Fie că dorim să interacționăm cu un prieten, fie că ne lipsește o informație referitoare la un anumit domeniu sau doar ne dorim să fim la curent cu știrile din toată lumea, ori să facem achiziții online, este important de știut că există un potențial exponențial de vizibilitate, indiferent de scopul pe care îl avem.
Dacă deții o afacere mică, trebuie să știi că ai nevoie cel puțin de o rețea de socializare pe care să fii activ. Categoric, nu cu profilul tău personal, ci cu o pagină publică. Aceasta trebuie ofere informații valoroase despre modul în care funcționează afacerea ta. Dacă la începutul erei Facebook marketing-ul era gratuit, chiar și acum când s-a transformat într-o platformă plătită, acesta produce un ROI (Return Of Investment – Rentabilitatea Investiției) extrem de ridicat. Într-un cuvânt: MERITĂ!
De ce să fii pe Facebook? Iată care sunt motivele:
- Ajută la conștientizarea mărcii, la scară largă – nu degeaba se spune că repetiția este mama învățăturii. În teorie, utilizatorul final a mai auzit de tine de pe undeva, ești vizibil, deci exiști. În practică, bântui atât de frecvent în locul în care vrei să fii, încât oamenii devin curioși. Let me know things about you!
- Lansează discuții și creează interacțiuni care îi implică în mod direct pe utilizatori – comunicarea este cheia. Interacționând cu ei, descoperi ce preferințe au, cum reacționează și cum le place să fie abordați. În realitate, limbajul gesturilor exprimă modul în care ne putem raporta la o persoană. În online, psihologia consumatorului ne ajută să ajungem mai aproape și mai rapid la clienții noștri.
- Generează clienți potențiali – cum? Cu ajutorul reclamelor și audiențelor bine targetate! Sfântul Digital Duh e cu noi!
- Demonstrează profesionalism – răspunsul la comentarii, recenziile pozitive, identitatea vizuală și interacțiunea continuă, denotă că ești un business de încredere. La fel, câștigi teren și în fața potențialilor clienți.
- Oferă informații importante despre business-ul tău – te folosești de cele mai valoroase tehnici care susțin afacerea în picioare și te diferențiază față de competiție. Nu știi niciodată de unde poţi descoperi ce este prețios pentru clienți, lasă-i pe ei să aleagă!
- Competiția este una, însă tu trebuie să concurezi întruna – odată ce ai intrat în ring cu leii, este timpul să lupți! Vânează veșnic concurența, vezi ce a făcut și vino cu ceva nou! Nu-i așa că e palpitant?
Indiferent că deții deja o pagină de Facebook sau te pregătești să creezi una, există o serie bună de practici pe care baza cărora te poți educa în continuare. Îți vom împărtăși câteva informații cu privire la crearea și optimizarea paginii de Facebook.
Cum să creezi o pagină de afaceri
Dacă nu ți-ai făcut până în momentul actual o pagină de business, poate că acum este timpul potrivit. Pagina de afaceri este mult mai diferită de profilul personal. De exemplu, în loc de a trimite cereri de prietenie cuiva, ceri utilizatorilor să îți aprecieze pagina pentru a ține oamenii la curent cu ceea ce postezi.
Așadar, o pagină de Facebook se creează în felul următor:
- Te înscrii! Dacă nu ai un profil personal, va trebui să îți faci unul. De ce? Pentru că altfel nu vei putea trece la pasul următor şi nu vei putea crea pagina de afaceri. Accesează link-ul și selectează tipul de pagină pe care vrei să o ai. Completează numele paginii, categoria, descrierea și dă click pe Creează pagina.
- Adaugă fotografii! Pune o poză de profil şi o poză de cover. Astfel, vei începe să postezi fotografii relevante pentru afacerea ta. Încearcă să utilizezi imagini de înaltă calitate pentru a transmite utilizatorilor optimism și încredere. Selectează imaginile și apasă pe Salvare.
- Creează un nume de utilizator! Numele de utilizator este cunoscut și ca URL-ul de bază, astfel utilizatorii te vor găsi mult mai ușor și rapid. Numele de utilizator ar trebui să corespundă cu numele companiei tale pentru a evita confuzia. Odată finalizat pasul al doilea, vei observa sub numele paginii ‘’creați@username’’. Click și salvezi numele paginii.
