Ce implicări are transformarea Google AdWords în Google Ads?

Începând cu data de 24 Iulie 2018, Google a realizat una dintre cele mai mari schimbări de brand: transformarea platformei de advertising Google AdWords în Google Ads. Ce înseamnă eliminarea sintagmei Words?

Punerea accentului pe conţinut/cuvinte într-o măsură mai mică? Se schimbă doar numele sau şi funcţionalităţile? Utilizatorii vechi sau afacerile mici vor fi afectate? Am conceput acest articol special pentru a-ţi oferi răspunsurile la întrebările de mai sus.

Ce schimbări au apărut în noua platformă?

Să începem cu începutul… Promovarea prin intermediul reclamelor create cu ajutorul platformei Google Ads îţi permite o vizibilitate mai mare a brandului sau a produselor, nu doar pe motorul de căutare Google, ci şi pe YoutubeGmailGoogle Play şi Google Maps. Înainte de rebranding, aceste mijloace de promovare nu erau puse la dispoziţia utilizatorilor platformei Google AdWords.

O altă schimbare presupune o modalitate mai facilă de creare a campaniilor, mai ales pentru afacerile mici, aflate la început de drum. Cu ajutorul inteligenţei artificiale, se vor colecta informaţii care vor servi drept sfaturi pentru a maximiza eficienţa campaniilor. Acest lucru va purta denumirea de Campanii inteligente. Noile campanii vor dispune de instrumente mai performante de targetare a audienţei. Acestea fiind spuse, noile funcţionalităţi aduc veşti extraordinar de bune pentru antreprenori. De fapt, Smart Campaign va oferi clienţilor începători într-ale advertisingului multe setări implicite, concepute cu scopul de a-i ajuta în găsirea celei mai bune targetări.

Dacă în vechea platformă accentul se punea pe campanie sau pe produs, acum eforturile sunt concentrate înspre atingerea unui obiectiv bine stabilit, fie că este vorba despre un număr specific de vizualizări a unui videoclip sau a apelurilor directe din partea potenţialilor clienţi.

Desigur, schimbarea brandului aduce cu sine şi schimbarea URL-ului, din adwords.google.com, acesta s-a transformat în ads.google.com.

De ce toate aceste schimbări?

Explicaţia a venit din partea vicepreşedintelui Google, acesta spunând că decizia se datorează faptului că oportunitatea de a a atrage şi de a intra în contact cu consumatorii este într-o continuă evoluţie şi a devenit mult mai complexă, căile de comunicare suferind şi ele modificări, punând accentul îl ultima perioadă pe un tip diferit de conţinut. Pe lângă acest lucru, să nu uităm de tranziţia inevatibilă a consumatorilor de pe dispozitivele desktop pe cele mobile.

Conţinutul vizual continuă să aibă o popularitate din ce în ce mai mare, acesta fiind preferat în detrimentul conţinutul clasic, bazat pe text. Trăim într-o era a vitezei, în care oamenii sunt dependenţi de multi-tasking, astfel optând pentru căile de comunicare ce vizează conţinutul care nu necesită mult timp de parcurgere.

Schimbările vor afecta negativ clienţii platformei Google Ads?

Răspunsul este nu! Noile modificări sunt destinate facilitării folosirii platformei şi creşterii eficienţei campaniilor! Prin urmare, dacă eşti client vechi, Google Ads nu îţi va afecta în nici o măsură campaniile sau rezultatele din trecut! În plus, tarifele au rămas constante.

Google Adwords este unul dintre instrumentele cele mai utilizate de către multe companii de digital marketing, de care cu siguranţă ne va fi dor. Această platformă a ajutat la lansarea multor campanii de succes pentru clienții noștri, generând conversii și interacţiuni care au determinat creşterea afacerilor.

În cazul în care te vei confrunta cu întrebări sau dificultăţi în folosirea noii platforme, te invităm să arunci un ochi pe Centrul de ajutor Google sau Google Ads Blog.

https://youtube.com/watch?v=wUJxGrb2IwA%3Fwmode%3Dopaque
Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE