SEO on-page se referă la practica optimizării paginilor web pentru a îmbunătăți clasamentul în rezultatele motoarelor de căutare și pentru a câștiga trafic organic. Pe lângă publicarea de conținut relevant, de înaltă calitate, SEO on-page include optimizarea titlurilor, a etichetelor HTML și a imaginilor. De asemenea, presupune optimizarea website-ului astfel încât acesta să ofere trei piloni principali: expertiză, autoritate și încredere.
Verifică eticheta meta robots!
Este mai mult decât important să te asiguri că eticheta meta robots permite accesarea cu crawlere. Dacă acest lucru blochează indexarea de către Googlebots, paginile nu vor fi afişate în rezultatele motoarelor de căutare. Accesează acest link pentru a vedea paşii de verificare!
Verifică fişierul robots.txt, astfel încât acesta să nu interzică accesarea cu crawlere!
Asigură-te că acest fişier nu interzice adresele URL utile, care doreşti să fie indexate! Atunci când boții motorului de căutare accesează site-ul web, aceştia accesează mai întâi fișierul robots.txt al unui site. Robots.txt îi spune lui Googlebot ce este și ce nu este permis să fie accesat cu crawlere pe site.
Legături interne
Linkurile cu referinţă internă ajută Google să înţeleagă structura website-ului. Utilizând link-uri adecvate în articole, vei ușura navigarea utilizatorului. Textele de ancorare trebuie să indice că este vorba despre un conținut relevant și conex, care ar putea să intereseze cititorii.
Puterea lui SSL!
În 2014, Google a modificat algoritmul său astfel încât website-urile cu HTTPS să aibă prioritate, în detrimentul celor nesecurizate. Funcția de bază a unui certificat SSL este de a proteja comunicarea server-client. La instalarea SSL, fiecare informație este criptată. În termeni simpli, datele sunt blocate și pot fi deblocate doar de destinatarul dorit (browser sau server), deoarece nimeni altcineva nu poate avea cheia pentru a le deschide. În timp ce gestionezi date sensibile, precum ID-uri, parole şi numere de card de credit, SSL te ajută să te protejezi împotriva hackerilor.
Design adaptat în funcţie de dispozitivele mobile
Optând pentru un design responsive, site-ul tău va obţine un avantaj competitiv. Website-urile sunt accesate printr-o serie de dispozitive: de la desktop şi tabletă, până la telefon. Aşadar, utilizatorii se așteaptă la consistență și viteză.
Un îndemn la acţiune simplu şi clar
În cadrul butoanelor de pe website îndemnul este concis şi clar? CTA-urile și canalele de vânzare merg mână în mână. Apelurile la acțiune servesc ca tranziții între fazele călătoriei cumpărătorului. Acestea îl instruiesc pe utilizator cu privire la ce trebuie să facă în continuare, determinându-l să ia măsuri imediate. Indiferent dacă doreşti ca utilizatorul să viziteze blogul, să ofere informații de contact, să descarce un ebook sau să se aboneze la o listă de e-mailuri, trebuie să provoci această acțiune cu un îndemn clar şi concis.
Îmbunătăţeşte viteza de navigare a website-ului!
Google a indicat de nenumărate ori că viteza de navigare este unul dintre semnalele utilizate de algoritmul său pentru a clasifica paginile. Viteza paginii este importantă şi pentru experiența utilizatorului. Paginile cu un timp de încărcare mai lung tind să aibă rate de respingere mai mari și un timp mediu mai mic pe pagină.
De asemenea, s-a demonstrat că timpii de încărcare mai lungi afectează negativ conversiile. Iată câteva dintre numeroasele modalități de a crește viteza paginii: comprimă imaginile, minimalizează stilurile CSS, JavaScript-urile şi cod HTML-ul, îmbunătăţeşte viteza de răspuns a serverului.
Integrează butoanele de distribuire pe reţelele de socializare!
Un simplu click pe buton pentru partajarea conținutului este o acţiune incredibil de facilă şi eficientă. În această epocă în care oamenii sunt bombardați cu informații, puținul timp economisit de un buton de partajare socială este prețios pentru a păstra atenția vizitatorilor.
Conținut autentic, de înaltă calitate
Conţinutul livrat utilizatorilor este unul de o calitate înaltă? Coerența în strategia de conţinut este unul dintre factorii care determină succesul afacerii tale. Conținutul trebuie să transmită o voce, un stil și un ton unic și identificabil pe toate canalele. În plus, o experiență consistentă a clienților ajută la construirea unui brand de încredere. Coerența conținutului stabilește credibilitatea, încrederea și reputația afacerii.
Optimizarea conţinutului în funcţie de intenţia căutărilor
Pe lângă coerenţă, conţinutul trebuie optimizat în funcţie de cuvintele cheie pe care potenţialii tăi clienţi le caută. Aşadar, cercetează competiția. Cum se prezintă aceasta pe motoarele de căutare? Competitorii utilizează zeci de imagini sau videoclipuri? Ar trebui să incorporezi şi tu aceste elemente media!
Etichetele de titlu și meta descrierile
Etichetele de titlu și meta descrierea sunt încă două elemente importante. Aceasta reprezintă prima impresie pentru cei mai mulți dintre vizitatorii care provin din Google. Aşadar, optimizează etichetele cu multă atenţie! Studiază competiţia şi găseşte elementele care pot fi îmbunătăţite!
Concluzie
Pune în aplicare sfaturile de mai sus şi vei putea o evoluţie vizibilă a poziţiei website-ului pe motoarele de căutare. Doreşti mai multe modalități de optimizare? Descarcă ghidul nostru ,,SEO Checklist”, care conţine o listă completă de optimizare, astfel încât să te ocupi de acest proces ca un adevărat profesionist!