Optimizarea pe motoarele de căutare pentru afacerile online (Partea a II-a)

Doreşti să creşti traficul website-ului afacerii tale, însă nu ştii de unde să începi? În acest caz, este esențial să optimizezi website-pentru motoarele de căutare, însă şi pentru experienţa utilizatorilor. Astfel, vei ajuta afacerea să se situeze într-o poziţie superioară în rezultatele căutării pe Google și totodată vei îmbunătăţi calitatea generală a site-ului. Dacă în articolul anterior am prezentat zece metode simple de optimizare, de data aceasta vom aborda alte zece puncte, însă puţin mai avansate.

Creează harta XML a website-ului şi nu uita să o încarci în website!

O hartă XML este un fişier care afişează toate paginile website-ului. Prin intermediul acesteia, motoarele de căutare pot citi conţinutul website-ul într-un mod structurat. După ce te-ai asigurat că harta a fost bine structurată, nu uita să o încarci în Google Search Console

Caută erori ale hărţilor website-ului în Google Search Console!

O dată încărcată harta în consola de căutare, vei putea vedea pe parcurs dacă apar erori de indexare. Verifică constant secţiunea de erori de indexare, căci ai putea avea parte de surprize atunci când te aştepţi mai puţin. 

Adaugă datele structurate în pagina principală a website-ului!

Cu ajutorul datelor structurate, poţi îmbunătăţi în mod radical modul în care website-ul este afişat în rezultatele căutării Google. Deoarece pagina principală este una dintre cele mai importante pagini din website, nu uita să adaugi datele structurate. 

Defineşte următoarele scheme: organizație, afaceri locale (aplicabil la afacerile cu un magazin fizic), persoană (în cazul blogurilor).

Testează datele structurate implementate!

Cu ajutorul instrumentului Google Structured Data Testing Tool, vei putea verifica corectitudinea implementării datelor structurate din pagina principală, cât şi din restul paginilor. 

Nu uita de breadcrumbs! 

Un meniu care foloseşte breadcrumbs arată locaţia utilizatorului într-un website. Fun fact: în traducere liberă, breadcrumbs reprezintă firimituri. Termenul provine din basmul Hansel şi Gretel, în care cei doi copii îşi marcau cărarea cu firimituri, pentru a putea găsi drumul de întoarcere. 

Acest tip de meniu este extraordinar de util în experienţa utilizatorului, aşadar este bun şi pentru optimizarea pentru motoarele de căutare. Dacă website-ul este construit în WordPress, poţi implementa breadcrumbs cu plugin-ul Yoast.

Setează paginile cu adrese URL canonice!

Adresele URL canonice sunt incredibil de utile în cazul conținutului duplicat, deoarece acestea protejează informaţiile atunci când alte site-uri web încearcă să reproducă conţinutul. Aplicând adrese canonice, vei specifica motoarelor de căutare că website-ul folosește informaţii autentice şi trebuie să se plaseze într-o poziţie superioară faţă de alte website-uri care deţin acelaşi conţinut. 

Site multilingvistic? Apelează la atributul hreflang!

Dacă website-ul are diferite versiuni lingvistice, este recomandat să utilizezi atributul hreflang pentru a înştiinţa motoarele de căutare despre versiunile multiple ale paginilor.

Nu neglija paginile 404!

404 este un cod HTTP care indică faptul că browserul nu a putut comunica cu serverul, aşadar utilizatorul nu poate accesa informaţia deoarece nu a fost găsită în website. Cel mai adesea, acest lucru se întâmplă atunci când utilizatorii scriu greşit anumiţi termeni în bara de căutare sau dacă o pagină a fost ştearsă în trecut. 

Pentru a te asigura că utilizatorii rămân pe website chiar şi după afişarea acestui cod, va trebui să oferi alternative. Creează un design memorabil, amuzant sau util.

Oferă cea mai bună viteză de încărcare!

Unul dintre cei mai importanţi factori de clasificare pe care îi ia în considerare Google este viteza de încărcare a website-ului. Verifică în mod constant acest criteriu şi asigură-te că le oferi utilizatorilor cea mai bună experienţă. Până la urmă, nimănui nu îi place un website care se mişcă cu încetinitorul! 

Comprimă imaginile din website! 

O practică uzuală de îmbunătăţire a vitezei website-ului şi implicit, de optimizare pe motoarele de căutare este comprimarea imaginilor, acolo unde este posibil. Există sute de instrumente online care uşurează acest proces. Trebuie doar să cauţi şi cu siguranţă vei găsi.

Website-ul joacă un rol vital în generarea de clienți potențiali pentru afacerea ta. Asigură-te că oferi întotdeauna conținut de înaltă calitate şi o experienţă cât mai plăcută pentru utilizatori. Optimizează website-ul utilizând punând în aplicare paşii de mai sus și cu siguranţă traficul organic va beneficia de o creştere radicală.

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE
Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții...
Dacă te numeri printre cei care fac confuzia între PR și marketing, Houston, we have a problem! Într-adevăr aceste cuvinte sunt diferite, dar asta...