hello@optimpro.ro

Cum să vinzi ca un profesionist cu Facebook Ads

Cât de mult crezi că îţi influenţează Facebook decizia de a achiziţiona un produs sau nu? Fie că ai interacţionat pentru prima dată cu un brand, ai aflat mai multe detalii despre produs, ai comunicat cu reprezentanţii magazinului online sau doar ai citit câteva recenzii, cumulate, toate acestea te-au determinat să cumperi un produs sau un serviciu. În cadrul articolului de faţă îţi vom arăta câteva modalităţi prin care poţi să vinzi prin intermediul platformei Facebook Ads. 

Care este obiectivul tău? Ce urmăreşti să obții în urma promovării pe Facebook Ads?

Atunci când nu îţi cunoşti destinaţia, poţi să călătoreşti oriunde, însă nemulţumirile nu sunt acceptate. În cazul în care nu ai obiective, poţi să îţi elimini aşteptările. Care este obiectivul principal al afacerii? Îţi doreşti mai multe vânzări, poate o vizibilitate mai mare, de ce nu câteva informaţii principale despre cei mai valoroşi clienţi? După ce ai aflat obiectivul general, transformă-l într-unul specific! Cu ce procent doreşti să îţi creşti vânzările, în cât timp şi în cadrul căror canale de socializare? De cât buget dispui pentru adunarea informaţiilor generate de către leaduri? Vizibilitate mai mare? La câţi oameni doreşti să ajungă reclamele tale? 

Pe de altă parte, ţine cont de stadiul afacerii tale! Dacă te aflii la început de drum, nu îţi seta obiective nerealiste! Nu vei putea să ai pest noaptea 100 de clienti noi sau comenzi pe magazin dacă publicul tău ţintă nu a auzit niciodată despre brand şi dacă pagina nu dispune de social proof. Prima data construieşte o bază de clienţi multumiţi și abia după axează-te pe următoarea etapă: conversiile

Vestea bună este că Facebook ia în considerare toate aceste obiective de mai sus, structurându-le în cadrul unui funnel. Astfel că obiectivele vor fi grupate în cadrul a trei categorii: awareness, consideration şi conversion, fiecare categorie împărţindu-se în alte subgrupuri. 

Ce audienţă vizezi?

Cel mai negru scenariu în cadrul utilizării platformei Facebook Ads este acela când observi un consum considerabil al bugetului, însă fără obţinerea niciunui rezultat util. Pe de altă parte, poate că înţelegi acest scenariu! Cu siguranţă l-ai trăit cel puţin o dată în viaţă. Să facem un mic exerciţiu de imaginaţie: să spunem că eşti o persoană care se bucură de singurătatea persoanei sale. Însă Facebook nu ţine cont de acest lucru! Astfel că îţi afişează în mod obsesiv, zilnic, articole pentru bebeluşi şi copii. Nu ai ce să faci cu aceste informaţii, eventual doar să le împărtăşeşti cu prietenii familişti. În cele din urmă, probabil vei sfârşi prin a raporta reclamele sau a le ascunde din feed. Morala poveştii? Ţine cont de audienţa ta ideală! 

Ok, dar cum poţi face asta? Răspunsul este simplu: prin testarea diferitelor tipuri de audienţe! Te confrunţi cu situaţia irosirii bugetului? Opreşte seturile reclamelor şi testează o altă audienţă sau chiar alte materiale creative! Ai descoperit în cele din urmă mina de aur? Testarea nu se opreşte aici! 

Aruncă un ochi la setarea ,,Placements”. Poate că optarea pentru ,,in stream videos” a unui articol care are ca scop principal creşterea traficului nu este cea mai bună soluţie. În schimb, plasarea în News Feed poate fi alegerea ideală! Produsele pe care le promovezi fac parte din domeniul beauty? Ce spui atunci despre o plasare a reclamelor în cadrul platformei Instagram? 

Desigur, opţiunile targetărilor sunt mult mai complexe de atât! Prin intermediul Facebook Pixel, poţi opta pentru mai multe tipuri de audienţe, precum cele custom, saved şi lookalikes. Dar cine sau ce este acest Pixel? În termeni simplii, îl putem defini ca: un cod integrat în cadrul website-ului afacerii, prin care poţi urmări conversiile, optimiza reclamele, construi diferite tipuri de audienţe şi chiar crea un întreg proces de remarketing eficient. 

O audienţă salvată reprezintă o audienţă deja creată, în funcţie de anumite caracteristici demografice, care pot fi replicate şi în alte seturi de reclame. De exemplu, poţi să optezi pentru o audienţă salvată cu caracteristici generale. Aceasta îţi va facilita procesul de creare a seturilor de reclame, deoarece nu va mai fi necesar să introduci aceleaşi targetări, una câte una. Pentru a realiza o astfel de audienţă, tot ce trebuie să faci, după setarea caracteristicilor demografice, este să accesezi butonul de ,,Save this audience”, aflat dedesubt de secţiunea Connections, după care va trebui să dai o denumire reprezentativă audienţei create. 

