Strategii pentru Facebook Ads Ecommerce

Atunci când vine vorba despre creşterea vizibilității brandului, cele mai multe dintre afaceri apelează la promovarea pe reţelele de socializare. După cum ştim, Facebook este în continuare una dintre cele mai importante platforme de social media. 

Indiferent de canalele de marketing utilizate, nu este niciodată suficient. Ai nevoie în mod constant de mai multe conversii pentru a atinge obiectivele de vânzări, trafic relevant şi  o modalitate de a fideliza clienţii actuali. Iată șase modalități de a reuși în promovarea pe Facebook și nu numai!

1. Reclamele dinamice pentru catalogul de produse

Reclamele dinamice sunt una dintre cele mai importante strategii pentru creşterea rentabilităţii investiției. Prin intermediul acestora, poţi viza potenţialii clienţi susceptibili, arătându-le anunțuri personalizate pe baza activității lor.

Cel mai probabil te-ai întâlnit cu situaţia în care ai manifestat interes faţă de un produs, iar la scurt timp după vizitarea website-ului, ai primit diverse reclame cu produsul respectiv, în timp ce navigai pe Facebook. Poţi apela la aceeaşi strategie!

Deoarece Facebook Ads oferă diverse șabloane de anunțuri dinamice, nu va fi nevoie să creezi câte o reclamă pentru fiecare produs din catalog. Astfel, șabloanele implicite se vor ocupa de extragerea imaginilor, numelor  de produse, prețuri și alte informații din catalog, pe baza detaliilor care au fost încărcate pe Facebook. Aşadar, dacă dispui de sute sau chiar mii de produse, reclamele dinamice pot fi o soluţie excelentă.

Ia în considerare următoarele sfaturi legate de reclamele dinamice:

  • Încarcă catalogul de produse în Facebook Business Manager. Include toate produsele pe care doreşti să le promovezi! Adaugă informații pentru fiecare produs în parte (sau încarcă lista de produse).
  • Adaugă codul de Facebook Pixel în website şi setează evenimentele de conversie. 
  • Realizează o reclamă dinamică, folosind unul dintre  şabloane. Facebook va completa reclama în mod automat, cu produsele potrivite și informațiile asociate. 
  • Alege categoriile dorite. 

2. Reclamele carusel

Anunțurile de tip carusel oferă posibilitatea de a afișa produse multiple într-o singură reclamă. Acestea pot oferi clienților mai multe opțiuni din care pot alege. Ba chiar mai mult, pot influenţa creşterea conversiilor. Explicaţia este simplă: cu cât un client vede mai multe produse relevante, cu atât sunt mai mari șansele ca acesta să cumpere.

3. Instalează Pixel!

Facebook Pixel este un mic fragment de cod care urmărește comportamentul clienților pe site. Însă este mai complex de atât! Advertiserii pot utiliza datele din Pixel pentru a optimiza campaniile și pentru a construi o audienţă asemănătoare cu persoanele care achiziţionează. 

Plasând Pixelul pe anumite pagini, vei putea urmări acțiunile pe care le realizează oamenii după ce au făcut click pe reclamă. Aşadar, este recomandat ca structura de cod să fie introdusă în website cu mult timp înainte de rula prima campanie plătită. 

4. Campanii de remarketing

Mai mult de 72% dintre potenţialii clienţi online abandonează coșul fără a finaliza o achiziție. Dintre aceştia, doar 8% vor reveni pentru a cumpăra. Cu toate acestea, apelând la remarketing, 26% dintre ei se vor întoarce în website şi vor finaliza conversia. 

Aşadar, pe tine ce te opreşte să lansezi prima campanie de remarketing? Atrage potenţialii clienţi prin intermediul ofertelor, cupoanelor sau chiar a reclamelor dinamice. Tot ce trebuie să faci este să construieşti o audienţă personalizată şi apoi să creezi câteva materiale creative. 

5. Foloseşte audienţele similare! 

Prin intermediul audienţelor similare, Facebook te va ajuta să găseşti clienți noi pe baza caracteristicilor clienţilor existenţi. 

Pe scurt, reclamele vor ajunge la persoane care au interese similare cu clienţii tai. Pentru a crea o astfel de audienţă, vei avea nevoie de o listă de clienţi, pe care o vei încărca ulterior în secţiunea ,,Audienţe”, din Facebook Ad Manager. În plus, se poate construi și pe baza fanilor Facebook sau din informaţiile pe care le deţine pixelul.

6. Consolidează relațiile existente cu clienții folosind audienţele personalizate!

Audiențele personalizate sunt un instrument puternic care permit crearea unei liste unice de utilizatori pe care doreşti să îi vizezi, folosind o listă de e-mailuri, ID-uri Facebook sau numere de telefon ale clienților existenţi. Iată câteva idei prin care poţi folosi audienţele personalizate: 

  • Invită clienţii existenţi să urmărească pagina de Facebook a afacerii.
  • Vizează clienții de top cu oferte relevante sau promoții.

7. Videoclipuri, cât mai multe!

Nu mai este un secret, Facebook prioritizează conținutul video. Acest lucru înseamnă că reclamele ar putea fi vizualizate de mai mulţi utilizatori, cu costuri mai mici, dacă vei include şi videoclipuri. 

Videoclipurile sunt atractive şi stârnesc curiozitatea, mult mai repede decât orice altă formă de conţinut. Statisticile arată că majoritatea utilizatorilor de pe Facebook ajung să urmărească zilnic cel puţin câteva videoclipuri.

Desigur, va trebui să te asiguri că ai creat corect anunțurile video. În caz contrar, rezultatele vor fi slabe, iar costurile mari. Vestea bună este că nu ai nevoie de o întreagă echipă pentru a concepe un videoclip simplu, interesant şi cu o poveste care să capteze. Vei avea nevoie doar de o idee! 

Gânduri finale

Pentru afacerile de tip ecommerce, Facebook este platforma ideală prin care se poate face promovarea plătită. Aplicând sfaturile de mai sus, alături de strategia stabilită cu ajutorul pâlniei de vânzări, afacerea ta cu siguranţă va aduce ROI-ul stabilit. Sfatul nostru cel mai bun? Testează constant!

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE
Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții...
Dacă te numeri printre cei care fac confuzia între PR și marketing, Houston, we have a problem! Într-adevăr aceste cuvinte sunt diferite, dar asta...