Primele interacţiuni dintre brandul tău cu clienţii se desfăşoară preponderent prin intermediul dispozitivelor mobile. În cazul în care ai un website care se încarcă greu, imaginează-ţi ce impresie greşită poate lăsa acest aspect asupra brandului tău.
Ba chiar mai mult, ştiai ca mai mult de jumătate dintre utilizatori părăsesc o sesiune mobilă dacă website-ul accesat nu se încarcă în mai puţin de trei secunde? Surprinzător? Chiar deloc. Şi tu ai reacţiona la fel dacă ai trece printr-o situaţie similară! Aşadar… cum poţi cunoaşte timpul de încărcare a website-ului tău, îndeosebi pe dispozitivele mobile?
Instrumentul Test my site, oferit de către platforma Google, îţi oferă informaţii detaliate despre caracteristici precum: performanţa website-ului, viteza de încărcare pe telefoanele mobile, evoluţia lunară a vitezei de încărcare, vitezele de încărcare ale website-urilor concurente şi impactul pe care îl are această caracteristică asupra afacerii tale.
Doreşti să verifici aceste aspecte şi pentru dispozitivele tip desktop? Nici o problemă! Instrumentul suportă funcţionalităţile, atât pentru mobile, cât şi pentru desktop. Tot ceea ce trebuie să faci este să introduci adresa web a website-ului şi în câteva momente vei putea vedea rezultatul, cât şi sfaturi pentru îmbunătăţirea scorului.
În cazul în care website-ul tău are un timp de încărcare mult prea mare, Google îţi poate sugera următoarele:
- Reducerea timpului de executare a scripturilor de JavaScript,
- Schimbarea formatului imaginilor existente de pe website,
- Minimalizarea foilor de calcul CSS,
- Minimalizarea scripturilor JavaScript,
- Schimbarea dimensiunii imaginilor,
- Activarea compresiilor de text,
- Reducerea timpului de răspuns a serverului,
- Evitarea redirecţionărilor multiple,
- Utilizarea formatelor tip video pentru conţinutul animat.
Optimizează-ţi website-ul, atât pentru motoarele de căutare, cât şi pentru o experienţă cât mai bună a utilizatorilor. Ţine cont de faptul că încărcarea unui site web nu ar trebui să dureze mai mult de două secunde. În cazul în care ai o viteză de încărcare mai mare, acest lucru se va reflecta prin indicatorul intitulat rata de respingere. Website-ul tău funcţionează pe bază de imagini? Nu uita să le optimizezi pentru a facilita o încărcare rapidă!