Optimizarea cuvintelor cheie în funcţie de intenţia căutării

Cu siguranţă ai trăit situaţia în care ai scris doar câteva litere din cuvintele cheie, iar Google ţi-a recomandat în mai puţin de o secundă varianta dorită. Desigur, uneori poate fi chiar înspăimântător, însă nu eşti singura persoană care a trecut prin asta. Explicaţia este simplă: motorul de căutare se concentrează nu numai asupra interogării de căutare, ci şi asupra semnalelor comportamentale, istorice, temporare, contextuale şi de conţinut, astfel încât să poată livra varianta corectă. 

Problemă rezolvată pentru utilizatorii obişnuiţi. Însă ce este de făcut pentru specialiştii în marketing şi SEO? Cum pot optimiza aceştia cuvintele cheie în funcţie de intenţia căutării? Iată câteva sugestii! 

Înainte de toate, trebuie să ne îndreptăm atenția spre elementele clasice de optimizare a cuvintelor cheie, precum: 

  • modul în care acestea vor fi utilizate, 
  • link-uri care fac trimitere la pagină, 
  • autoritatea domeniului, 
  • textul alternativ,
  • conţinutul la zi. 

Apoi, trebuie să ţii cont de faptul că Google lucrează constant la păstrarea utilizatorilor în motorul de căutare. Aşadar, dacă faci acest lucru, te vor ajuta adesea să clasezi website-ul într-o poziţie superioară. Cum putem folosi aceste informaţii? Este simplu! În procesul de cercetare a cuvintelor cheie potrivite, întreabă-te pentru fiecare în parte ,,cât de bine rezolvă acest termen interogarea introdusă de utilizator”? 

În cele din urmă, dacă obiectivul este cel de a ne plasa într-o poziţie superioară faţă de competiție, te sfătuim să acorzi mai multă atenţie asupra titlului, meta descrierilor, primelor propoziţii din conţinut şi evident, conţinutul în sine. Aceste elemente pot face diferenţa dintre o poziţie superioară şi una inferioară. 

Metode de optimizare în funcţie de intenţia căutării

Căutările de navigare

O astfel de intenţie de căutare este realizată atunci când utilizatorul cunoaşte website-ul pe care doreşte să îl viziteze sau chiar pagina. Prin urmare, intenţia acestuia este clară, îşi doreşte să ajungă din punctul x în punctul y, cât mai repede cu putinţă. 

După cum putem observa în imaginea de mai jos, am realizat o căutare de brand, în care dorim să accesăm fie pagina afacerii Optimpro, fie informaţii despre aceasta. 

Prin urmare, Google va acorda prioritate principalului website care poartă acest nume. Pagina publică de Facebook a afacerii apare totodată într-o poziţie superioară, deoarece motorul de căutare consideră că este un link relevant. 

Dacă un utilizator are acest tip de intenţie, cu siguranţă va dori să acceseze mai multe detalii despre brand, ori prin intermediul website-ului, ori prin site-uri complementare, care oferă informaţii utile. Pentru a te asigura că website-ul afacerii tale este optimizat pentru acest tip de căutare, va trebui să iei în considerare următoarele:

  • pagini simple şi concise pentru produsul / serviciul oferit,
  • o pagină de pornire care oferă informaţii utile, 
  • detalii despre afacere, 
  • detalii despre serviciile oferite,
  • include numele afacerii și denumirea produsului/serviciului sau a categoriei în titlul paginii, subtitlurile și în meta descriere. 

Intenția de căutare informațională

Căutarea informaţională are loc atunci când utilizatorul este în căutare de informații sau doreşte o soluție la problema sa.

Acestea sunt cel mai adesea compuse din întrebări, care încep cu „Cum” sau „Ce este”. Prin intermediul acestora, utilizatorul caută un răspuns simplu sau chiar din contră, o soluţie complexă, precum cea evidenţiată într-un ghid. 

