Iti doresti o metoda eficienta pentru promovarea site-ului tau? Atunci optimizarea pentru motoarele de cautare este “una din cele mai bune metode” la care poti apela! Simpla investitie in realizarea unui website nu iti va asigura succesul si nici vizibilitatea, daca nu respecti urmatoarele elemente pe care le vom mentiona mai jos.
1. Continut Relevant
Prin acest termen ne referim la informatii care sa exprime corect mesajul paginii si sa ofere utilizatorilor datele de care au nevoie, in timp util si folosind un limbaj accesibil. Pentru motoarele de cautare, oferirea unui continut relevant si care sa informeze utilizatorii in timp util, este o caracteristica foarte importanta. De asemenea, trebuie avut in vedere si evitarea continutului duplicat. Algoritmii Google pun pret pe autenticitatea informatiei si corectitudinea acesteia. In cazul in care se vor gasi dubluri, pagina lipsita de originalitate va fi taxata si va scadea in ranking-ul Google.
Pentru a te asigura de relevanta continutului pe care website-ul tau il ofera, raspunde-ti obiectiv la urmatoarele intrebari:
- Informatiile pe care le ofera sunt simple, usor de inteles si de parcurs?
- Continutul website-ului starneste un anumit tip de emotie? Ce fel de emotie: pozitiva sau negativa?
- Informatiile inspira cititorii?
- Informatiile ofera credibilitate, sunt concepute astfel incat sa nu sune mecanic?
Daca ai raspuns afirmativ la aceste intrebari, felicitari, ai un continut de calitate! Prin urmare, poti trece la pasul urmator.
Sfat: Mai presus de toate, sfatul nostru este nu creezi continutul doar pentru motoarele de cautare, ci sa pui mai presus cititorii si necesitatile acestora! In mod paradoxal, oferind material adecvat si calitativ, in raport cu cerintele utilizatorilor, Google va observa si te va rasplati, punand continutul tau la dispozitia utilizatorilor potriviti.
2. Accesibilitatea si flexibilitatea interfetei
Atunci cand vine vorba despre interfata, ne referim la partea din website cu care utilizatorul interactioneaza. Deoarece stim ca prima impresie conteaza, trebuie sa adaptam partea vizuala in functie de preferintele utilizatorilor si noile tendinte din domeniu. Elemente precum timpul de incarcare sau securitatea pot diviza utilizatorii intre cei multumiti, care vor realiza conversia si cei care au trait o experienta neplacuta si care, cu siguranta, nu vor apela prea curand la serviciile pe care le oferi.
La fel ca in pasul anterior, ai obligatia de a te intreba daca:
- Interfata proiectata este minimala, subliniaza elementele importante ale website-ului?
- Exista spatiere intre elemente sau aspectul este incarcat, aglomerat?
- Paleta de culori aleasa este constrastanta, consistenta si in raport cu celelalte elemente din website?
- Informatiile importante (precum cele de contact) sunt bine amplasate sau sunt dificil de gasit?
- Meniul de navigare este adaptabil si pentru dispozitivele mici? Este functional?
- Care este feedback-ul utilizatorilor in urma navigarii pe website? Ce senzatie le produce paleta de culori aleasa?
Daca in urma raspunsurilor constati ca interfata proiectata prezinta anumite puncte slabe, trebuie sa iei masurile potrivite in timp util. Un indiciu pentru a sti care este reactia utilizatorilor in momentul navigarii pe website il poti obtine din statisticile Google Analytics, (rata de conversie, durata medie petrecuta pe website, bounce rate) dar si prin softuri specializate de session recording si A/B testing precum Hotjar, CrazyEgg, etc. Daca utilizatorii website-ului au parte de o experienta placuta, atunci si Google te va ,,renumera” prin urcarea pozitiei in motoarele de cautare.
3. Adaptabilitate (mobile responsive)
Un subiect intens dezbatut, la care nu mai sunt multe de adaugat: capacitatea de adaptabilitate a website-ului. Este mai mult decat cunoscut faptul ca navigarea de pe mobil prezinta un trend continuu de crestere, in detrimentul navigarii de pe desktop. Din acest motiv, vine necesitatea de adaptabilitate a website-ului pentru diferite dispozitive portabile. In cazul in care nu se ia in considerare acest element, utilizatorii pot avea parte de o experienta nesatisfactoare, care poate produce frustrari si in cele din urma parasirea si eventuala evitare pe viitor a website-ului.
Continuand pe structura alesa, afla daca website-ul tau este adaptabil dupa dimensiunea dispozitivelor, raspunzand la urmatoarele intrebari:
- Atunci cand este accesat de pe mobil, continutul website-ului este usor de citit sau este necesara actiunea de zoom?
- Am optiunea de a putea face scroll stanga-dreapta asupra interfetei?
Nota: In cazul in care este necesara actiunea de zoom si cea de scroll stanga-dreapta este disponibila, atunci trebuie sa remediezi aceste aspecte ale website-ului cat mai repede posibil. Existenta elementelor mentionate iti poate afecta reputatia website-ului si poate produce utilizatorilor o experienta neplacuta.
- Imaginile existente in website se adapteaza dupa dimensiunea dispozitivului de pe care sunt accesate?
- Care este experienta utilizatorului in urma accesarii website-ului meu?
