Studiu de caz – Butasi de lavanda

Și cum am crescut vânzările cu 202,08% față de aceeași perioadă a anului trecut

Despre Lavandă de România

Lavandă de România este un proiect pornit de o tânără familie de lângă Timişoara, din dragoste pentru natură și pasiune pentru lavandă. Fiind inspiraţi de câmpurile de lavandă provensale, după ce au acumulat o experiență vastă în cultivarea și procesarea lavandei, aceştia au dorit să împărtăşească pasiunea și cu alţi mici agricultorii sau pasionați. Cu trecerea anilor au început să producă şi propriul ulei esenţial de lavandă, luând astfel naștere brandul de cosmetice naturale, Mayie. Însă dezvoltarea nu s-a oprit aici ci s-a extins și spre oferirea serviciilor de distilare şi posibilitatea valorificării lavandei și pentru colaboratori sau mici producători de lavandă bio. 

După cum știm, acest an a început cu planuri îndrăzneţe pentru o bună parte dintre antreprenori. Văzând un potenţial în piaţa plantelor aromatice pentru micii grădinari, au dorit să se extindă şi către această zonă. Drept urmare, au oferit clienţilor posibilitatea de a achiziţiona diverse plante la ghiveci, precum cimbrişor şi busuioc. Rezultatele? Ne-au surprins chiar şi pe noi!

butasidelavanda
plante

Obiectivele începutului de an

Deși colaborarea cu Lavandă de România început în 2017 prin site-ul butasidelavanda.ro, ocupându-ne sezonier de campaniile Google Ads și foarte timid pe Facebook Ads, fiind una din cele mai lungi colaborări, focusul era clar pe vânzarea de butași către cultivatorii deja existenți sau cei care doresc să-și înființeze o plantație de lavandă.

Dar la începutul anului a revenit o idee pe care deja o discutasem anul trecut și anume, ce ar fi dacă s-ar muta focusul mai mult spre plantarea în ghivece și vânzarea spre mici gradinari sau pasionați de lavandă. Și nu doar atât, ci și extinderea spre alte plante la ghiveci. Zis și făcut.

Obiectivele noi stabilite:

  • Scalarea vânzărilor sezoniere. 
  • Testarea noilor plante
  • Descoperirea de noi opotunități

Întâmplarea a făcut ca noile campanii să se suprapună cu pandemia, astfel că am fost puşi în faţa unei situaţii fără precedent. Desigur, nu este chiar uşor să promovezi produse noi pe piaţă, într-un astfel de context, însă având la dispoziţie produse faine, experiența anilor trecuții și evident enutuziasm, acest lucru a dus la rezultate extraordinare, mai ales din perspectiva vânzărilor.

Implementarea

După pregătirea campaniilor, cu tot “tacâmul”, am început să testăm noi audienţe pentru a descoperi noi oportunităţi. 

Pentru că în principiu pe Google, cuvintele cheie nu au diferit foarte mult iar produsele noi nu aveau un volum mare de căutări în consecință și un potențial redus, ne-am focusat în cea mai mare parte pe campanii Facebook Ads și Instagram și pe o abordare mai creativă, vizuală.

Printr-o mix de reclame de tip video și carousel și diferite tipuri de obiective, am reușit să generăm vânzări peste așteptări. Am fost impresionați și noi. E un moment tragi-comic când te sună clientul să oprești reclamele pentru că nu mai face față la comenzi :)).

Dar cum lauda de sine … pute, lăsăm cifrele de mai jos să vorbească.

reclame-campanie

Rezultatele

Extrase din Google Analytics, în comparație cu aceeași perioada a anului trecut (1 Februarie – 30 Iunie)

+0% Trafic nou generat
+0% Număr de comenzi noi
+0% Conversia E-commerce
+0% Valoarea comenzilor

Ce putem spune cu siguranță e că această perioadă interesantă a existenței noastre a dus la un boom al comerțului online. Poate că într-un final au înțeles majoritatea antreprenorilor români că online-ul nu e viitorul. E deja de domeniul trecutului și daca nu ești și în online, ai doar de pierdut.

Ești pregătit(ă) să îți dezvolți afacerea prin campanii de marketing online care aduc rezultate?

Hai să le implementăm împreună. Contactează-ne pentru mai multe detalii.