Google AdWords Keyword Tool – Cuvinte cheie căutate pe Google

Pentru o campanie AdWords și SEO reușită și de impact, cel mai important este alegerea cuvintelor cheie potrivite si aici te ajută un instrument numit: Google AdWords Keyword Tool.

Dacă aceste cuvinte cheie nu sunt cel mai bine alese atunci campania AdWords și SEO va fi slabă și deci îți va consuma mulți bani și îți va returna rezultate slabe.

Instrument Google AdWords Keyword Tool

Primul lucru pe care trebuie să îl faci pentru a alege cel mai bine cuvintele cheie potrivite pentru tine, este să înțelegi care este acel cuvânt-cheie pe care îl caută utilizatorii din piața ta de interes. Aceste date se pot afla foarte simplu folosind Keyword Planner Tool din interfata AdWords.

https://youtube.com/watch?v=8Jyk-bIGOeY%3Frel%3D0%26wmode%3Dopaque

Pentru a avea acces la datele necesare tot ceea ce este nevoie sa faci este să îți faci un cont AdWords. Nu este nevoie să îți configurezi nicio campanie și nici să cheltui bani pentru publicitate.

Google AdWords Keyword Tool – setări

Există trei modalități de a găsi un keyword relevant pentru cautările tale, prin introducerea site-ului tău web, categoria produselor sau serviciilor pe care le oferi sau volumul căutărilor pentru idei noi de cuvinte cheie, astfel încat să îți poți planifica bugetul.

Poți utiliza Planificatorul de cuvinte cheie pentru a te ajuta să obții statistici istorice, cum ar fi date despre volumul căutărilor, pentru idei noi de cuvinte cheie sau pentru a obține previziuni privind ideile de cuvinte cheie, astfel încât să îți poți planifica bugetul. Această secțiune explică fiecare dintre opțiunile disponibile în Planificatorul de cuvinte cheie.

Pentru a vedea cererea (volumul de căutare) al cuvintelor cheie, utilizează opțiunea „Tipuri de potrivire” din bara laterală dreaptă și selectează [Exact].

Google AdWords Keyword Tool – introducerea domeniului

Primul mod de identificare a cuvintelor cheie este introducerea domeniului sau a paginii pe care încerci să o optimizezi (landing page). Google va accesa cu crawlere site-ul și va returna o listă de sugestii în funcție de conținut.

De exemplu, dacă cauți cuvinte cheie relevante pentru relaxarea.ro, introduce domeniul în câmpul Site și apasă pe butonul Căutați pentru o listă de cuvinte cheie relevante.

Pentru cuvintele cheie asociate unei anumite pagini, introduceți pur și simplu adresa URL a paginii și nu domeniul în instrument pentru o listă de cuvinte cheie specifice acelei pagini.

Apoi selectează categoria pentru a identifica keyword-urile relevante. De exemplu, dacă serviciul oferit este „uleiuri”, veți selecta categoria „Frumusețe și îngrijire personală” în câmpul Categorie și apasă pe Căutare. Aceasta nu este întotdeauna cea mai bună alegere a acestui keyword tool, deoarece categoriile sunt adesea foarte generale și unele categorii nu sunt disponibile.

Cea mai folosita modalitate de a folosi AdWords Keyword Tool este de a introduce o listă de cuvinte. Aceasta va afișa o listă de căutări populare legate de acele cuvinte cheie.

Un cuvânt cheie poate avea un volum mare de cautare la nivel national, însă în zona noastră de interes poate fi altfel. De aceeea este important să fi atent și la filtrarea datelor legate de locație, limbă, rețeaua de căutare, sau cuvintele cheie negative.

AdWords Keyword Planner – setarea intervalului de date:

Intervalul de date este o setare care îți permite să introduci un anumit interval de date în scopul de a putea vedea căutarile medii lunare pentru aceea perioadă de timp. Totodata se pot compara două intervale de timp diferite. Această strategie este foarte utilă pentru a analiza care cuvinte cheie funcționează mai bine într-o anumită perioada de timp și te ajută sa construiești un calendar al campaniei.

Scopul filtrelor este de a reduce numărul de liste de cuvinte cheie, însă trebuie sa fi atent să nu setezi prea multe restricții. Pe măsură ce te familiarizezi cu setările cuvintelor cheie și cu obțiunile de filtrare disponibile, vei găsi modalitatea perfectă care funcționează cel mai bine pentru tine.

Acum că ai toate elementele de bază privind modul de utilizare a Keyword Planner-ului este timpul sa te gândești cum poți profita la maxim de acesta.

Pentru o mare parte din clienții nostrii, noi, la Optimpro, am reușit să consumăm de 10 ori mai puțini bani prin campaniile AdWords decât suma standard licitată, asta fiind scopul final al acestei analize care folosește instrumentul keyword planner.

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE