Începând cu data de 23 octombrie 2000, Google a schimbat pentru totdeauna marketingul online atunci când a lansat „Programul de publicitate de tip self-service”. Cu puțin peste un deceniu, Google a realizat un venit de 42 de miliarde de dolari prin intermediul programului de publicitate. Astăzi, știm că acest lucru s-a datorat programului Google AdWords. Astfel, acesta a devenit o parte vitală a multor afaceri online de succes.
Dacă nu eşti familiarizat cu AdWords, acesta este un serviciu cu plata-per-click, care îţi permite să creezi și să difuzezi anunțuri pentru compania ta. Aceste anunțuri taxate per click, urmează să fie afișate în rezultatele căutării Google.ro Folosind cuvintele cheie potrivite pentru publicul țintă, vei fi deja cu un pas înainte, deoarece te vei adresa direct persoanelor interesate de produsul sau serviciul tău.
Interesant, nu? Iată cinci motive principale pentru care afacerea ta ar trebui să utilizeze AdWords.
1. AdWords este măsurabil și flexibil
Unul dintre principalele avantaje pe care marketingul online le are asupra canalelor tradiționale de marketing, cum ar fi televiziunea sau ziarele, este că este extrem de ușor de măsurat. Cu toate acestea, poate fi o provocare să măsori în mod eficient o campanie de SEO, deoarece nu poţi obține întotdeauna o măsură precisă cu privire la elementele care au contribuit la creşterea sau care au determinat scăderea clasamentului. Fă cunoştinţă cu AdWords PPC! Aceasta este probabil una dintre cele mai bune resurse cu care poţi să măsori ce funcţionează şi ce nu. El vine echipat cu o mulțime de valori PPC care fac acest lucru pentru tine.
AdWords este, de asemenea, flexibil deoarece dispune de opțiuni personalizabile pentru campania pe care o vei desfăşura, astfel încât se va potrivi cu nevoile tale. De exemplu, AdWords poate fi folosit pentru:
- Tipuri de potrivire a cuvintelor cheie specifice – acest lucru îţi permite să afişezi anunțul pentru căutări precise ale anumitor cuvintelor cheie. Așadar, ai putea să pui anunţul pentru „Smartphone Romania”, spre deosebire de căutările generale pentru „Smartphone” sau „Romania”.
- Extensii de anunțuri – aceasta îţi oferă posibilitatea de a afișa totul, pornind de la imaginile produsului, informațiile de contact, la un pachet de linkuri către site-ul tău.
- Restrânge audiența. Poţi să o configurezi astfel încât să poţi descoperi publicul după locația sa, fusul orar, limba și chiar browserul sau dispozitivul pe care îl utilizează.
- Accesează site-urile care nu utilizează căutarea – Gmail, YouTube și multe alte site-uri partenere sunt la îndemână.
- Folosiți rețeaua de afișare – aceasta te poate ajuta să stabileşti gradul de cunoaștere a mărcii.
2. Mai rapid decât SEO
Un dezavantaj uriaș în ceea ce privește SEO este că poate dura luni de zile înainte de a observa şi compara rezultatele faţă de cele ale concurenţei. Acest dezavtaj nu se aplică şi la AdWords. După ce campania ta AdWords va fi afişată live, vor apărea anunțuri și vei obține rezultate imediate, cum ar fi datele vizitatorilor.
Nu numai că acest lucru îţi va aduce multe beneficii cu puţini bani, dar datorită vitezei sale, vei avea timp să descoperi cât de eficiente sunt cuvintele tale cheie, care apoi pot fi folosite pentru a construi o campanie eficientă de SEO bazată pe datele oferite de AdWords.
Eu personal iubesc SEO și cred că să ai un plan de SEO este elementul cheie pentru succesul online. Acestea fiind spuse, PPC te va duce în partea de sus a rezultatelor căutării în doar câteva minute.
3. Mai multă interacţiune
Google îmbunătățește în mod constant AdWords deoarece este una dintre principalele sale surse de venit. De-a lungul timpului, Google a observat că anunțurile cu afișare de produse și anunțurile video de pe YouTube obțin mai multe clicuri de la utilizatori. Aceste anunțuri interactive înseamnă mai mult venit, atât pentru Google, cât și pentru agenții de publicitate.
Luați în considerare și acest lucru. YouTube are peste 1 miliard de vizualizări organice pe lună, precum și câteva miliarde de vizionări pe zi. Dacă ar fi să compari asta cu motoarele de căutare, aceasta ar fi pe locul al doilea și este, de asemenea, de două ori mai mare decât Bing și Yahoo combinate la un loc. Deci, de ce nu ai dori ca anunțurile tale să fie văzute de către o masă mare de oameni?
4. Poate controla costurile de publicitate
Iată ceva minunat despre AdWords! Poţi stabili un cost maxim pe zi pentru campania ta. Cum îţi poate ajuta afacerea acest aspect? Îţi permite să îţi împarţi bugetul campaniei, fără să îţi faci griji că vei trece peste bugetul stabilit. Scenariu cel mai pesimist este că suma anunțurilor va începe să scadă odată cu scăderea bugetului. Cu toate acestea, îţi poţi creşte bugetul. Această scalabilitate este o opțiune plăcută dacă doreşti o mulțime de clienți într-o perioadă scurtă de timp.
Deoarece este posibil să ai mai multe campanii difuzate zilnic, este mai bine să împărţiţi campania în trei domenii țintă diferite:
- Căutările de pe mobil;
- Reţeaua în funcţie de afişare (pentru remarketing);
- Căutare Google;
5. Poti domina competitorii
Datorită vitezei AdWords, în comparație cu SEO, ai un avantaj major fată de concurenţii tăi. Deoarece vei apărea deja în motoarele de căutare, site-ul tău va primi mai multe clickuri din rezultatele căutării decât toate celelalte companii din industria ta.
Dar dacă şi concurenţii folosesc AdWords? Nu este nici o problemă!
Potrivit lui Moz, 80% din rezultatele căutării conțin acum destinații de plasare a anunțurilor AdWords. Mai mult, acele destinații de plasare a anunțurilor acoperă până la 85% din spațiul de mai sus de pe pagina de rezultate. Acest lucru nu înseamnă doar că Google înregistrează un profit mare, el arată că AdWords este utilizat de tot mai mulți agenți de publicitate. Deci, singura modalitate de-ai bate este să te alături lor.
Ai folosit AdWords înainte? Dacă da, care caracteristici crezi că au fost cele mai eficiente?