- Introdu informațiile tale! În momentul creării unei pagini, ți se cer multe informații personalizate. Adaugă absolut toate datele utile despre afacere, respectiv numele complet al companiei, adresa, informațiile de contact, site-ul web, programul de lucru, produsele/serviciile, prețuri și absolut tot ce este relevant pentru utilizator. Poți adăuga categorii suplimentare și coerente cu domeniul tău de activitate pentru a-ți spori șansele de a apărea în căutările adecvate.
- Spune cine ești! Pe măsură ce adaugi informații, utilizează cuvinte cheie strategice care indică cititorilor, cât și algoritmului Facebook, cu ce te ocupi. Transmite în continuare despre motivul și modul în care a fost creat business-ul tău, de ce ești unic pe piață, ce oferi și ce presupui că e relevant pentru clienții tăi.
- Începe să creezi postări! Începe în forță, salută publicul și urează-i bun venit! Orice material calitativ precum o poză, un video, un cupon de reduceri sau un link de pe site, sunt un mod potrivit de a atrage atenția utilizatorilor.
- Publică și invită utilizatorii! Începe să te faci auzit! Invită-ți prietenii din listă să îți aprecieze pagina. Ai posibilitatea de a-ți extinde audiența în acest mod.
Postează în mod regulat pe pagina ta de Facebook
Organizează-te astfel încât să ai un calendar editorial relevant. Postează cât mai des și păstrează firul poveștii prin fluiditate. Nu posta de dragul vizibilității, scrie cum ți-ar plăcea să ți se adreseze o persoană. Abordează un limbaj prietenos și exprimă-te utilizatorului ca unui bun prieten cu care ai o conversație. Nu uita că în spatele tastaturii nu e un robot lipsit de emoție, ci un om cu sentimente și trăiri. Creează o conexiune cu utilizatorii și ține-i la curent cu ceea ce faci. Menține-le curiozitatea în priză și arată-le că au nevoie de tine!
Nu posta doar despre servicii sau produse! Încearcă să le arăți și o altă față a brandului! Spre exemplu: postează imagini sau videoclipuri cu echipa, vorbește despre fiecare în parte. Utilizatorii vor rezona cu asta. Consumatorul final se identifică de obicei cu conținutul. Rezultatul va fi că acest lucru denotă din partea ta transparență și calitate.
Nu ești sigur că faci ceea ce trebuie? Experimentează! Nu vei ști niciodată care e comunicarea potrivită până când nu vei încerca metodele clasice. Începe să folosești instrumentul Facebook Page Insights pentru a elimina incertitudinea. Acest tool este gratuit și oferă informații valoroase, precum şi numărul de utilizatori care interacționează cu fiecare postare. Ia în considerare că Facebook îți pune la dispoziţie Creator Studio, care te ajută să îți programezi postările după calendarul editorial propus. În acest mod, îți vei eficientiza procesul de postare.
Invită-ți utilizatorii să participe la discuții
Algoritmul Facebook oferă prioritate paginilor care lansează discuții, invită utilizatorii să interacționeze și există un flux continuu de implicare. Înainte de a posta ceva pe Facebook, întreabă-te dacă ideea postată va crea o conversație cu utilizatorii. Nu uita că ești pe un canal de socializare. Facebook a fost creat pentru asta! Așa că get social all the way!
Răspunde-le clienților la întrebările din comentarii. Creează sondaje și răspunde la recenzii. Fii deschis să vorbești în scris cum nu ai mai făcut-o până acum. Conținutul de calitate se reflectă prin angajamentul pe care ți-l iei față de utilizatori. Străduiește-te să fii prietenos, sociabil, să răspunzi la mesaje private și succesul îți va bate la ușă.
Profită de prietenii fanilor
Majoritatea oamenilor vor să încerce ceea ce este recomandat de către apropiații lor. Word of mouth este noul crez în social media, în ce privește produsul sau serviciile. Mai exact recomandările din partea prietenilor fac brandul să fie și mai valoros. Când utilizatorii interacționează frecvent cu pagina ta, prietenii lor vor vedea activitatea în fluxul lor de știri.
Încurajează vizitatorii să ia pulsul cu afacerea ta oferindu-le un voucher, o reducere sau o promoție. Vei fi surprins cât de mulți oameni sunt deschiși să o facă. Organizează giveaway-uri sau tombole și invită fanii să posteze despre brandul tău. Mai mult decât atât, creând în mod constant diverse evenimente și promoții cu perioadă limitată, utilizatorii la rândul lor își vor invita prietenii să participe. Profită de șansele potențiale de creștere! Rezultatele vor da randament!
