Introducere in SEO pentru site-uri WordPress

SEO sau Search Engine Optimization este o componenta absolut necesara a marketing-ului online modern. Nu vom intra in detalii despre ceea ce presupune o campanie SEO, deoarece este un subiect deja dezbatut intens pe multe site-uri si in multe tutoriale. In acest articol vom discuta punctual despre ce inseamna optimizarea SEO pentru site-uri construite in WordPress. Am ales WordPress deoarece este cea mai utilizata platforma content management system folosita astazi. Statisticile arata ca peste 70% din site-urile disponibile pe internet sunt construite in WordPress.

WordPress este in sine o platforma optimizata din start si pune la dispozitie utilizatorilor o serie de optiuni si configurari care pot inbunatati substantial vizibilitatea site-ului in majoritatea motoarelor de cautare. Este insa important de retinut ca o configurare optima sau contractarea unor servicii SEO profesioniste pot aduce plus valoare.

De la inceput site-ul trebuie instalat si setat corect. Urmatorul pas consta in trimiterea site-ului pentru indexare catre diferite motoare de cautare. In paralel, trebuie setate si configurate instrumentele de analiza a traficului (Analytics, Webmaster Tools, etc.). Acestea sunt absolut necesare pentru a calcula randamentul unui site in functie de numarul de vizitatori, regiune, varsta, interese si alte criterii si pot ajuta la imbunatatirea substantiala a traficului. Aceste setari si configurari necesita cunostinte tehnice ceva mai avansate.

O prima optiune pusa la dispozitie este folosirea URL-urilor intuitive. URL-urile intuitive urmaresc titlul unei anumite pagini din site sau a unei postari pe blog precizand din start despre ce e vorba in continut, fara a adauga caractere special sau a coduri generate de server, care de cele mai multe ori nu sunt necesare. URL-urile intuitive pot fi activte cu ajutorul optiunii Permalink Settings disponibile in sectiunea de setari. Aceasta optiune permite orgnizarea structurii URL a unui site in mod cat mai efficient.

Site-urile construite in WordPress ofera o expunere foarte buna a continutului. O componenta cheie a tehnicilor de optimizare SEO este reprezentata de cuvinte cheie alese cu grija si un continut original si atractiv. Un articol bine scris, o descriere a unui produs sau serviciu bine pusa la punct, o postare interesanta pe blog pot atrage un numar mare de vizitatori si implicit client potentiali. Specialistii SEO colaboreaza cu editori si copywriteri pentru a crea si promova continut de calitate si a creste numarul de vizitatori dar si al vanzarilor unui anumit business. De retinut ca WordPRess pune la dispozitie campuri speciale pentru tags si cuvinte cheie, cat si pentru meta-descrieri ce ajuta promovarea online.

Generarea unui sitemap XML valid este de asemenea foarte importanta. Un sitemap bine organizat ajuta robotii motoarelor de cautare sa parcurga intreg site-ul in mod eficient, pentru o indexare rapida in vederea afisarii unor rezultate cat mai relevante in raport cu cautarile efectuate in timp real de utilizatori. Exista diferite plugin-uri pentru WordPress care pot genera un sitemap corect. Ce trebuie de retinut este ca sitemap-ul unui site este dinamic si trebuie updatat de cate ori este nevoie. Este indicat ca sitemap-ul sa contina numai pagini cu continut relevant, fara duplicate, ce pot fi accesate de motoarele de cautare rapid. Odata generat, sitemap-ul trebuie de asemenea trimis catre motoarele de cautare.

In cazul in care site-ul este disponibil in mai multe limbi, setari speciale trebuie implementate. Este important de setat optiunea hreflang. Aceasta va ajuta Google sa afiseze pagini relevante din site la cautarile in diferite limbi, effectuate de utilizatori din diferite tari. In acest caz este de asemenea necesar ca site-ul sa fie tradus corect in toate limbile pe care le foloseste.

Instrumentele pentru analiza traficului si randamentului unui site (de obicei Google Analytics si Webmaster Tools) trebuie de asemenea configurate in cazul folosirii mai multor limbi. Aceasta se face prin intermediul setarii International Targeting. In acest fel se asigura afisarea corecta a paginilor unui site in functie de locatia si limba vizata.

WordPress dispune si de o serie de plugin-uri dedicate SEO. Acestea trebuie downlodate si instalate separat de instalarea initiala. In principiu aceste plugin-uri verifica eficienta continutului din punct de vedere al optimizarii. Ele ofera informatii utile despre cuvinte cheie, tags, organizarea textului si altele. Sunt foarte utile, insa uneori indicatiile pe care le dau nu sunt foarte clare. In acest caz este indicat sa se apeleze la un specialist SEO care sa optimizeze continutul si structura interna a site-ului pentru o vizibilitate cat mai buna.

De notat faptul ca optiunile tehnice prezentate mai sus fac parte din asa numitul SEO WordPress on-page, ce tine de structura interna a site-ului. Aceasta tehnica trebuie completata cu SEO off-page, ce tine de promovarea „externa”, prin bloguri, retele sociale, articole si altele pentru o vizibilitate sporita. Optimizarea este un process de durata, dar care ofera satisfactii pe termen mediu si lung.

Site-urile construite in WordPress sunt foarte atractive din punct de vedere vizual pentru vizitatori. De asemenea au avantajul de a fi usor de adaptat pentru mobil si tableta. Cand ofera si un continut de calitate, bine structurat si sunt optimizate SEO, pot asigura cu usurinta succesul unei afaceri in mediul online.

Puteti urmari mai jos un mic video explicativ despre cum se poate utiliza WordPress.https://videopress.com/embed/AHz0Ca46?hd=1&defaultLangCode=ro

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE