Găsirea cuvintelor cheie potrivite, prin intermediul cărora doreşti ca website-ul să fie clasificat, este un pas relativ simplu. Însă asta presupune mai mult efort decât analizarea volumului căutărilor. De exemplu, să ne îndreptăm atenţia spre indicatorul ,,dificultatea cuvintelor cheie”. După cum ştii, unele cuvinte se pot clasifica în motorul de căutare mai uşor decât altele. Aşadar… ce aspecte trebuie să urmăreşti încât termenii vizaţi să ajungă în topul clasamentului?
Ce reprezintă dificultatea cuvintelor cheie?
Atunci când mă refer la acest termen, includ automat în ecuaţie elemente precum: conţinut, intenţia căutării, link-uri care provin din alte surse şi autoritatea domeniului. Să începem cu… începutul! Probabil că nu este o noutate, însă motoarele de căutare pun un accent deosebit pe experienţa utilizatorului. Când vine vorba despre acesta, conţinutul relevant este un aspect important.

Cum poţi descoperi dacă paginile vizate au un conţinut relevant pentru anumite cuvinte cheie?
Cea mai bună (şi logică) metodă este cea în care construieşti un articol despre subiectul care are legătură cu termenul vizat. Pe lângă asta, cuvântul cheie trebuie inclus în următoarele locuri din pagină: titlul, conţinutul URL-ului, <H1> şi în cele din urmă, în conţinut. Însă atenţie, nu sări la concluzii! Vremurile în care se utiliza tehnica ce prevedea umplerea paginilor cu cuvintele cheie vizate, fără rost sau într-un mod nefiresc, au luat sfârşit.
O dată cu noi, şi motoarele de căutare au evoluat. Inteligenţa artificială a învăţat să recunoască şi sinonimele care sunt legate de cuvântul cheie vizat. Te poţi întâlni chiar cu situaţia în care pagina care se clasează pe primul loc, în cadrul unui anumit termen, însă nici măcar să nu includă cuvântul cheie în conţinut.
Rezumând, pot spune că valoarea sau calitatea pe care o oferă un anumit tip de conţinut este mult mai importantă decât plasarea cuvintelor cheie în locurile potrivite.

Intenţia căutărilor
Pentru a oferi mereu cele mai potrivite rezultate, motoarele de căutare analizează constant reacţia utilizatorilor în raport cu rezultatele oferite. Deşi nimeni nu ştie exact formula prin care fac acest lucru, printre elementele analizate se numără şi rata de respingere sau timpul petrecut în cadrul secţiunilor din pagină. Urmărind toate aceste aspecte, atunci când observă că utilizatorii preferă anumite pagini în detrimentul altora, cu siguranţă le vor clasifica în poziţii superioare.
Sfat: analizează primele pagini care sunt afişate pentru cuvintele cheie vizate. Stabileşte dacă poţi oferi un conţinut mai bun sau orice altceva care ar putea aduce plus-valoare. În cazul în care consideri că este realizabil, poate ar trebui să te orientezi spre alte cuvinte cheie.
Backlinks
Backlinkurile sunt linkuri care aparţin de alt domeniu şi care fac referire spre domeniul tău. Venind din website-uri cunoscute, cu autoritate în domeniu, Google consideră backlinkurile drept voturi de încredere din partea altor surse. Desigur, nu te aştepta să fii numărul unul peste noapte dacă un website popular te-a menţionat într-una din paginile sale. Google este ceva mai pretenţios de atât! Va ţine cont de aspecte precum: numărul de website-uri care au făcut referinţa, conţinutul din cadrul ambelor pagini, relevanţa şi textul prin care s-a făcut referinţa. Cuantificând toate acestea, putem spune că pe măsură ce un număr considerabil de pagini cu autoritate vor menţiona website-ul tău, cu atât mai mult îţi va fi influenţată clasificarea, în sens pozitiv.

Autoritatea domeniului
Iată că am ajuns la unul dintre cei mai controversaţi factori. Pentru Google, autoritatea este importantă. În termeni simplii, indicatorul se referă la puterea pe care o are un website în domeniul sau industria sa. Aproape toţi oamenii cu acces la Internet cunosc website-uri cu autoritate în domeniu. Simplificând, aceste website-uri sunt mărci cunoscute, în care utilizatorii au încredere pentru a le accesa. Pentru a dobândi şi tu autoritate, tot ce trebuie să faci este să obţii link-uri externe calitative. Uşor de zis, greu de făcut!
Deznădejde sau mai multă motivaţie?
Este absolut normal ca atunci când constaţi că te califici doar pentru cuvinte cheie cu o dificultate mare să resimţi o uşoară descurajare. Deşi majoritatea experţilor spun să le evităm, uneori acest lucru nu este posibil! Aşadar, nu renunţa, ai nevoie doar de o gândire realistă! Estimează-ţi costurile în comparaţie cu resursele! De ce resurse vei avea nevoie pentru ca termenii vizaţi să ajungă în topul clasamentului? Cât de determinat eşti să continui? Nu uita, o bună parte dintre afaceri nu au devenit cunoscute peste noapte!