hello@optimpro.ro

Instrumente SEO gratuite pentru afacerea ta

Doreşti să îţi optimizezi website-ul, însă ai la dispoziţie un buget restrâns? Iată 16 instrumente gratuite care îţi pot fi foarte utile!

Datorită noilor tendinţe din domeniu, nu mai poţi trece cu vederea peste optimizarea pe motoarele de căutare! Indiferent de specificul afacerii tale, pentru a rămâne cu un pas înaintea competiţiei va trebui să îţi îmbunătăţeşti cunoştinţele şi aptitudinile SEO. 

Instrumente SEO gratuite pentru analiză

Google Analytics

Cu siguranţă ai auzit despre acest instrument cel puţin o dată! Prin intermediul Google Analytics, vei putea analiza şi studia date utile, precum numărul de utilizatori care au accesat website-ul, sursele de trafic, caracteristicile demografice ale utilizatorilor şi multe altele. Cu ajutorul acestor informaţii, vei putea pune la punct strategie de marketing eficientă. 

Google Search Console

Google Search Console este un instrument foarte util deoarece după configurarea contului vei primi alerte în cazul în care Google întâmpină erori pe parcursul indexării. În plus, vei avea acces la date statistice despre performanţa cuvintelor cheie din website, precum şi poziţia acestora în rezultatele de căutare, numărul de clickuri pentru fiecare cuvânt în parte şi rata de click. Pentru a vedea imaginea de ansamblu, poţi conecta Google Search Console cu Google Analytics, astfel deblocând mai multe instrumente de raportare. 

Google Data Studio

Cu Google Data Studio vei putea îmbina date din mai multe surse, precum Google Search Console şi Google Analytics. Astfel, vei găsi toate informaţiile dorite într-un singur loc, lucru care va face optimizarea mai facilă. 

Instrumente SEO gratuite pentru indexare

Redirect Path

Această extensie Google Chrome este utilă pentru aflarea procesului de redirecţionare, cu toate etapele efectuate. 

Robots.txt Generator

De câte ori ai întâmpinat problema fişierelor robots.txt invalide? În acest caz, ai observat că diferite greşeli pot costa grav la indexarea paginilor din website. Prin intermediul acestui generator, vei putea genera un fişier robots.txt înt-un mod corect, astfel încât motoarele de căutare vor indexa site-ul fără surprize neplăcute. 

XML Sitemaps

Realizează rapid şi uşor o hartă XML a website-ului! Atenţie, acest generator poate include gratuit în fişier până la 500 de pagini! După realizarea fişierului, vei putea să descarci sitemap-ul sau să poţi opta pentru trimiterea pe mail. 

Instrumente SEO gratuite pentru cercetare cuvinte cheie

Answer the Public

Answer the Public este un instrument care îţi poate oferi date despre întrebările pe care utilizatorii le pun într-o anumită perioadă de timp. După introducerea cuvintelor cheie de bază, instrumentul va cerceta interogări populare, care includ respectivii termeni şi va crea o figură interesantă cu acestea. Informaţiile pot ajuta atât creatorii de conţinut, cât şi advertiserii, deoarece oferă o perspectivă asupra intereselor potenţialor clienţi. În momentul actual analiza cuvintelor cheie se poate face doar în 15 limbi, printre care şi engleza, spaniola, franceza, germana. Deşi funcţionalitatea limbii române momentan nu este disponibilă, nu uita că indiferent de regiune, intenţia de căutare poate fi aceeaşi.

Google Keyword Planner

Planificatorul de cuvinte cheie este dedicat pentru realizarea campaniilor Google Ads, însă poate fi utilizat şi pentru cercetarea interogărilor. 

Google Trends

Cu ajutorul Google Trends vei putea vedea care sunt trendurile cu privire la cuvinte cheie specifice, într-o anumită perioadă de timp (de la ultima oră, până în urmă cu 16 ani). 

Instrumente SEO gratuite pentru analiză link-uri

Google Disavow Tool

Disavow Tool este soluţia ideală pentru a scăpa de backlink-urile nedorite. Tot ce trebuie să faci este să selectezi adresa URL a website-ului, iar instrumentul îţi va furniza rezultatele dorite. 

Moz Link Explorer

Pentru a accesa acest instrument va trebui să îţi creezi un cont. Astfel, vei putea cerceta elemente cheie ale website-ului tău, precum autoritatea domeniului, domenii legate de website, numărul link-urilor interne şi cuvinte cheie pentru care te clasifici.

Ahref Backlink Checker

Introducând adresa URL vizată, vei vedea numărul domeniilor de referinţă, backlinkuri, ratingul URL-ului şi poziţia domeniului în lista website-urilor concurente. 

Instrumente pentru local SEO

Google My Business

Dacă afacerea ta este una locală, ai nevoie de un cont pe GMB cât mai repede posibil! Pe lângă faptul că afacerea ta va fi mult mai vizibilă în rezultatele căutării, vei putea oferi utilizatorilor informaţii de contact, care ulterior pot fi integrate cu Google Maps. 

Local Check Moz

Introducând detalii precum ţara, numele companiei, strada, numărul şi codul poştal, vei putea verifica dacă detaliile afacerii tale apar corect în diverse locuri din online. 

Mobile Moxie – SERP Test

Verifică rezultatele locale ale paginilor de pe motoarele de căutare, pe diverse dispozitive. Tot ce trebuie să faci este să introduci detaliile locale ale firmei, termenii vizaţi, limba principală a sistemului şi două dispozitive de pe care se va face testarea. 

Instrumente pentru optimizarea pe dispozitivele mobile

Google Mobile-Friendly Test

În urma introducerii URL-ului, vei primi informaţii despre calitatea optimizării website-ul tău pe dispozitivele mobile. Printre aceste informaţii, vei putea găsi următoarele: sugestii legate de probleme de încărcare, pagini care nu au putut fi încărcate în mod corect şi mesaje ale consolei JavaScript.

GTMetrix

Folosind acest instrument, vei putea vedea cât de repede se încarcă website-ul, ce elemente îl împiedică să încarce paginile mai rapid şi sugestii pentru optimizarea vitezei de încărcare.

Gânduri finale

Optimizarea pe motoarele de căutare nu a fost niciodată mai uşor de realizat precum este în ziua de astăzi. Cu ajutorul numeroaselor instrumente SEO, poţi optimiza fiecare pagină, cu un buget minimal sau chiar gratis. Datorită funcţionalităţilor diverse şi complexe, vei putea ştii atunci când elementele nu sunt optimizate în mod corespunzător şi astfel vei putea să iei măsuri în timp util. Tot ce trebuie să faci este să găseşti instrumentul potrivit nevoilor tale. Ai nevoie de mai multe informaţii suplimentare despre modul de utilizare a instrumentelor SEO? Nu ezita să ne contactezi!

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE
Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții...
Dacă te numeri printre cei care fac confuzia între PR și marketing, Houston, we have a problem! Într-adevăr aceste cuvinte sunt diferite, dar asta...