Promovarea organică a afacerii pe Instagram

Dacă în articolul anterior abordam promovarea afacerii prin intermediul reclamelor plătite, în acesta vom vorbi despre modalităţile de promovare organice. Mulţi dintre cei care au un cont public pe Instagram vor spune că giveaway-urile sau concursurile sunt cele mai eficiente metode pe care le poţi aplica pentru a creşte vizibilitatea profilului şi implicit, a obţine mai multe conversii, însă putem spune că se înşeală. Desigur, sunt bune şi aceste metode, dar nu sunt singurele care pot avea un impact real! 

Ce postăm şi când postăm?

Pentru o promovare reuşită, va trebui să îţi studiezi audienţa. Ce caracteristici au potenţialii clienţi, cu ce tip de conţinut ar interacţiona, ce le-ar plăcea să vadă în feed şi când sunt activi? Studiind aceste aspecte, vei putea să oferi urmăritorilor un conţinut de calitate, la momentul potrivit. Dacă la unele afaceri utilizatorii vor reacţiona mai bine la pozele amuzante sau chiar memes, la altele pur şi simplu nu se potrivesc. După etapa de cercetare, va trebui să testezi diferite variante! Doar testând vei putea să descoperi ce este potrivit şi ce nu. Pentru a vedea orele în care urmăritorii actuali sunt activi, apasă ,,Statistici” -> Audienţă -> Urmăritori

La nivel global, conform experţilor, cele mai potrivite zile pentru distribuirea conţinutului sunt: miercuri (11:00 a.m) şi vineri (10:00-11:00 a.m.). În timp ce unele branduri mari postează de mai multe ori pe zi, fără a spama fanii, altele optează pentru o singură postare pe zi. Frecvenţa depinde foarte mult de numărul persoanelor care te urmăresc şi de domeniul afacerii. 

Focusează-te pe utilizatori, nu pe promovare!

Dăm acest sfat într-un articol care vorbeşte despre promovarea pe Instagram, paradoxal, nu? Chiar dacă prin intermediul platformei poţi obţine vânzări, nu uita că în primul rând este vorba despre o reţea de socializare, focusată pe conexiunea dintre oameni. Cel mai atrăgător lucru în promovarea pe Instagram este că poţi face asta punând accentul pe om, nu pe produs! Nu ezista să te foloseşti de imaginile potenţialilor clienţi, în timp ce utilizează produsul! Pe lângă faptul că utilizatorii a căror poze le vei distribui vor fi în al nouălea cer, aceştia vor putea vedea că produsele sau serviciile pe care le oferi sunt utilizate de către persoane obişnuite, nu de către vedete sau influenceri care au ca şi obiectiv promovarea în masă. 

#HashtaguriEficiente

O altă tehnică eficientă de promovare organică a brandului este crearea unui hashtag personalizat, pe care clienţii şi utilizatorii îl pot folosi pentru a menţiona afacerea. De exemplu, să aruncăm un ochi asupra cunoscutului brand Coca-Cola. Lasă-mă să ghicesc, cu siguranţă te-ai întâlnit cel puţin o dată cu hashtagul ,,ShareACoke”. Brandul a mers mai departe de promovarea online prin intermediul hashtagului. Astfel, pentru a genera un impact social, au tipărit 1000 de etichete cu acest hashtag, urmat de un nume. Rezultatul? 160.000 menţiuni pe Twitter şi 740 milioane impresii. Simplitatea şi un plus de umanitate asupra campaniilor de marketing pot face minuni! Cu toate acestea, nu te rezuma la un singur hashtag! Include în descrierea postării şi hashtaguri populare din domeniul afacerii! Folosind # potrivite, postările contului vor ajunge chiar şi la utilizatorii care nu te urmăresc! 

Nu ezita să te foloseşti de etichete! 

Etichetează în postări şi alte conturi, ori de câte ori ai ocazia! Conturile etichetate vor fi notificate, astfel că le vei atrage atenţia şi dacă ai noroc, vor redistribui conţinutul (ceea ce îţi va aduce un plus de vizibilitate). Nu te limita doar la branduri! Există multe conturi care conţin doar postări preluate de la alţi utilizatori! De exemplu, în domeniul turismului, pagini precum @travelanddestinations, @bestcitybreaks şi @europe.vacations, redistribuie cele mai bune imagini în care au fost etichetate. Având o bază semnificativă de fani, pentru cei care sunt etichetaţi poate fi o adevărată mină de aur! Descoperă astfel de pagini din domeniul tău! 

Incorporează conţinutul postărilor pe website

Prin prezentarea conţinutului Instagram pe website, poţi creşte conversiile considerabil! Atunci când potenţialii clienţi pot vedea şi alte persoane utilizând produsele sau serviciile tale, vor considera că afacerea este populară şi credibilă. Pe lângă asta, vei putea creşte organic şi numărul de urmăritori sau chiar a interacţiunilor. Să aruncăm un ochi asupra website-ului Puma! După cum se poate observa, brandul a optat pentru incorporarea pozelor, iar efectul vizual este unul plăcut!

Creativitate, cât mai multă!

Pe Instagram este vorba despre conţinut, iar un conţinut calitativ nu se poate obţine fără creativitate! Aşadar, alege o temă a postărilor, o nuanţă care să fie prezentă în fiecare imagine sau orice alt element care poate atrage atenţia într-un mod pozitiv! Un exemplu bun este brandul Oreo, care include creativitatea în strategia sa de promovare. Fiecare imagine conţine un strop de albastru, combinat pe alocuri cu negru. Iar rezultatul este de-a dreptul atrăgător, nu este aşa? 

Tu cum îţi promovezi afacerea pe Instagram?

După cum ai observat, atunci când vine vorba despre promovare, există zeci de metode pe care le poţi pune în aplicare. Asigură-te că feed-ul afacerii iese în evidenţă! Respectă sfaturile de mai sus şi te asigurăm că ulterior vei avea parte de noi urmăritori şi, implicit, de o creştere a numărului de conversii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.