Cum sa faci corect SEO in 2019?

O dată cu sosirea noului an, pregăteşte-te pentru câteva schimbări din domeniul SEO! Ce tehnici vor fi din ce în ce mai utilizate atunci când vine vorba despre optimizarea pe motoarele de căutare?

Care vor fi cele mai importante elemente atunci când vine vorba despre strategia de marketing online? Te invit să aflii răspunsurile întrebărilor anterioare citind rândurile de mai jos!

Tendinţe SEO anul 2019

1. Accentul se va pune pe conţinutul video

Încă de anul trecut, această tendinţă s-a aflat într-o continuă creştere. În urma statisticilor, s-a demonstrat că adunând toate sesiunile video vizionate pe Youtube, într-o singură zi, reies mai mult de 500 de milioane de ore. Drept consecinţă, până în punctul actual, 87% dintre marketeri utilizează conţinutul video ca şi metodă de promovare. Imaginează-ţi ce rezultate uimitoare rezervă anul 2019!

2. Căutări vocale

Deşi acest trend nu este foarte răspândit la noi în ţară, înafara graniţelor numărul de căutări vocale au parte de o creştere considerabilă. Conform previziunilor experţilor, se aşteaptă ca în anul 2020, jumătate din căutările realizate de către utilizatori să fie de tip vocal. Dar ce se poate spune despre momentul actual? Doar 2 din 5 adulţi folosesc funcţionalitatea. Însă cu siguranţă raportul va creşte în mod semnificativ în anul acesta!

3. Experienţa utilizatorului

Cu siguranţă ai întâlnit website-uri cu o interfaţă neadaptată pentru dispozitivele mobile, în care trebuia să utilizezi zoom-ul pentru accesarea oricărui buton, sau cu elemente non-responsive. Ai cumpăra de pe acele website-uri? Ai mai naviga pe acesta? Cu siguranţă că nu! În acest context, este vorba despre experienţa utilizatorului, cu tot ceea ce vine ea la pachet! Nu doar utilizatorii preţuiesc acest aspect, ci şi Google! În 2019 va trebui să pui în prim plan elementele care să ducă utilizatorul la cea mai bună experienţă!

4. Oportunitatea reţelelor de socializare

Acum, mai mult ca niciodată, se valorifică importanţa reţelelor de socializare atunci când vine vorba despre personalizarea brandului şi comunicarea cu clienţii sau potenţialii clienţi. Dacă până de curând, reţelele de socializare nu erau considerate un factor important pentru clasificarea în motoarele de căutare, vei putea observa n viitor că acest element va deveni din ce în ce mai important.

5. Date structurate

Ce reprezintă datele structurate? Este simplu, prin intermediul lor se poate avea o performanță mai bună în Google, deoarece acestea comunică anumite informații despre o pagină web, un produs sau serviciu. Pot fi o soluţie rapidă dacă îţi doreşti schimbări pe termen scurt.

6. Conţinut relevant

În cazul în care eşti familiarizat cu conceptul SEO, cel mai probabil cunoşti importanţa conţinutului. Dacă în ultimii patru ani, conţinutul era scris pentru motoarele de căutare, de acum înainte nu se mai poate folosi această tehnică. Conţinutul trebuie conceput şi scris pentru oameni, acesta trebuind să ofere informaţii relevante, într-un timp cât se poate de scurt şi într-o formă cât mai accesibilă.

7. Optimizare imagini

A nu se înţelege prin optimizare doar o mărime corespunzătoare, comprimată. Atunci când vine vorba despre optimizare, ne referim la autenticitate, relevanţă, calitate, organizare, descrierea lor şi completarea atributelor fiecărei imagini, pentru a uşura procesul de indexare a motoarelor de căutare. Desigur, şi mărimea fişierelor este o caracteristică importantă, însă nu trebuie să ne limităm doar la optimizarea acestui aspect.

8. Inteligenţa artificială

Încă de anul trecut, algoritmii Google au început să se bazeze din ce în ce mai mult pe inteligenţa artificială, atunci când vine vorba despre căutări intuitive şi oferirea celor mai bune rezultate, în funcţie de utilizatori. Aşadar, AI ajută la o mai bună înţelegere a intenţiei utilizatorilor.

9. Realitate augmentată

Aflat într-o continuă evoluţie, Google este deja mai prietenos cu website-urile care au incorporat conţinut AR/VR. Există o mare posibilitate ca o dată cu dezvoltarea acestor concepte, motorul de căutare să dedice o secţiune specială pentru acest tip de conţinut.

10. Importanţa influencerilor în lumea marketingului

Conform Marsha Collier, marketingul bazat pe influenceri reprezintă „construirea amplificării și înțelegerii unui brand prin intermediul unor influenceri respectați”. Această formă de marketing merge mână în mână cu social media şi content marketing. Este un proces destul de simplu: influencerii utilizează platformele de social media pentru a promova o anumită idee sau un produs/serviciu. Pentru a transmite mesajul, aceştia pot folosi materiale video sau scrise.

https://youtube.com/watch?v=z2L12K2oB3A%3Fcontrols%3D0%26wmode%3Dopaque

Acum că ai aflat cum să faci SEO în 2019, rămâne doar să aplici aceste schimbări în website-ul tău. Nu uita, în acest domeniu este vorba despre testare, testare şi iar testare! În cazul în care eforturile tale nu beneficiază de rezultate, poţi apela la serviciile unei agenţii SEO. Această soluţie te poate face să câştigi timp, să economiseşti bani şi să atingi performanţele mult dorite!

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE
Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții...
Dacă te numeri printre cei care fac confuzia între PR și marketing, Houston, we have a problem! Într-adevăr aceste cuvinte sunt diferite, dar asta...