Promovarea online - sfaturi utile si idei pentru o mai buna vizibilitate online


Internetul a transformat radical modul în care construim și promovăm afacerile: avem acces la resurse mult mai multe și asta într-un timp foarte scurt. Foarte mulți antreprenori renunță la promovarea online sau o întârzie deoarece o văd ca pe o cheltuială inutila.

Ai nevoie de promovare online?

ai nevoie de promovare online?

Este posibil să construiești o afacere chiar și fără o prezență pe internet? La urma urmei, marketingul online nu este opțional? Teoretic da, însă vei pierde un potențial enorm dacă faci acest lucru.

Acum că este 2018, este absolut imperativ să ai un site de înaltă calitate și dinamic pentru afacerea ta.

În 2018, site-ul tău Web ar trebui să:

  • ofere vizitatorilor informațiile de care au nevoie pentru a te apela sau a te vizita.
  • fie optimizat pentru motoarele de căutare
  • aiba un formular de contact pentru a iniția comunicarea prin e-mail
  • informeze vizitatorii despre produse, servicii și prețuri
  • aiba un blog care aduce vizite prin informații de calitate
  • cel mai important: site-ul tău ar trebui să fie mobile-friendly. Acest lucru te va ajuta să câștigi clienți.

Strategii necesare pentru o buna promovare online:

1. Brand awareness

Brandul tău îți oferă o imagine mai personală de a-ți promova marca. Totodată, îți oferă mai multe posibilități de a te conecta cu ceilalți, de a forma parteneriate. Toate afacerile ar trebui să lucreze în mod constant la brand awareness, chiar dacă sunt deja cunoscuți pe piață. Dacă crezi că ești foarte cunoscut pe nișa ta de piață și consideri că nu merită să investești în brand, atunci de ce crezi ca cei de la Coca Cola investesc atâția bani pe promovarea brandului? Ei sigur nu au nevoie să fie și mai cunoscuți.

2. Optimizarea SEO a site-ului

Optimizarea site-ului te ajută să fii mai vizibil pentru motoarele de căutare, astfel încât să obții mai mult trafic de la utilizatorii care caută produsele sau serviciile pe care le oferi. Este important să ai o structură tehnică bună a site-ului și conținut constant și de calitate.

3. SMO (Social Media Optimization)

Google este cu siguranță cea mai de încredere platformă care îți poate oferi potențiali clienți, însă Facebook este cea mai versatilă și pentru anumite afaceri este și cea mai potrivită. Asta nu înseamnă că în 2018 nu mai este importantă optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), însă la fel de importantă este și optimizarea pentru social media. SMO - Social Media Optimization - implică tactici care pot asigura că afacerea ta iese în evidență și devine ușor de găsit.

4. Conținut original și de calitate

În 2018, mai mult decât oricând, consumatorii așteaptă autenticitate, transparență, răspunsuri rapide și prompte din partea dezvoltatorilor de brand. Poveștile despre cum se desfășoară afacerea ta, transpuse în imagini sau clipuri video pot juca un rol important în crearea de conținut efemer. Acestea ajută la construirea încrederii și implicare consecventă.

5. Campanii PPC (pay-per-click)

O campanie PPC (prin Google Adwords, Facebook Ads și alte tipuri) poate garanta prezența site-ului tău în mult râvnita primă pagina a motorului de căutare - Google - ceea ce vizează să atragă cât mai mulți oameni pe site-ul tău. Optimizarea conversiilor te ajută să obții mai multă valoare pentru fiecare vizitator și maximizează rata de conversie.

6. Conținut video

Chiar dacă videoclipul este produs pentru a oferi informații, sau este instructiv sau just for fun, video-urile, joacă un rol esențial în strategia de marketing a oricărei mărci.

70% dintre comercianți utilizează acum videoclipuri în strategiile lor de marketing. 82% dintre aceștia indică faptul că marketingul conținutului video s-a dovedit a avea succes. Având în vedere aceste statistici, există o mulțime de motive pentru a lua în considerare implementarea conținutului video în construirea campaniei tale de marketing.

7. Recenzii pozitive

Utilizatorii citesc de multe ori recenziile celorlalți cumpărători în drumul lor spre decizia de cumpărare și, de aceea, este important ca serviciile pe care le oferi să fie de calitate. O afacere credibilă, care își valorifică clienții, se așteaptă să aibe recenzii pozitive care vor duce, în final, la loialitatea clienților ți la o creștere exponențiala a bazei de clienți.

8. Locația

Înregistrarea site-ului tău in Google Places va permite afacerii tale să fie ușor de găsit. Procesul de includere a site-ului în piața locală este relativ simplu, se va verifica veridicitatea business-ului, prin completarea unui formular.

Locatia Google Places

Google Places permite adăugarea de conținut ceea ce ajută la procesul SEO, fiind una din criteriile care va ajuta site-ul tău să urce în căutările organice.

9. Interviuri

Conținutul unui interviu postat pe site-ul tău poate fi distribuit de mai multe persoane și astfel, conținutul ajunge la un public mai larg. Această metodă de promovare online este eficientă din mai multe puncte de vedere, deoarece informațiile sunt relevante, prin folosirea de exemple concrete care vin din experiența unor antreprenori din domeniul tău de activitate.

10. Ebook

Această metodă de promovare care este folosită de foarte mulți care activează intr-un anumit domeniu la care sunt utile folosirea de PDF-uri. Ebook-urile sunt o sursa buna de a genera profit, pot fi usor de distribuit, pot fi incluse in website, e-mail si rețelele de socializare. De asemenea, sunt ușor de descarcat și accesat fie de pe desktop, tabletă sau smartphone.

campanii de marketing

Concluzii:

O strategie puternică de promovare online te va ajuta să îți crești afacerea și să începi să ai mulți clienți, conexiuni și oportunități. Folosind aceste 6 strategii, la optimpro.ro reușim să ne ajutăm clienții să câștige spațiu de expunere și să își crească vânzările exponențial.

Un business care nu are o prezență online este perceput ca inexistent în mediul de afaceri modern și competitiv. Clienții obțin informații prin intermediul motoarelor de căutare, iar internetul este o sursa de date de neegalat. Ai opțiunea de a angaja profesioniști care să te ajute să construiești o prezență online bazată pe cunoștințelor lor despre factori de care țin cont cei mai recenți algoritmi din codurile motorului de căutare.

Strategia afacerii tale ar trebui sa contina si elemente de online precum:

  • Site Web
  • Optimizare pentru motoarele de cautare
  • Utilizarea strategică a campaniilor de marketing a rețelelor sociale