Pentru a analiza raspunsul la ultima intrebare se poate apela la formularele de feedback, contactul direct al utilizatorilor, sondaje sau, similiar cu modalitatea de la punctul anterior, analiza statisticilor website-ului pe care le poti gasi in Google Analytics.
4. Cuvintele cheie, analiza acestora si strategia abordata
In cadrul acestui punct se ajunge inevitabil la urmatoarea intrebare: mai sunt cuvintele cheie relevante pentru SEO, in anul 2018? Comparand cu perioadele de timp anterioare, folosirea cuvintele cheie potrivite, intr-o cantitate mare, ne garanta urcarea pe primele pozitii de cautare ale Google. Insa, o data cu aparitia algoritmului Panda, in anul 2011, folosirea excesiva a termenilor potriviti a luat sfarsit.
Cu toate acestea, cuvintele cheie inca mai au relevanta pentru indexarea website-urilor pe motoarele de cautare. Ceea ce s-a schimbat, a fost faptul ca dintr-un element principal, acestea au devenit doar o alta caracteristica a indexarii. Prin urmare, prin realizarea analizei competitive, optimizarea continutului in functie de cuvintele cheie relevante si prin urmarirea si testarea continua a rezultatelor, vei realiza cu succes un alt pas din optimizarea SEO a website-ului tau.
Fii precaut! Schimbarile mari nu vor aparea peste noapte. Evolutia se face pas cu pas, luand in considerare si celelalte aspecte importante ale website-ului, dar si factorii exogeni, precum schimbarile algoritmilor de indexare a motoarelor de cautare, evolutia continua si dinamica a pietei de e-commerce, dar si cea a afacerii tale.
Sfat: pentru a-ti face o idee asupra cautarilor recente efectuate de catre utilizatori, ce anume ii intereseaza sau care sunt trendurile la nivel global, iti recomandam sa utilizezi urmatoarele instrumente: Google Keyword Tool si Google Trends. Aceste tool-uri te vor ajuta sa descoperi termeni similari pentru anumite cuvinte cheie si sa intelegi evolutia anumitor trenduri.
5. Social media links
Existenta si vizibilitatea butoanelor care incurajeaza actiunile pe retelele de socializare (precum like sau share) aduc o varietate de beneficii din perspectiva SEO:
- incurajeaza cititorii sa distribuie informatiile regasite in continutul tau, iar acest lucru va aduce trafic relevant afacerii,
- pe masura ce persoanele potrivite iti vor citi continutul, apar mai multe oportunitati pentru crearea link-urilor naturale, din distribuirea pe alte blog-uri sau website-uri, aprecierea sau mentionarea acestora.
Un alt aspect care trebuie luat in considerare atunci cand vine vorba despre butoanele de socializare este pozitionarea acestora in pagina. Localizarea trebuie facuta intr-o sectiune vizibila a website-ului, care sa incurajeze utilizatorii sa realizeze respectiva actiune. Pe de alta parte, structura elementelor trebuie sa coincida cu stilul si aspectul website-ului. Alt element important este alegerea paginilor unde acestea pot fi implementate. In cadrul pasului curent, trebuie sa iti clasifici continutul in functie de importanta si rol. Intrebarile la care trebuie sa raspunzi sunt:
- Ce fel de continut iti doresti sa ajunga in lumea online?
- Care este scopul cu care pornesti atunci cand incepi redactarea unui articol? Are un scop informativ, care inspira sau pur si simplu este conceput cu scopul de a-ti promova serviciile sau produsele?
- Ce fel de persoane iti doresti sa atragi prin continut? Care este target-ul tau?
6. Backlinks
Conceptul de backlinks poate fi simplificat astfel: atunci cand alte website-uri de calitate sau specifice domeniului, fac referire la website-ul tau, vei castiga popularitate si autoritate in ochii motoarelor de cautare.
Facand o comparatie cu termenii din viata de zi cu, backlink-urile pot fi interpretate ca fiind drept o recomandare. Atunci cand o persoana cu influenta face referire la un anumit produs, sansele ca acesta sa fie cumparat de catre oamenii fata de care s-a facut recomandarea, sunt destul de mari. In acelasi mod functioneaza si backlink-urile.
Daca website-ul tau este mentionat pe alte pagini cu un grad mare de autoritate, acest aspect va fi observat de catre Google si va influenta in urcarea pozitiei pe motoarele de cautare.
Factorii care influenteaza backlink-urile sunt:
- numarul lor,
- calitatea website-urilor care fac referire la afacerea ta,
- viteza de dobandire.
In cazul in care se apeleaza la tehnici neacceptate de catre motoarele de cautare si vei avea parte de o crestere a numarului de backlink-urilor peste noapte, care sa nu fie organica, vei fi penalizat.
Concluzie
Acordand o mai mare atentie si optimizand aceste sase aspecte discutate, strategia ta SEO va atinge alt nivel, website-ul tau va fi indexat mai rapid si intr-un mod mai eficient de catre motoarele de cautare. Cu toate acestea, nu te limita doar la atat! Trendurile sunt intr-o continua schimbare, la fel si lumea SEO. Asadar, fii mereu la curent cu noutatile din domeniu si nu inceta niciodata sa fii curios!
Consideri ca am uitat sa mentionam alte modalitati importante de optimizare a unui website? Impartaseste-ne gandurile tale pe pagina noastra de Facebook…