10 factori tehnici esentiali pentru un SEO inceput cu dreptul

Consideri că website-ul afacerii tale este pus la punct, însă odată publicat, trec zile, săptămâni, poate chiar luni, iar rezultatele întârzie să apară? Pe lângă asta, ai parte de o vizibilitate foarte slabă pe motoarele de căutare. Soluţia? Trebuie să te ocupi de optimizarea SEO tehnică! 

Deşi majoritatea temelor disponibile au anumite setări prestabilite legate de optimizare, acestea nu acoperă toate cerinţele necesare. Aşadar, îţi rămâne să verifici şi să setezi manual fiecare din punctele de mai jos.  Prin intermediul lor, te vei asigura că website-ul îndeplineşte cerinţele motoarelor de căutare, pentru ca paginile să fie indexate şi clasificate în rezultatele clasamentelor. Printre elementele pe care le vom aborda se numără termeni precum: indexare, arhitectura website-ului, structurare, indicatoare şi atribute HTML. 

Structura website-ului

Cele mai multe probleme ale indexării în clasamentul de căutare provin din structura incorectă a paginilor web. Interdependenţa este un termen cheie în domeniul optimizării, aşadar structura este strâns legată de alte elemente, precum harta website-ului, fişierul robots.txt, sau chiar structura URL-urilor. 

Dar ce semnifică această structură? Simplificând definiţia, putem spune că se referă la modul de organizare a paginilor în cadrul website-ului. Structura plană este preferata motoarelor de căutare, deoarece paginile dorite sunt doar la câteva click-uri distanţă, urmărind o direcţie logică şi bine definită. Poţi obţine o astfel de ordine optând pentru o navigare uşoară şi intuitivă. Toate paginile trebuie să fie legate ele între ele, având o direcţie concisă. 

Structură plană a unui website
Structură plană website

 

Structura URL

Optând pentru o structură URL simplificată, utilizatorii paginii vor cunoaşte mereu locul în care se află în cadrul website-ului. Recomandăm ca majoritatea paginilor să fie subordonate unei anumite categorii. Acest aspect oferă crawlerelor o înţelegere mai amplă a structurii, prin urmare, o indexare mai rapidă.

În platforma WordPress, link-urile sunt intitulate Permalink. Pentru a seta structura acestora, accesează setările, apoi secţiunea Permalinks din zona panoului de admin. Selectează categoria potrivită, în funcţie de domeniul website-ului. Opțiunea ce include numele postării este cea mai prietenoasă SEO. Pe de altă parte, dacă ai în vedere un website mai complex, poţi utiliza o structură personalizată, care poate fi la fel de SEO friendly.

Includere breadcrumbs

Cu siguranţă te-ai întâlnit cel puţin o dată cu această ,,urmă de firimituri”. După cum sugerează şi numele său, breadcrumb-urile oferă o înţelegere mai amplă a locului în care se află utilizatorii (şi nu numai) în cadrul website-ului. În website-ul nostru, bradcrumb-urile sunt vizibile astfel:

Breadcrumb-urile pot fi setate în funcţie de: locaţie (vezi exemplul de mai sus), atribute (de exemplu, legăturile dintre produse similare) şi istoric (un substitut pentru butonul back). 

Cea mai facilă metodă de adăugare a acestora se poate face prin intermediul pluginului Yoast. Pentru a instala pluginul, accesează tabloul de bord și navighează către pluginuri -> Add new. După ce a fost instalat, activează-l. 

În cele din urmă, accesează secţiunile: Search appearance-> Breadcrumbs -> Enabled

O indexare făcută ca la carte

Pentru a cunoaşte dacă toate paginile website-ului au fost indexate, poţi opta pentru un raport de acoperire (Coverage Report), din cadrul Google Search Console. Acest raport va include erorile critice care au împiedicat indexarea (precum erori de tip 404, directive noindex), paginile valide, însă care au avertismente ataşate, paginile indexate cu succes şi paginile excluse. 

După ce ai aflat toate aceste aspecte, poţi rezolva pe cont propriu erorile întâmpinate sau le poţi transmite mai departe către dezvoltatorul website-ului. Nu este necesar să verifici rapoartele zilnic, căci Google te va anunţa prin intermediul unui mail în cazul în care o indexare a eşuat. 

Setarea corectă a hărţii XML

Conform reprezentanţilor Google, harta XML este a doua cea mai importantă sursă prin intermediul căreia se găsesc adresele URL, care ulterior vor fi indexate. Pentru a verifica dacă harta XML a site-ului tău este bine concepută, poţi accesa Google Search Console, secţiunea Sitemaps. În cadrul acesteia, vei putea vedea ce hărţi ia în considerare Google pentru indexare. 

Dacă doreşti să ştii statusul linkurilor din hartă, însă nu doreşti să le verifici manual, recomandăm utilizarea instrumentului online iPullRank. În cazul în care există linkuri broken sau invalide, vei primi o notificare. 

Yoast este unul dintre cele mai populare pluginuri pentru îmbunătățirea SEO a site-urilor concepute în WordPress. Acesta te poate ajuta şi în crearea sitemap-urilor XML. Pentru a crea propria hartă, accesează: Yoast SEO -> General -> Features. 

