Despre campaniile AdWords si cele mai potrivite tipuri de promovare pentru afacerea ta


Nu toata lumea stie cate tipuri de campanii AdWords exista si care este cea mai potrivita pentru afacerea ta. Majoritatea oamenilor se gandesc exclusiv la anunturile care apar in rezultatele din cautarile Google. Totusi, aceasta optiune este doar una dintre tipurile de campanii pe care AdWords le ofera. Alegerea tipului de campanie pe care o utilizezi depinde, in cea mai mare masura, de ceea ce vinzi si de piata vizata.


♦ Retea de cautare

Aici este locul in care majoritatea afacerilor incep, deoarece persoanele vad anunturile tale imediat ce au efectuat o cautare. Inainte, oamenii cautau ceea ce isi doreau in Pagini Aurii, in cadrul unei rubrici din agenda telefonica. Acum noi facem acelasi lucru, doar ca in plantforma Google. In plus, se poate viza ca acea cautare sa apara si pe site-urile partenere.

♦ Reteaua de display

Aceasta retea cuprinde peste un milion de site-uri de stiri, bloguri, articole si alte site-uri care accepta anunturi text, bannere si anunturi video de la Google AdWords.

Acest tip de publicitate este deseori numit "marketing de intrerupere", deoarece intrerupe ceea ce face utilizatorul, mai degraba decat sa se afiseze atunci cand acea persoana cauta in mod activ. Aceasta inseamna ca pentru a avea succes in publicitatea din reteaua de display, anunturile si paginile tale de destinatie trebuie sa fie abordate cu atentie in acest scop, mai degraba decat să reutilizezi anunturile din reteaua de cautare.Acest tip de retea este cea mai potrivita pentru campaniile de brand awareness.

♦ Reteaua de cumparaturi

Reteaua de cumparaturi este echivalentul unui catalog online pentru acei clienti care vor sa isi finalizeze comenzile. Daca vinzi doar produse (exclusiv servicii) si ai si un site de comenzi online, atunci reteaua de cumparaturi Google este alegerea ideala pentru tine.

Anunturile tale vor aparea nu numai atunci cand utilizatorii cauta in mod special in reteaua de cumparaturi, ci si cand fac o cautare obisnuita care declanseaza rezultatele din Google Shop. Este permisa o imagine, un pret si un nume de produs, fara textul care insoteste un anunt de cautare. Asigura-te ca anuntul tau vorbeste de la sine!

♦ Reteaua video

Cu siguranta ai vazut acele videoclipuri publicitare inserate in videorile de pe YouTube. Aceste video-uri arata foarte mult ca si reclamele TV, insa, spre deosebire de difuzarea pe un post de televiziune, nu trebuie sa platesti de fiecare data cand incepe acel clip.

Anunturile anterioare afisarii ofera spectatorilor optiunea de a sari peste vizualizare. In plus, reteaua video utilizeaza un model de publicitate cu plata per vizionare (PPV). Avantajul unei astfel de campanii este ca difuzarea este ieftina, concurenta fiind mica si ajuta mult la cresterea brand awareness-ului.

♦ Reteaua de aplicatii de mobil

Aceasta optiune se refera, in special, pentru a face cunoscute aplicatiile de mobil si de a le descarca. Anunturile sunt afisate doar pe smartphone-uri sau tablete si redirectioneaza utilizatorul catre site-ul de descarcare a acestei aplicatii.

Gestionarea mai multor retele

  • Daca esti incepator si stii ca potentialii clienti cauta produsele sau serviciile tale pe Google, atunci iti recomand sa configurezi o campanie de cautare.
  • Daca ai o afacere de comert online, atunci reteaua de cumparaturi este o alta ocazie pentru a obtine o expunere suplimentara.
  • Odata ce campania de cautare si/sau cumparaturi functioneaza bine, te poti extinde prin reteaua de display pentru a ajunge in fata potentialilor clienți, in timp ce navigheaza pe internet, pe diferite site-uri.
  • De asemenea, daca ai resurse pentru a crea un anunt video, atunci reteaua video este o oportunitate excelenta, deoarece exista inca o concurenta foarte mica, ceea ce inseamna costuri reduse ale difuzarii anunturilor.

Indiferent de retelele pe care le alegi, asigura-te ca incerci diferite anunturi si pagini de destinatie pentru fiecare campanie. Doar daca o combinatie de anunturi si pagini de destinatie functioneaza bine in reteaua de cautare, nu inseamna ca va functiona bine si in reteaua de display sau invers.


Insa chiar daca ai ales una dintre aceste campanii si le-ai personalizat conform cerintelor afacerii tale, dar nu observi beneficii de pe urma strategiei pentru care ai optat, te sfatuiesc sa apelezi la serviciile unor profesionisti, care vor obtine rezultatele dorite de tine, la un cost mai redus!