Să fim realişti: ne place să fim pe locul 1, fie că este vorba despre viaţa de zi cu zi sau… clasamentul în motoarele de căutare. Nu este un lucru rău să îţi doreşti să evoluezi şi să fii mereu printre cei mai buni, însă acesta devine un comportament vicios atunci când ajunge să lase urme în portofel… sau card, doar suntem în anul 2020.
Este un lucru bine cunoscut: dacă ne dorim să fim primii, putem apela la promovarea prin intermediul Google Ads. Însă… asta nu este tot. O simplă dorinţă de a fi primul nu îţi va îndeplini obiectivul. Trebuie să ţii cont de: concurenţă, buget şi relevanţă. Aşadar, apare această problemă: cum îţi poţi creşte poziţia în clasament, însă fără să scalezi bugetul?
Clasamentul anunţurilor variază în funcţie de contextul căutării, însă ţine cont şi de alţi factori: calitate, impact şi buget. Iată ce poţi face cu aceste patru elemente astfel încât să îţi îmbunătăţeşti poziţia pentru cuvintele cheie vizate! Dintre toate aspectele menţionate, vom exclude contextul căutării, căci nu avem control asupra acestui algoritm. Tot ceea ce poţi face este să verifici locaţia, dispozitivele şi caracteristicile demografice vizate.

Calitatea reclamelor
În primul rând, să ne axăm pe nucleul publicităţii: calitatea. Calitatea unei reclame se măsoară în funcţie de indicatorul ,,Scorul de calitate”. Acesta are în vedere următoarele aspecte:
- CTR (probabilitatea ca utilizatorul să îţi acceseze reclama în funcţie de cuvintele cheie vizate; are valori cuprinse între sub medie şi peste medie);
- Relevanţa (acest indicator se ocupă de legătura dintre cuvintele cheie vizate şi reclama realizată; are aceleaşi valori ca şi CTR);
Sfat: Oferă utilizatorului ceea ce caută şi asigură-te că reclamele afişate vor fi relevante pentru cuvintele cheie vizate. Foloseşte cuvintele cheie alese în titlul reclamei, în linia descriptivă, precum şi în URL pentru a întări relevanţa ad-ului. Pentru a reuşi să creşti relevanţa va trebui sa organizezi campaniile în grupuri de reclame mici, astfel încât mesajul din ad-uri sa fie cat mai relevant pentru căutarea utilizatorului. - Experienţa utilizatorului (indicatorul se axează pe landing page-ul din corpul reclamei şi relevanţa acestuia; pentru a avea un punctaj cât mai mare, pagina de destinaţie trebuie să ofere toate informaţiile necesare, într-un stil cât mai atractiv).
În funcţie de criteriile de mai sus, Google Ads va oferi o medie finală, cu valori între unu şi zece, aceasta reprezentând calitatea reclamelor tale. Un lucru interesant de studiat este că anumiţi utilizatori nu acordă atenţie acestor aspecte, ei pur şi simplu accesează primul rezultat din clasamentul căutării. Aşadar, axează-te înspre sfaturile oferite de platforma de publicitate, precum: în cadrul titlului să fie inclus un cuvânt cheie relevant pentru reclamă.
Există posibilitatea să ajungi la un scor de calitate cu valoarea nouă, este un motiv de fericire, într-adevăr! Însă… diferenţa dintre calificativul nouă şi zece poate valoara de trei ori mai mult valoarea unui cuvânt cheie, pentru aceeaşi poziţie.

Costurile care variază
Un alt aspect pe care trebuie să îl iei în considerare sunt costurile care variază în funcţie de următoarele aspecte:
- Calitatea reclamei;
- Poziţia reclamei;
- Atributele utilizatorilor (acest element se referă la detaliile externe căutării. De exemplu: o căutare realizată de pe un dispozitiv desktop, va avea un alt cost în comparaţie cu una realizată de pe mobil.);
- Intenţia de căutare (costurile variază în funcţie de industrie – reclamele legate de industria imobiliară cu siguranţă vor costa mai mult decât cele legate de fashion);
- Licitaţii conexe.
Impactul
Un ultim element la care trebuie să acorzi atenţie este impactul aşteptat al extensiilor din reclame. Iată un mic sfat: utilizarea extensiilor potrivite în cadrul anunţurilor, cel mai adesea creşte rata CTR. Şi ce am învăţat până acum? CTR influenţează scorul de calitate, iar un scor de calitate bun poate duce la o poziţie mai superioară în clasamentul de căutare.
Concluzie
Luând în considerare toate elementele de mai sus şi optimizându-le conform sfaturilor oferite de platformă, vei obţine o ierarhizare mai bună în clasamentul motorului de căutare, cu acelaşi buget sau unul chiar mai mic. În funcţie de obiectivele business-ului şi de produsele promovate, încearcă să găseşti poziţia optimă, astfel încât să obţii numărul maxim de conversii.