Cum poti face o campanie AdWords de succes


Vrei sa faci o campanie Google AdWords ca un profesionist, insa nu stii cum? In articolul urmator va vom arata, pas cu pas, care sunt etapele pe care urmeaza sa le faci si te asiguram ca, daca vei respecta aceste sfaturi, vei genera mai multe leaduri si ulterior mai multe vanzari/clienti.

Ca sa iti faci o idee mai concreta, cand vrei sa incepi prima calatorie in gestionarea unei campanii de promovare, trebuie sa incepi cu o lista de verificare a cuvintelor cheie. E ca si cum vrei sa coci un tort delicios si primul lucru pe care il faci este sa iti faci o lista a ingredientelor necesare.

Acum sa trecem, pas cu pas, prin procesul de creare a unei campanii profitabile Google Adwords de la zero.

⚪ Pasul 1: Cerintele Publicului

Publicul online este, de multe ori, foarte diferit de ceea ce banuim noi ca se cauta pe net. Asa ca, este necesar sa se faca un research in acest sens. In cazul in care clientii tai nu cauta produsul sau serviciile tale online, atunci este evident ca publicitatea in reteaua de cautare nu va functiona pentru tine. Deci, inainte de a incepe crearea primei campanii AdWords, trebuie sa verifici daca exista un volum de cautare pentru ceea ce oferi.

Instrumentul util, pentru a face aceasta verificare, este cel de sugestii pentru cuvintele cheie: Keyword Planner Tool din interfata AdWords. Modul de folosire este extrem de simplu: se introduc fraze pe care crezi ca le cauta potentialii tai clienti, iar Google va va da fraze sau cuvinte similare si relevante.

Totodata, vei avea gasi informatii importante despre frecventa de cautare a cuvintelor cheie, cat de competitive sunt si cat de mult costa sa faceti publicitate pentru fiecare cuvant cheie in parte.

publicitate pentru cuvante cheie

Inainte de a incepe sa folositi acest instrument, e bine sa te asiguri ca ai selectat optiunile avansate. Daca te afli in Romania, seteaza locatia si limba romana. Dispozitivul ar trebui sa fie prestabilit pentru desktopuri si laptopuri, dar poti alege si varianta doar pentru mobil.

Apoi, selecteaza din meniu sectia Coloane si fii sigur ca sunt selectate casutele:

  • Numarul mediu de cautari lunare
  • Procentajul de afisari ale anunturilor
  • Concurenta
  • Suma licitata sugerata
Numarul mediu de cautari lunare

Vei putea vedea concurenta si costul pe click pentru fiecare cuvant cheie. In acest fel, vei putea analiza oportunitatile pentru fiecare caz in parte.

Este foarte important sa poti raspunde la trei intrebari atunci cand vei alege un cuvant cheie:

  1. Cuvantul cheie este cautat in Google? Daca nu exista niciun volum de cautare, asta inseamna ca nimeni, sau prea putini oameni, cauta acel produs sau serviciu online.
  2. Persoana care cauta acel produs/serviciu are intentia de a achizitiona produsul/serviciul meu? Sau aceea persoana doar vrea sa se informeze, fara sa faca o achizitie? Cu alte cuvinte, care este intentia de cumparare a cuvantului cheie, atunci cand persoana doreste, in mod evident sa cumpere.
  3. Pot sa imi permit sa fac publicitate pe acest cuvant cheie? Aceasta intrebare este importanta, insa trebuie sa iti faci un calcul.

⚪ Pasul 2: Calculele matematice

Un mic calcul matematic te va ajuta sa nu consumi bani intr-o campanie AdWords destinata sa esueze, adica sa nu alegi acele cuvinte cheie care nu sunt profitabile. Pentru a putea raspunde la intrebarea: "Pot sa imi permit sa fac publicitate pe acest cuvant cheie?", trebuie sa calculezi costul maxim pe click (CPC), pe care il vei compara cu CPC estimat de instrumentul pentru cuvinte cheie. De exemplu, daca CPC-ul tau maxim este de 5 RON, iar suma CPC estimata este de 4 RON, atunci stii ca exista o sansa buna sa faci o campanie profitabila pentru acel cuvant cheie.

⚪ Pasul 3: Propunere unica de vanzare

O propunere unica de vanzare poate insemna diferentierea dintre o afacere de succes si una falimentara. Propunerea unica de vanzare trebuie sa raspunda la intrebarea: “De ce ar trebui sa fac aceasta afacere cu tine si nu cu concurenta ta?"

