Checklist pentru optimizarea afacerilor online (Partea I)

Optimizarea pe motoarele de căutare va rămâne mult timp de acum încolo un aspect important în strategia de marketing digital a afacerii. Optimizând într-un mod profesionist, vei putea creşte semnificativ traficul website-ului şi implicit, să maximizezi rentabilitatea investiţiei. 

Iată câteva aspecte cruciale pentru lista de verificare a optimizării pe motoarele de căutare: 

Înainte de a trece la practică, va trebui să înţelegi teoria. 

Pentru a putea profita la maximum de fiecare punct de verificare, va trebui să înţelegi elementele de bază. Descarcă ghidul SEO pentru începători şi vei afla cu ce se mănâncă SEO, de la A la Z.

Creează un cont pe Google Search Console şi fă legătura cu website-ul.

Prin intermediul Google Search Console, un instrument util şi complet gratuit, vei avea acces la o serie de funcţionalităţi și rapoarte pentru optimizarea site-urilor lor web. 

Utilizând consola de căutare Google, vei putea afla  ce informaţii deţine motorul de căutare despre site-ul tău şi cum performează acesta din perspectiva indexării. Ba chiar mai mult, Google Search Console trimite constant notificări legate de  erorile de indexare, dacă acestea există. Tot aici le vei putea rezolva într-un mod uşor. 

Creează un cont de Google Analytics, apoi implementează-l în website.

Pentru a putea fi la curent cu performanţa SEO a website-ului, va trebui să creezi un cont pe Google Analytics. Acest instrument îţi va oferi rapoarte şi instrumente de analiză, care te vor ajuta în optimizarea pe motoarele de căutare. 

Asigură-te că website-ul nu are penalizări Google! 

Încă de la începutul călătoriei în lumea SEO, va trebui să te asiguri că website-ul nu are nici o penalizare din partea Google. Dacă ai încălcat regulamentul motorului de căutare, acesta îţi va oferi diferite sancţiuni sau penalizări. Dacă din nefericire ai luat-o pe calea greşită, va trebui să rezolvi prima dată sancţiunile, apoi vei putea continua cu restul listei. Pentru a descoperi penalizările, accesează Google Search Console şi apoi Manual Actions. 

Verifică structura URL a paginilor şi asigură-te că link-urile sunt structurate conform practicilor SEO!

Iată cum îţi poţi da seama dacă link-urile paginile sunt bine structurate: acestea sunt compuse din cuvinte cheie scurte şi descriptive, cuvintele sunt despărţite prin cratime, o structură simplă şi uşor de înţeles, utilizatorul îşi poate da seama despre ce se află pe pagina respectivă, încă de la citirea URL-ului.

Foloseşte SSL, securizează website-ul!

SSL-ul prezent în cadrul URL-ului este unul dintre factorii de indexare pe motoarele de căutare. Prin intermediul acestuia, vei asigura utilizatorii şi boţii de indexare că paginile sunt securizate. Cel mai adesea, când SSL-ul a fost bine instalat, lângă adresa URL a paginilor, vei putea vedea un lăcăţel verde.

Descoperă erorile din consola de căutare prin verificarea  „Raportului de acoperire”.

Dacă în timpul indexării, Google se va confrunta cu erori, acest lucru poate afecta clasificarea pe motoarele de căutare. Pentru a descoperi astfel de erori şi pentru a le rezolva cât mai repede cu putinţă, asigură-te că verifici constant ,,Raportul de acoperire” din Google Search Console. 

Verifică și optimizează fișierul robots.txt

Prin fişierul ,,Robots.txt” vei oferi motoarelor de căutare  instrucțiuni cu privire la modul de indexare a paginilor site-ului. Atenţie, o banală eroare în timpul configurării fişierului poate afecta vizibilitatea și indexarea întregului website. 

Verifică setările de vizibilitate WordPress

Dacă website-ul tău este construit în WordPress, asigură că setarea de vizibilitate este bine configurată. Există posibilitatea ca anumite pluginuri să împiedice motoarele de căutare să acceseze conținutul.

Asigură-te că linkurile aferente comentariilor sunt „nofollow”

Prin intermediul atributului nofollow, vei indica motoarelor de căutare că hyperlinkul aferent comentariilor nu trebuie luat în considerare în timpul indexării. Desigur, comentariile sunt extraordinar de utile, însă pentru a evita probabilitatea ca website-ul să genereze legături cu alte website-uri care au o autoritate mică, sau mai rău, care sunt considerate spam, toate linkurile de ieşire trebuie setate ca fiind nofollow. Verifică această setare prin opţiunea INSPECT a browserului.

Consideri această listă utilă? Rămâi cu ochii pe website pentru a citi şi alte sfaturi legate de optimizarea pe motoarele de căutare a afacerilor online.

Leave a Reply

Your email address will not be published.