O audienţă custom permite targetarea anunţurilor către diferiţi potenţiali clienţi, folosind listele de mailuri, numere de telefon şi  baza de utilizatori care au accesat website-ul în urmă cu un anumit număr de zile. Pentru a realiza o astfel de audienţă, trebuie să realizezi următorii paşi: Ads Manager -> Audienţe -> Crează o audienţă -> Audienţă personalizată. După ce alegi modalitatea de creare a audienţei personalizate şi realizezi setările corespunzătoare, o vei putea folosi în cadrul seturilor de reclame. 

Opţiunea de creare a unei audienţe de tip lookalike permite targetarea potenţialilor clienţi care au caracteristici similare cu cele dintr-o audienţă salvată anterior. Un exemplu de audienţă lookalike poate fi făcută după vizitatorii website-ului din ultimele 90 de zile.

Pentru a crea propria audienţă lookalike accesează: Ads Manager -> Audienţe -> Crează o audienţă -> Audienţă lookalike -> Selectează sursa audienţei -> Selectează locaţia audienţei -> Selectează mărimea audienţei (cât de mare doreşti să fie similitudinea). Din experienţa noastră, cele mai eficiente dimensiuni sunt cele de 1% şi 2%. Însă după cum spuneam, testează diferite valori pentru a obţine cea mai bună variantă! 

Toate audienţele create le poţi găsi în secţiunea de Audiences. Pentru a le utiliza, tot ce trebuie să faci este să le incluzi în setările setului de reclame, secţiunea Audience, subsecţiunea Custom audiences.

Mesajul pe care doreşti să îl transmiţi: reclamele şi partea creativă

Acum că ai descoperit clienţii ideali, apare următoarea întrebare: cum le pot capta atenţia? Potenţialii clienţi sunt bombardaţi zilnic cu sute de reclame, aşa că trebuie să ieşi în evidenţă, într-un mod pozitiv! Elementele pe care trebuie să te axezi sunt: textul reclamei, partea vizuală, titlul, descrierea paginii la care face referire linkul (dacă este cazul) şi îndemnul la acţiune.

Textul reclamei 

Textul reclamei nu trebuie să conţină poveşti nemuritoare! Încearcă să fii scurt şi la obiect! Ca în cazul oricărei alt proces de marketing, vei obţine variantă ideală doar în urma testării. Dacă pentru unii clienţi funcţionează includerea unei întrebări în cadrul textului, pentru alţii dau roade cuvintele care atrag atenţia. Pe lângă asta, încearcă utilizarea emojilor. Până la urmă, Facebook este o platformă de socializare, nu una de vânzări. Pentru identificarea emoticonului potrivit textului, poţi utiliza acest instrument: Emojipedia

Evită utilizarea sintagmelor de tip teleshopping! Pune pe primul loc experienţa utilizatorului! Oferă-i o informaţie valoroasă, spune ceva amuzant sau ceva care captează. Construiește o relație cu el. Comunică! Iar vânzările nu vor întârzia să apară.

Elementele vizuale

Indiferent dacă vorbim despre fotografii, videoclipuri, imaginile previzualizate din cadrul linkurilor sau carouseluri, acestea trebuie să se supună aceloraşi reguli: originalitate, creativitate şi utilitate. Nu utiliza orice imagine pe care o găseşti pe Google (te poţi trezi cu surprize, precum încălcarea dreptului de autor). Website-urile noastre preferate, care conţin elemente vizuale gratuite sunt: Pexels, Pixabay, Unsplash. 

Cei mai mulţi dintre oameni funcţionează pe bază vizuală. Prima dată vor vedea imaginea, iar apoi urmează citirea textului, dacă imaginea le-a captat atenţia. Nu utiliza prea mult text în cadrul imaginilor! Facebook recomandă folosirea a doar 20% text pe o imagine. În cazul depăşirii acestei limite, reclama fie va fi respinsă, fie va avea rezultate foarte slabe. Pentru a verifica dacă imaginile se află în parametrii normali, poţi utiliza acest instrument: Facebook Text Overlay

Videoclipurile sunt vedeta principală pe Facebook! Prin intermediul utilizării acestora, vei obţine rezultate extraordinare, la cel mai mic cost. Cu toate acestea, nu te baza doar pe asta! Există câteva reguli şi aici: bazează-te pe videoclipuri scurte, calitative şi informative. 

Recomandarea Facebook este folosirea videoclipurilor a căror lungime este de 15 secunde. Nu uita de mesaj! Dacă în cadrul imaginilor, nu ai voie să utilizezi prea mult text, această regulă nu se aplică şi aici! Bazează-te pe emoţii, foloseşte subtitrări şi nu uita de drepturile de autor. 

Concluzie

Pune mâna și testează! Pe bune!Ţinând cont de sfaturile de mai sus şi regulile prevăzute de către Facebook, iți recomandăm să pui la punct o strategie eficientă, cu efecte pe termen lung. Nu cauta caștigul imediat, rezultatele nu apar niciodată peste noapte! Vei avea nevoie de buget, timp, rabdare si ulterior se cumulează și experienţa.

În cazul în care nu dispui de acestea, îţi recomandăm să colaborezi cu un specialist sau o agenţie cu experiență în Facebook Ads.

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE
Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții...
Dacă te numeri printre cei care fac confuzia între PR și marketing, Houston, we have a problem! Într-adevăr aceste cuvinte sunt diferite, dar asta...