Cum îţi poţi promova afacerea pe Linkedin în 15 paşi simpli

Cu ajutorul LinkedIn vei putea construi o reţea de posibili parteneri, angajaţi, colaboratori şi de ce nu, clienţi. Indiferent de dimensiunea afacerii, poţi profita de reţea pentru a îmbunătăţi vizibilitatea brandului şi pentru a te conecta cu persoane direct interesate de specificul afacerii. 

Deşi este o reţea de socializare, spre deosebire de Instagram sau Facebook, LinkedIn se concentrează mai mult pe latura profesională decât pe cea care ţine de divertisment. Iată câteva motive pentru care afacerea ta are nevoie de o promovare profesionistă pe LinkedIn: 

Posibilităţi unice de targetare a audienţei

La fel ca orice altă platformă de publicitate, LinkedIn colectează propriul său set de date şi informaţii. Aceste date sunt complet diferite faţă de cele colectate de Facebook sau Google. După cum spuneam şi în introducere, platforma se concentrează pe latura profesională, astfel că datele care ţin de acest segment sunt factorul principal al targetării. Iată câteva segmente care pot fi vizate: numele companiei în care lucrează angajaţii, rata de creştere a acesteia, calificări, şcoli absolvite, funcţii, aptitudini şi grupuri. 

Opţiuni de retargetare

LinkedIn oferă multe posibilităti de vizare a audienţei care deja a interacţionat cu afacerea ta. Printre aceste opţiuni se numără următoarele: retargetare site (utilizatorii care şi-au manifestat interesul faţă de website-ul afacerii), retargetare prin contact direct (această funcţionalitate necesită încărcarea unei baze de date cu clienţii actuali, după care va permite contactul direct al acestor persoane, daca acestea dispun de un cont pe LinkedIn), retargetarea prin cont (spre deosebire de retargetarea anterioară, aceasta permite încărcarea unei liste de conturi, precum numele companiilor la care lucrează persoanele vizate) şi audienţe asemănătoare. 

Diversitatea formatelor de reclamă

Platforma oferă diverse tipuri şi formate de reclame, precum: conţinut sponsorizat, reclame de tip carusel, reclame video, reclame text, reclame evidenţiate, reclame de tip mesaj şi reclame de tip conversaţie. 

Modalităţi de promovare a afacerii pe LinkedIn

Dacă te-ai decis să realizezi prima campanie pe LinkedIn, pune în aplicare următorii paşi pentru a-ţi promova afacerea:

  1. Daca ai deja un cont personal pe LinkedIn, poţi accesa platforma de advertising. În caz contrar, înainte de acest pas va trebui să îţi creezi un cont personal. 
  1. Accesează ,,Create ad”.
  2. Creează un cont. 
  1. Introdu numele contului, moneda şi asociază contul cu cel personal. 
  1. Creează prima campanie. Atenţie, pentru fiecare campanie poţi crea doar 15 versiuni diferite de reclame. 
  1. Creează un nou grup de campanii. 
  1. Setează numele grupului de campanii, statusul şi durata de timp în care se va desfăşura grupul de reclame. Salvează modificările! 
  1. Accesează pasul următor.
  2. Setează obiectivul primei campanii. 
  1. Setează audienţa vizată: locaţia şi atributele audienţei. 
  1. Setează formatul primei reclame şi asociază un profil de afacere LinkedIn contului de advertising. 
  1. Setează plasamentele reclamei. 
  2. Setează bugetul zilnic alocat reclamei. Selectează tipul licitaţiei (recomandat pentru început licitaţia automată). 
  1. Creează prima reclamă. Foloseşte materiale creative care să atragă şi să influenţeze utilizatorii să acceseze reclama. 
  2. Măsoară rezultatele şi optimizează anunţurile. Acordă o atenţie deosebită ratei de click şi opreste reclamele care nu performează bine. Experimentează cu diferite versiuni creative. 

Concluzie

Dacă te numărai printre persoanele care se întrebau de ce anumite afaceri optează pentru promovarea pe LinkedIn, sperăm că ţi-am oferit o perspectivă mai amplă asupra beneficiilor pe care le oferă platforma. Întâmpini dificultăţi în promovarea pe LinkedIn? Nu ezita să ne contactezi!