Promovarea prin intermediul Google Ads nu îţi afectează în mod direct clasificarea organică a website-ului, însă există câteva modalităţi prin care poţi utiliza platforma pentru a-ţi îmbunătăţi strategia SEO.
Ce vreau să spun prin afirmaţia de mai sus? Permite-mi să îţi ofer un exemplu simplu: datele PPC pot fi utilizate pentru a primi statistici, care pot fi utilizate în căutarea organică, astfel că vei economisi atât timp, cât şi bani. În timp ce o campanie Google Ads poate fi setată şi activată în mai puţin de câteva ore, SEO poate dura pâna la un an, astfel încât să observi rezultatele. Plasând 2000 RON/lună, te poţi aştepta la o investiţie potenţială de 20000 RON, asta înainte să ştii dacă strategia SEO funcţionează sau nu.
Dar unde este problema? Ei bine, să spunem că investeşti toţi banii şi foarte mult timp pentru analiza cuvintelor cheie, însă în cele din urmă, acestea nu aduc traficul la care te aşteptai sau, ai parte de trafic, însă nu şi de vânzări. Utilizând informaţiile din Google Ads pentru stabilirea unei strategii SEO este o metodă pe care o recomand, deoarece elimină orice risc potenţial. În cazul în care există deja o strategie, o poţi îmbunătăţi cu ajutorul datelor din platformă sau chiar poţi începe să rulezi reclame care să reînvie rezultatele organice ale căutărilor.
De ce recomand utilizarea Google Ads Data?
În momentul în care se începe crearea unei strategii SEO, majoritatea companiilor se bazează pe utilizarea diferitelor instrumente care identifică oportunitatea de targetare a anumitor cuvinte cheie. Din perspectivă SEO, ar trebui să cauţi acei termeni care au un volum de căutare ridicat şi o competiţie mică. Pe lână asta, ar mai trebui să creezi conţinut pe baza cuvintelor găsite. Aşa că aplicând toate acestea, ar trebui să ai succes, nu? Aceste instrumente te pot ajuta să îţi dai seama cum poţi obţine trafic care să provină din motoarele de căutare, însă traficul nu este foarte util, atât timp cât nu aduce conversii.
Jumătate dintre marketeri spun că cea mai mare provocare pe care o întâlnesc în marketingul bazat pe conţinut este lipsa de timp. Aşadar, dacă reuşeşti să salvezi puţin din timpul tău preţios, ai avea parte de un real câştig.
Gândeşte-te la nenumăratele posibilităţi dacă ai putea să aflii:
- Care cuvinte cheie le poţi targeta, în mod sigur, prin intermediul strategiei SEO?
- Ce anume să scrii în tagurile de titlu şi în meta descrieri astfel încât să ieşi în evidenţă?
- Care cuvinte cheie îţi pot aduce cea mai mare valoare, din prisma vizitatorilor organici?