Cum poţi impulsiona vânzările prin intermediul Google Analytics

Cum ajung utilizatorii pe website-ul afacerii tale? Care canale aduc cele mai multe vânzări şi care este comportamentul utilizatorilor până la conversie? Află toate aceste detalii şi multe altele folosind rapoartele din Google Analytics!

Atunci când cunoşti sursele de trafic, vei putea investi mult mai eficient timpul şi banii în construirea unei strategii de succes. Iată câteva modalităţi prin care Google Analytics te poate ajuta să obţii gratuit aceste informaţii!

Setarea obiectivelor de conversie

Înainte de a explica fiecare raport în parte, trebuie să precizăm că pentru a profita la maximum de către aceste informaţii, va trebui să setezi obiectivele de conversie. Prin intermediul acestora, vei putea urmări mai multe informaţii despre utilizatorii care finalizează acţiuni specifice pe website. Vezi mai jos setările celui mai simplu obiectiv de conversie (destinaţie): 

  1. În meniul Google Analytics Admin, secţiunea View, accesează opţiunea de setare a obiectivelor.

02. Click pe butonul ,,+ New goal”.

  1. Alege setarea ,,custom”, după care denumeşte obiectivul şi selectează tipul acestuia. Pentru început, ne vom axa pe ,,Destination”. Click pe pasul următor.
  1. Introdu calea paginii de destinaţie.

  2. Verifică dacă obiectivul a fost bine setat, realizând acţiunea pe care ai setat-o la punctul trei. 

Rapoartele de vânzări

În meniul de ,,Acquisition” din Google Analytics se pot vedea şase posibilităţi de raportare: prezentare generală, toate sursele de trafic, Google Ads, consola de căutare, reţelele de socializare şi campanii. 

Prezentarea generală (Overview)

Prin intermediul prezentării generale vei putea să vezi rapid sursele principale de trafic, detalii utile legate de achiziţie, comportamentul de cumpărare şi conversiile asociate altor canale. 

Conform informaţiilor afişate mai sus, canalul principal care aduce cel mai mult trafic sunt căutările organice, adică utilizatorii care intră pe website după căutarea anumitor cuvinte cheie pe Google sau alte motoare de căutare.

Surse de trafic: Canale

Deşi subsecţiunea de canale este oarecum asemănătoare cu cea de prezentare generală, aceasta oferă în plus un grafic în care se pot observa detaliile achiziţiilor, comportamentul utilizatorilor şi conversiile. Pentru mai multe informaţii despre fiecare canal în parte şi conversile prevenite din acesta, dă click pe canalul principal.

După cum se poate observa în exemplul de mai sus, cele mai multe tranzacţii provin din alte canale, care în cazul nostru sunt reţelele de socializare. 

Surse de trafic: sursa/mediu

În această secţiune vei putea să vezi cele mai eficiente surse de trafic de pe diferite canale individuale. Valorile mediului pot fi organice, plătite, redirecţionate sau inexistente (în cazul surselor directe). Pe lângă acestea, prin intermediul parametrilor UTM vei putea să îţi setezi propriile canale, respectiv medii. Prin intermediul acestor indicatori, vei cunoaşte care sunt mediile ce performează mai bine pentru fiecare canal în parte. În cazul exemplului de mai jos, promovarea plătită aduce cele mai multe rezultate în cazul motoarelor de căutare. Cât despre reţelele de socializare, cele mai multe achiziţii provin din interacţiuni, conform informaţiilor oferite de parametrii UTM. 

Surse de trafic: referinţe

Raportul care include referinţele elimină motoarele de căutare şi traficul direct, afişând astfel doar domeniile care au făcut referinţă la website-ul tău. În momentul accesării domeniilor de referinţă, vei fi trimis la alte detalii de achiziţie, precum numărul de persoane care au accesat website-ul în urma referinţei, comportamente ale consumatorilor şi informaţii despre conversii, dacă acestea există. 

Google Ads: campanii

Cu ajutorul subsecţiunii de campanie vei putea vedea care campanii Google Ads generează cele mai multe vânzări, câte accesări provin din fiecare reclamă în parte şi care cuvinte cheie sunt mai eficiente. 

Google Ads: cuvinte cheie

Raportul de cuvinte cheie conţine aceleaşi informaţii pe care le poţi găsi în urma accesării informaţiilor din secţiunea de campanii. La fel ca şi în cazul de mai sus, vei avea acces la date precum cuvintele cheie introduse în campaniile Google Ads, numărul de accesări, costul per click, datele de comportament a utilizatorilor şi detalii despre conversiile asociate. 

Reţele de socializare: prezentare generală

Prin intermediul raporturilor din secţiunea reţelelor de socializare, vei avea acces la informaţii despre conversiile generate cu ajutorul acestui canal şi la traficul provenit din diferite reţele. Pe lângă acestea, poţi vedea numărul de sesiuni provenite din diverse menţiuni. 

Reţele de socializare: referinţe de reţea

Cu ajutorul raportului de referinţe în reţea vei putea vedea care reţele conduc vizitatori către website-ul tău. Atenţie, raportul se concentrează pe comportamentul vizitatorilor, nu pe conversii. Astfel, poţi observa dacă o reţea performează mai bine decât alta sau dacă utilizatorii de pe un canal răspund mai bine la acelaşi tip de conţinut decât pe alte canale. În exemplu de mai jos se poate vedea că cele mai multe sesiuni provin din Facebook. 

Reţele de socializare: landing pages

În această secţiune poţi afla care pagini primesc cel mai mult trafic din reţelele de socializare. 

Reţele de socializare: conversii

Află care reţele de socializare aduc cele mai multe conversii pe website! În cazul situaţiei de mai jos, canalul principal de pe social media care generează conversii este Facebook, urmat de către Instagram. 

Campanii: prezentare generală

Campaniile urmăresc comportamentul vizitatorilor care provin din campaniile setate prin intermediul parametrilor UTM sau a altor surse (Google Ads). Fiecare campanie setată individual foloseşte trei parametrii UTM: numele campaniei, sursa şi mediul. Să ne uităm la exemplul de mai jos!

Cele mai multe tranzacţii provin din campania setată de către agenţie, prin intermediul parametrilor UTM. În UTM-ul ,,ghidul-doi” putem observa numele campaniei. Atunci când vom accesa  campania, vom putea vedea atât sursa vânzărilor, cât şi alte informaţii suplimentare.

Recomandăm folosirea parametrilor pentru menţinerea unei înregistrări detaliate a comportamentului utilizatorilor. Astfel, vei cunoaşte care canale performează cel mai bine, ce strategii de marketing aduc cele mai multe rezultate şi prin urmare, vei putea adapta strategia viitoare în funcţie de rezultatele actuale. 

Concluzie

Google Analytics este un instrument extraordinar, indispensabil pentru a construi o strategie eficientă de marketing. Pe lângă numeroasele informaţii despre utilizatori şi comportamentul acestora, vei putea obţine o perspectivă amplă de marketing, care vizează toate canalele de pe care se face promovarea. 

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE
Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții...
Dacă te numeri printre cei care fac confuzia între PR și marketing, Houston, we have a problem! Într-adevăr aceste cuvinte sunt diferite, dar asta...