Remarketing – ce inseamna si cat este de util

O campanie de remarketing este metoda prin care unui potential client care a vizitat anterior site-ul web sau aplicatia de mobil, fara a cumpara sau a indeplini vreun obiectiv, sa ii se afiseze, din nou, anunturi de publicitate.

Ti s-a intamplat sa navighezi pe diferite site-uri web sa vezi reclama cu produsele sau serviciile pe care tocmai le-ai cautat? Nu este o intamplare. Ai fost ales pentru o campanie de remarketing.

Campaniile de remarketing – ce sunt?

Deoarece potentialul client a fost interesat de informatiile si continutul din site-ul nostru, aceste anunturi indeamna si motiveaza pentru a afla mai multe informatii sau a converti.

Se spune ca este nevoie de repetarea unui anunt publicitar de cel putin 3 ori pentru a putea convinge un potential client sa cumpere online. Unii specialisti sunt de parere ca este nevoie sa se repete de 7 ori acest anunt publicitar.

Aceste anunturi publicitare vor fi livrate clientilor potentiali in timp ce ei navigheaza pe alte site-uri web, insa aceste afisari nu sunt platite, decat in posibilitatea cand se va face click pe aceste anunturi.

Remarketing – avantaje

Ca si o strategie de marketing globala, o campanie de remarketing are urmatoarele principale beneficii:

  • Segment de public foarte bine directionat pe nisa. Cu remarketing se pot creea campanii de anunturi foarte bine directionate pe zona noastra de interes, personalizate, in functie de categoriile pe care vizitatorul le acceseaza. De asemenea, sunt afisate anunturi atunci cand clientii cauta produsele sau serviciile noastre pe motoarele de cautare.
  • Cresterea ratelor de conversie: Cei mai multi vizitatori nu vor face o achizitie dupa prima vizita a site-ului nostru. Cand avem o campanie de remarketing activa, acesti vizitatori devin public tinta si pot fi usor de convins sa cumpere de la noi din site.
  • Costuri reduse de publicitate online: Intr-o campanie de remarketing, anunturile care sunt afisate nu se platesc ci doar dupa ce un client va accesa linkul, ceea ce duce la rate mari de conversie si o rentabilitate mai mare a investitiei.

Primul si cel mai important avantaj al remarketingului este potentialul mult mai mare de a transforma un vizitator obisnuit intr-un client platitor.https://www.youtube.com/embed/wLBRiaKih6Q?rel=0&wmode=opaque

Doar 2 la suta dintre clienti cumpara la prima vedere

In mediul online, doar 2% dintre clienti cumpara de la prima cautare. 98% dintre vizitatorii de site-uri web prefera sa caute online inca un site pentru a fi siguri ca au gasit un pret corect al produsului.

Odata ce un utilizator a plecat de pe site-ul nostru, sansele ca acest client sa revina sunt destul de mici, doar daca este activa o campanie de remarketing care sa aminteasca ofertele din site.

De aceea, cei care folosesc remarketing au un ROI crescut, mai multe vanzari si un brand awareness mai mare.

Din propria experienta, OptimPro a reusit sa ajunga la cresteri in vanzari, pentru anumiti clienti, de 400% prin campaniile de remarketing.

Tipuri de Remarketing: remarketing prin reteaua Google

  • Google Analytics prin instalarea de coduri de tracking, creare de liste
  • Google AdWords prin reclame targhetate, personalizate, liste
  • Google Adsense prin sistemul de afisare a reclamelor Adwords din display network

Tipuri de Remarketing: remarketing prin reteaua Facebook

Campaniile de remarketing prin reteaua Facebook functioneaza similar ca si cele din Google AdWords doar ca anunturile nu sunt afisate pe alte site-uri, ci pe platforma Facebook.

Campaniile de remarketing pe Facebook sunt impartite in 3 categorii principale

  • Lista de clienti – va difuza anunturi personalizate intr-o lista de contacte
  • Traficul pe site – va difuza anunturi pentru persoanele care ti-au vizitat site-ul intr-un interval de timp stabilit.
  • Activitatea aplicatiilor – anunturi relevante bazate pe comportamentul utilizatorilor care ne-au accesat aplicatia active

Ca si o concluzie, indiferent ca se va alege o campanie de remarketing prin google sau facebook, este foarte important sa fim atenti la imaginea pe care dorim sa o promovam si la mesajul pe care vrem sa il transmitem.

Piata din Romania din materie de vanzare online este intr-o continua expansiune: in 2016 cumparaturile online depaseau 5 milioane de euro/zi. Cumparaturile online in Romania au crescut in 2016 cu 30% comparativ cu 2015. Asta in conditiile in care numarul magazinelor online relevante, ca si vanzari si trafic, a ramas acelasi (5000 de magazine online active in 2015, cat si in 2016).

De aceea putem sa spunem ca remarketingul este util atat pentru noile businessuri, dar si pentru cele foarte cunoscute. Important este cum si cat de bine sunt facute campaniile de marketing.

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE
Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții...
Dacă te numeri printre cei care fac confuzia între PR și marketing, Houston, we have a problem! Într-adevăr aceste cuvinte sunt diferite, dar asta...