Începe promovarea plătită prin reclame
Cu siguranță că poți întâmpina problema de a nu reuși să ajungi la publicul dorit prin conținutul organic. Dar cine a vrut să aibă succes și notorietate nu a reușit doar organic, ci și prin reclame, nu?
Promovarea plătită îți permite să ajungi la o audiență mult mai largă și complexă. Instrumentul Facebook Ads este extrem de inteligent și eficient, creat astfel încât poți alege cui să-i fie adresate reclamele, în funcție de interese, vârstă, sex sau locație. Această platformă colecționează date despre utilizatori, iar datorită acestui lucru, canalul direcționează reclama către utilizatorii care sunt cu adevărat interesați de produsul sau serviciul promovat. Tot prin intermediul acestei platforme, instrumentul de analiză oferă informații relevante care îți arată ce reclame generează interes și vânzări.
Scrie, scrie și iar scrie
Creează conținut convingător pentru pagina ta prin:
- Postări variate. Mixează conținutul. Nu posta în fiecare zi poze sau videoclipuri. Vino tot timpul cu ceva nou, amestecă tipurile de conținut. Scrie comunicate de presă, postează de pe blog, scrie articole, gif-uri, meme-uri, videoclipuri și imagini. Pe lângă faptul că utilizatorii vor interacționa, aceștia se vor distra pe cinste oferindu-le divertisment. Nu uita că utilizatorii sunt pe Facebook ca să socializeze și să evadeze de la realitate.
- Finalizează fiecare postare cu o întrebare. Un text captivant, care atrage atenția, se poate încheia cu o întrebare pe baza aceluiași principiu, crearea interacțiunii brand utilizator.
- Organizarea concursurilor cu moderație. Prin crearea giveaway-urilor le permiți clienților să câștige premii, să se bucure de reduceri și să cumpere în perioadele promoționale. Acest lucru este un plus major deoarece face pagina mult mai atractivă și poate spori vânzările.
Folosește toate funcțiile Facebook
- Facebook Live: transmite-le clienților în timp real o informație, invită o persoană din domeniu să vorbească despre un subiect, arată cum funcționează un proces sau lansează discuții în care să interacționezi cu ei în direct. Înregistrarea este pusă ulterior la dispoziție pentru redare, astfel încât urmăritorii să poată viziona mai târziu ce nu au reușit.
- Video Facebook: consumul videoclipurilor de pe mobil este în creștere. Acesta ajută afacerea ta să crească considerabil datorită fluxului rapid de informație pe care un om este capabil să îl proceseze mult mai rapid.
- Story-uri pe Facebook: utilizează această funcționalitate și prezintă-le fanilor conținut care va fi disponibil doar 24 de ore. Acest instrument este ideal pentru a spori acoperirea organică a mărcii, deoarece devine din ce în ce mai dificil datorită creșterii exponențiale ale platformei.
Creează un plan bine stabilit
Nu posta la voia întâmplării! A decide ce materiale urmează să promovezi, ce vrei să postezi și când, face parte din strategia generală care completează întreaga activitate de marketing.
Organizează-ți sarcinile într-un calendar de conținut pe care tu sau echipa ta îl puteți respecta. Astfel, îți vei putea urmări conținutul publicat pe Facebook și pe alte canale de marketing. Calendarul îți va fi de mare ajutor inclusiv în perioadele în care se apropie sărbătorile importante și trebuie să te pregătești de vânzările periodice.
Un fel de concluzie – Ai pagină de Facebook, exiști!
Facebook este printre cele mai puternice platforme prin care îți poți ajuta afacerea să crească. O pagină de succes cu un istoric relevant stimulează creșterea mărcii și vizează algoritmul acestei platforme. Pe scurt, atrage atenția! În teorie, acești pași pot părea foarte simpli, însă în realitate toată implementarea este mult mai complexă. Cu siguranță poți face toate aceste lucruri și singur, însă un profesionist te va ajuta să îți maximizezi profitul.
Lucrurile de calitate se realizează prin intermediul unei comunicări eficiente și a unei echipe bine pregătite, care are o experiență vastă în domeniul marketingului digital. Află cum îți poți genera mai mult trafic pe site și contac