Asigură-te că secţiunea ,,,XML Sitemaps” este activă. Accesează ,,See the XML Sitemap” pentru a genera harta XML. Vei fi redirecţionat către o pagină care conţine lista hărţilor generate în format XML. 

Conţinutul slab calitativ şi cel duplicat 

În cazul în care te-ai ocupat personal de conţinutul fiecărei pagini în parte, poţi sări peste această etapă. Pe scurt, prin intermediul conţinutului duplicat înţelegem acele tipuri de conţinut (îndeosebi text), care apar în cadrul mai multor website-uri. Deşi reprezentanţii Google au declarat că nu este un factor de penalizare, poate totuşi să aibă o influenţă negativă asupra poziţionării în motorul de căutare. Acest lucru se întâmplă deoarece crawlerele pot întâmpina probleme în identificarea versiunii mai relevante dintre cele două conţinuturi. 

Pentru a identifica astfel de probleme, poţi utiliza instrumente online dedicate, precum Ahref sau Raven Tool. Aceste instrumente oferă diverse funcţionalităţi prin care poţi identifica scorul de calitate a conţinutului. Atenţie, în cazul în care alte persoane copiază conţinutul de pe website-ul tău, nu vei fi afectat din punct de vedere al clasamentului. 

Folosirea indicatorului ,,noindex”

Poţi împiedica apariția unei pagini în rezultatele motoarele de căutare, incluzând o eticheta „noindex” în secţiunea header a paginii. În momentul în care crawlerele analizează pagina respectivă și văd eticheta, vor renunța la pagina respectivă, astfel că nu va mai fi indexată. Codul pentru adăugarea meta etichetei are o astfel de structură: 

Pentru a face o verificare dublă a etichetei noindex, accesează Google Search Console, secţiunea URL Inspection, apoi butonul ,,Test Live URL”. După introducerea linkului, vei primi un raport cu statusul indexării paginii respective. În cazul în care pagina nu este indexată, vei primi o notificare de tipul ,,Excluded by ‘noindex’ tag”. 

URL-urile canonice

Un URL canonic se referă la un atribut ataşat unei etichete HTML, care specifică motoarelor de căutare adresa URL cu prioritate, în cazul în care există pagini duplicate. Pe scurt, este o soluţie alternativă, pentru e avita consecinţele negative ale conţinutului duplicat. Recomandăm folosirea lui în cadrul paginilor unde există totuşi câteva diferenţe, precum paginile de produs, care au variabile diferite (culoarea, mărimea, modelul). Le poţi seta cu ajutorul pluginului Yoast. Accesează acest articol pentru mai multe informaţii despre paşii de lucru. 

Viteza paginilor

Veşti mari, îmbunătăţirea vitezei paginilor poate să influenţeze pozitiv poziţia în clasamentul de căutare. Însă întrebarea este: cum poţi face asta?

Reducerea dimensiunii paginilor

Cu cât pagina se încarcă mai repede, cu atât experienţa utilizatorului va fi una mai bună. Drept urmare, motorul de căutare va sesiza acest lucru, fapt care influenţează pozitiv indexarea. Pentru a reduce dimensiunea paginii, poţi opta pentru următoarele:

  • Păstrează doar pluginurile, temele, fonturile, scripturile şi alte resurse de care ai cu adevărat nevoie;
  • Optimizează imaginile cu instrumente precum Imagify;
  • Minimizează fonturile CSS şi scripturile JavaScript, dacă este posibil;

Link-uri interne inexistente

Dacă website-ul tău suferă de molima zecilor, poate chiar sutelor de linkuri interne inexistente, această problemă poate afecta optimizarea pe motoarele de căutare. Pe lângă faptul că afectează negativ experienţa utilizatorului, un alt aspect care suferă este indexarea. 

Recomandarea noastră este de a verifica de trei ori pe an aceste link-uri. Două instrumente care te poate ajuta sunt SEMrush şi Ahrefs.

Probleme asupra uzabilităţii pe mobil

Ţinând cont de faptul că majoritatea utilizatorilor navighează de pe un dispozitiv mobil, nu mai este necesar să îţi vorbim despre importanţa acestui criteriu. Vestea bună este că nu trebuie să aştepţi mailurile pline de reclamaţii  din partea utilizatorilor, pentru a sesiza eventuale probleme. Google Search Console este instrumentul care te va salva. Accesând raportul ,,Google Search Console’s Mobile Usability”, Google te va anunţa cu privire la paginile care nu sunt bine optimizate. 

Concluzie

Ţinând cont de toate aceste aspecte şi ocupându-te de fiecare în parte, cu siguranţă vei avea parte de o vizibilitate mai bună în cadrul motoarelor de căutare. Pe de altă parte, lucrurile pot deveni complicate, aşa că nu ezita să ne contactezi. Îţi putem sări în ajutor cu un audit SEO complet, care îţi va scoate în evidenţă erorile sau problemele posibile cu care se confruntă site-ul tău.

Leave a Reply

Your email address will not be published.