Un mesaj unic va genera mai mult trafic de la clientii relevanti si va respinge clientii care nu vor sa cumpere. Cu alte cuvinte, va creste rata de conversie a vanzarilor. Pentru a putea crea o abordare unica de vanzare este necesar sa analizezi concurenta, sa studiezi anunturile, siteu-rile si materialele de marketing, apoi sa gasesti o modalitate prin care te distingi de ei.

⚪ Pasul 4: Anunturi convigatoare

Cu ajutorul unei campanii AdWords de cautare, platesti doar atunci cand utilizatorii fac click pe anunturile tale.

Exista patru campuri importante ale unui anunt AdWords:

  1. Titlul
  2. Linia de descriere 1
  3. Linia de descriere 2
  4. Adresa URL afisata
Titlul, Linia de descriere

Titlul

Titlul este componenta cea mai importanta, deoarece este primul lucru citit. Este important sa incluzi cuvantul cheie in titlul anuntului, deoarece asta va face ca anuntul tau sa fie 100% relevant pentru cautarea respectiva.

O strategie buna este de a pune o intrebare in titlu, de exemplu: “Ai nevoie de un fotograf in Timisoara?” si astfel veti obtine un mesaj convingator, care va sugera cititorului un raspuns pozitiv, care va duce, in final, la vanzare.

Linia de descriere 1 si 2

In cele doua linii de descriere, detaliati beneficiile serviciului sau produsului tau. Tot aici se include si Call To Action, adica sugerarea sa faca o actiune concreta.

Adresa URL afisata

Adresa URL afisata este o zona usor ignorată a anunturilor tale. Nu este bine doar sa copiati si sa inserati numele domeniului ci includeti oferta, apelul la actiune, sau cuvantul cheie potrivit. Iata trei exemple pentru un fotograf care isi completeaza adresa de URL afisata:

  • www.domeniu.ro/Fotograf_Profesionist
  • www.domeniu.ro/Foto-Timisoara
  • www.domeniu.ro/Fotografii-Profesionale

⚪ Pasul 5: Pagini de destinatie relevante

In acest moment, potentialul tau client a decis ca anuntul tau e convingator si a decis sa faca click pentru a afla mai multe detalii.

Cea mai mare greseala este sa pui pagina de destinatie cea de Home Page, deoarece acolo nu va gasi detaliile despre produsul sau serviciile tale, ci va gasi niste informatii generale. Cu alte cuvinte, pagina de Home nu ar putea fi niciodată 100% relevanta pentru cuvantul cheie cautat.

In schimb, creaza o pagina de destinatie dedicata, care sa corespunda cuvantului cheie si anuntului. Cea mai importanta componenta din pagina de destinatie este titlul, care este primul lucru pe care utilizatorul il va citi.

⚪ Pasul 6: Urmarirea conversiilor

Mai exista un singur ingredient de analizat inainte de a configura campania de AdWords: urmarirea conversiilor. Astfel, vei putea sti ce cuvinte cheie si ce anunturi genereaza vanzari si care pierd bani. Fara a face acest pas, nu vei putea sa optimizezi eficient campania dupa ce va fi activa.

Daca pagina de destinatie este una de e-commerce, atunci urmarirea conversiilor este destul de simpla. Doar utilizati urmarirea conversiilor Google AdWords incorporate. Din contul tau de AdWords alege Instrumente>Conversii

Instrumente, Conversii

Pentru a crea o conversie noua, apasati pe butonul: [+Conversie] si urmeaza pasii pentru a defini o conversie noua. Apoi adauga fragmentul de cod in formularul de comanda, sau in pagina de “multumesc” sau de “contact” sau cea in care s-a facut confirmarea de plata a produsului sau serviciului tau, dupa ce clientul isi incheie comanda.

Odata ce sistemul de urmarire a conversiilor este activ, atunci este momentul sa incepi sa iti configurezi prima campanie AdWords.

⚪ Pasul 7: Setarea unei campanii AdWords de Succes

Campania este foarte usor de configurat. Pur si simplu dati click pe butonul [+Campanie] si urmeaza pasii pentru a adauga anunturile si cuvintele cheie.

campanii de succes

Procesul este destul de simplu, dar nu este bine ca unele setari sa ramana implicite. Iata cele mai importante setari pe care trebuie sa le urmaresti:

  • Cautare vs. afisare
  • Disponibile pentru dispozitive
  • Tipurile de potrivire a cuvintelor cheie
  • Cuvinte cheie negative

Cautare vs. afisare

Prima oara, selecteaza Reteaua de cautare numai pentru a viza cautarile in Google si nu Reteaua de Display.