Optimizarea conținutului pentru această intenție constă în adăugarea cuvintelor cheie care conţin  „modificatori de intenție”. Modificatorii de intenție sunt cuvinte care prevăd o  intenție, deoarece atunci când sunt folosite, cel mai adesea schimbă sensul căutării. 

Pentru a putea îmbunătăți pagina și conținutul acesteia, foloseşte întrebarea pe care o pune publicul tău, în poziții strategice, precum titluri, subtitluri, URL, meta titlu și metadescrieri.

Include o parte din răspuns chiar în primul paragraf, astfel încât cititorul să poată decide rapid că eşti soluţia pe care o caută. Modificatorii de intenție despre care aminteam mai sus sunt: cum, ce, cine, ghid, tutorial și resurse.

Tipurile de conținut cele mai potrivite pentru acest tip de intenţie sunt articolele, ghidurile, listele, postările care oferă instrucţiuni concrete, precum și videoclipurile utile.

Investigații comerciale

În cadrul interogărilor comerciale, utilizatorul cunoaşte produsul sau serviciul căutat, însă nu este sigur de la ce afacere va achiziţiona. Prin urmare, nu se află încă în etapa tranzacțională, ci doar compară afacerile și diversele produse pe care le oferă pentru a decide în cele din urmă care dintre acestea se potrivesc nevoilor sale.

Însă căutările comerciale nu se rezumă doar la atât. Acestea includ şi recenzii, care sunt strâns legate de căutările locale. În cazul acesta, utilizatorul îşi doreşte să ia masa într-un anumit oraş şi să mănânce un fel specific de mâncare. Dacă tastăm „cel mai bun sushi Bucureşti”, vor fi afişate o varietate de restaurante.

Astfel, pentru ca afacerea să se claseze într-o poziţie superioară, include descrieri detaliate despre produsele și serviciile particulare. În funcție de industrie, ai putea să concepi o postare pe blog comparând produsele sau serviciile oferite și modul în care acestea pot fi de folos. 

Includerea termenilor precum ,,cel mai bun”, ,,top”, ,,recenzie” și utilizarea termenilor descriptivi în postările de blog, recenzii sau descrieri de produse / servicii pot ajuta la optimizarea paginii și a conținutului.

Intenţia de căutare tranzacţională

Interogările tranzacționale se concentrează asupra acţiunilor concrete, deoarece în acest punct, utilizatorul este decis să achiziționeze un produs, să se înscrie la un newsletter, să descarce un ghid şi aşa mai departe. 

În acest caz, utilizatorii pot folosi anumiți modificatori, însă există posibilitatea să introducă doar numele exact al produsului. Pentru a optimiza pagina în funcţie de intenţia tranzacţională, recomandăm plasarea conținutul pentru a menține cumpărătorul concentrat pe acţiunea dorită. Utilizatorul dorește informaţii care pot fi citite cu ușurință. Aşadar, atenţie asupra conţinutului livrat. Iată alte sfaturi utile:

  • optează pentru un design minimalist, 
  • include numele produsului în titlul paginii, 
  • utilizează-te de spaţiile albe, 
  • oferă imagini calitative cu produsul, 
  • păstrează toate informațiile utile pe o singură pagină,
  • utilizează liste în cadrul conţinutului,
  • utilizează un vocabular tranzacțional, precum denumirile produselor și ale brandurilor, 
  • include categorii,
  • utilizează modificatori de intenție, precum: cumpără, reducere, cupon, vânzare, transport gratuit.

În loc de concluzie 

Optimizarea conținutului pentru aceste patru tipuri de intenții de căutare te va ajuta să îmbunătățeşti poziţia în clasament, făcând conținutul mai relevant pentru interogarea de căutare.

Conținutul care a fost optimizat pentru intenția de căutare va contribui la creşterea ratelor de clicuri din paginile cu rezultatele motorului de căutare. În plus, dacă dispui de conținut relevant pentru intenția căutărilor, vei influenţa durata sesiunilor şi vei reduce rata de respingere, aceste elemente ajutând la poziţia paginii în rezultatele motoarelor de căutare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.