Reteaua de Display

Reteaua de Display este o abordare complet diferita de cea de cautare si necesita un alt set de cuvinte cheie, anunturi si pagini de destinatie. Este bine sa selectezi campanii diferite pentru fiecare retea in parte.

Disponibile pentru dispozitive

Daca site-ul tau nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, atunci este evident ca nu are sens sa iti irosesti banii de publicitate pe disponitivele mobile.

Tipurile de potrivire a cuvintelor cheie

Exista tipuri diferite de potrivire a cuvintelor cheie care te vor ajuta sa nu pierzi bani pe cautarile irelevante din cadul campaniei. Există trei tipuri principale de potrivire a cuvintelor cheie:

  • Potrivire ampla
  • Potrivirea expresiei
  • Potrivire exacta
potrivirea expresiei exacta
  • Potrivirea ampla este tipul de potrivire prestabilit. Daca vei lasa cuvintele cheie cu potrivire ampla, atunci Google va afisa anunturile la orice expresie de cautare relevanta. Asta inseamna ca anunturile tale vor primi mai multe afisari, dar probabil ca vei afisa anunturi unor fraze de cautare irelevante care vor pierde bugetul. Deci nu recomand recomandarea ampla.
  • Potrivirea expresiei va declansa anunturi atunci cand fraza respectiva face parte dintr-o fraza mai lunga. De exemplu, daca cuvantul tau cheie cu potrivirea expresiei este “spatiu de birou”, atunci anuntul tau va fi afisat si pentru cautari “spatiu de birou in Timisoara”, sau “spatiu de birou in Arad”.
  • Potrivirea exacta va afisa anuntul numai cand acel cuvant cheie este introdus in cautare, astfel, vei obtine mai mult control asupra unei expresii exacte, dar va fi limitata expunerea.

Cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative iti vor da posibilitatea de a bloca afisarea anunturilor care contin acele cuvinte cheie. Asta te va ajuta sa elimini, din start, acele cautari pe care nu le doresti.

⚪ Pasul 8: Optimizarea campaniei

Imediat ce ai setat si activat campania AdWords si anunturile au fost publicate, poti respira linistit. Nu te relaxa, inca, deoarece cele mai multe campanii nu sunt profitabile de la inceput si necesita o optimizare continua pentru a deveni profitabile. Exista 3 pasi in optimizarea unei campanii AdWords:

  1. Sumele licitate pentru cuvintele cheie. Dupa ce incepi sa generezi clicuri si vanzari, trebuie sa ajustezi in mod corespunzator sumele licitate. Daca cuvintele tale cheie genereaza profituri si nu esti clasat pe locul 1, e bine sa maresti sumele licitate. Daca cuvintele tale cheie nu genereaza profituri, atunci este evident ca va trebui sa reduci sumele licitate sau sa stergi acel cuvant cheie.
  2. Rata de clic (CTR) a anuntului. Valoarea CTR a anuntului afecteaza in mod direct scorul tau de calitate, care, la randul sau, determina cat platesti pe click. Pentru a optimiza CTR-ul, testeaza diferite anunturi pentru a vedea ce versiune primeste cele mai multe clickuri.
  3. Rata de conversie. Exista multe instrumente care te ajuta sa testezi diferite versiuni de pagini de destinatie. Acceeaza http://analytics.google.com pentru a-ți configura contul gratuit. Apoi creaza un experiment pentru a testa doua versiuni diferite ale paginii tale de destinatie si analizeaza pentru a vedea care dintre acestea genereaza cele mai multe conversii.

De acum nu trebuie sa faci altceva decat sa te concentrezi pe optimizarea campaniei, a sumelor de licitatie pentru cuvintele cheie, a ratelor de click pentru anunturi si a ratelor de conversie ale paginilor de destinatie.

Acum ai toate ingredientele necesare pentru a realiza o campanie AdWords profitabila. Chiar daca pare simplu, uneori este mai bine sa apelezi la o echipa de profesionisti, care sa te ajute sa economisesti mult din bugetul de promovare a afacerii tale. Mult succes!