Profesioniştii de marketing, cât şi simpli utilizatori știu că folosirea serviciului publicitar Google AdWords este o modalitate excelentă de a genera trafic pe site-urile lor. Deoarece poate fi costisitor dacă nu este utilizat în mod corect, toată lumea urmăreşte gestionarea cât mai eficientă a campaniilor, pentru a obține cea mai bună rentabilitate a investiției.
O campanie prost gestionată poate costa mai mult decât poate aduce, dar o campanie bine structurată îţi poate creşte afacerea în mod semnificativ. Totul constă în calitatea cunoştinţelor despre AdWords, dar și în cât de inteligent îți gestionezi campaniile.
În acest articol vom discuta primele cinci greșeli pe care le fac utilizatorii de Google AdWords şi despre modul în care se pot evita acestea, apelând la serviciile specialiştilor AdWords.
1. Publicul ţintă necorespunzător produsului
Cea mai mare parte dintre utilizatorii AdWords distribuie bugetul pentru reclame destinate site-urilor care nu coincid cu publicul ţintă corespunzător produsului sau serviciului pe care aceştia îl oferă (de exemplu, o mare parte dintre reclame ajung să fie difuzate pe aplicaţii pentru copii).
Experţii AdWords livrează reclamele la publicul ţintă potrivit tipului de afacere, folosind opţiuni ascunse primei vederi, care nu sunt accesibile utilizatorilor nefamiliarizaţi cu conceptele acestui serviciu publicitar. Totodată, aceştia targetează locaţiile potrivite pentru reclamele tale. Direcţionarea după o anumită ţară, nu înseamnă că anunţurile vor apărea doar în acea locaţie, este eligibil să apară peste tot în lume, deoarece AdWords utilizează mai mult decât simple setări, acesta ţinând cont de IP, adresă, locaţie.
O mare parte dintre utilizatori consideră că au ales în mod eficient publicul ţintă şi aspectele legate de acesta (precum locaţie, vârstă), însă rezultatele întârzie să apară deoarece AdWords are diferiţi algoritmi care pot produce rezultate nedorite, neînţelgându-i în mod corespunzător.
2. Folosirea cuvintelor cheie nepotrivite
Mulţi utilizatori folosesc în mod greşit cuvintele cheie. Există trei categorii de cuvinte cheie pe care fiecare agent de publicitate Google AdWords trebuie să le cunoască:
- cele cu potrivire amplă,
- expresiile,
- cele cu potrivire perfectă.
În cazul cuvintelor cheie cu potrivire amplă, anunțurile vor fi afișate indiferent de ordinea cuvintelor din șirul de căutare. Urmând reguli foarte stricte de potrivire a cuvintelor cheie, sunt evitate de majoritatea utilizatorilor.
Când alegi să utilizezi cuvintele cheie de tip expresie sau frază, anunțurile tale vor apărea doar atunci când utilizatorii caută acele cuvinte cheie în ordinea introdusă de tine.
3. Reclame scrise în mod necorespunzător şi lipsa extensiilor
Scrierea unei reclame convingătoare este foarte asemănătoare cu scrierea unui titlu de blog. Dacă doreşti să scriii titluri puternice, trebuie să testezi şi să observi ce funcționează. Majoritatea utilizatorilor nu au experienţa necesară de scriere, astfel reclamele ajung să fie prost concepute sau ineficiente.
Ai ales cuvintele cheie potrivite, însă rezultatele întârzie să apară? Unul dintre motive? Nu ai instalat sau nu ai optimizat extensiile pentru anunțuri.
O echipă profesionistă de marketing, cu experienţă tehnică şi creativă, deţine capacitatea de sinteză care îţi va transforma reclamele în cel mai eficient mod cu putinţă. Aceştia folosesc diferite extensii (de anunțuri, de tip link, de apel și de locație) care pot fi eficiente în creşterea numărului de click-uri. Ei le utilizează pe cele potrivite pentru afacerea ta, deoarece extensiile greșite ale anunțurilor nu vor atrage utilizatorii doriţi și ar putea chiar să îi sperie. https://www.youtube.com/embed/6hv5hl89RN4?wmode=opaque
4. Distribuţia greşită a bugetului şi a conversiilor
Când conduci o afacere – chiar și în lumea offline – trebuie să efectuezi urmărirea conversiilor și a marjelor de profit. Faci asta deoarece doreşti să îţi îmbunătăţeşti veniturile, nu doar profitul pe termen scurt. Acelaşi principiu se aplică şi la reclamele AdWords, însă mulţi utilizatori ajung să obţină profit de scurtă durată.
Serviciile de marketing sunt concepute în aşa fel încât bugetul trebuie să fie consecvent în timp şi să reprezinte în mod clar o parte clar determinată a bugetului firmei (ca de exemplu bugetul pentru serviciul de contabilitate, bugetul pentru salarii, pentru taxe şi impozite, etc).
Deoarece experţii Google AdWords sunt familiarizaţi cu astfel de concepte, obiectivul acestora este de a obţine o creştere constantă a vizibilităţii site-ului, pe termen lung. Ei cunosc şi testează ce tip de conversie funcţionează în fiecare industrie (domeniu) pentru a le aplica pe cele corecte asupra afacerii tale. Aplicând campanii de display eficiente şi ieftine, costul plătit de tine pe cuvânt poate ajunge de până la 10 ori mai mic decât într-o campanie generică. Optimizarea anunţurilor, a paginii de destinaţie şi a cuvintelor cheie oferă posibilitatea de a aduce o economie de până la 90% per click.
Alte motive pentru care costul poate să fie atât de mic sunt cunoştinţele lor bogate în SEO, care este intrinsec legat de AdWords. Fără cunoştinţe bune de SEO, Adwords-ul poate deveni uşor o gaura neagra a bugetului firmei.
Pe de altă parte, experţii în domeniu ştiu să utilizeze setările (altele faţă de cele default) de la Google încât să fie cât mai profitabil pentru client, la un buget accesibil.
5. Neutilizarea cuvintelor cheie negative
Neutilizarea cuvintelor cheie negative este una dintre cele mai mari greşeli pe care utilizatorii de AdWords o fac. Prin utilizarea corectă a unui cuvânt cheie negativ, poţi exclude cuvintele cheie care nu sunt potrivite pentru produsul sau serviciul tău. Acest lucru îţi poate reduce costurile și totodată creşte veniturile.
Cu toate acestea, fără sfatul şi experienţa unui expert, utilizatorul poate alege să excludă cuvinte cheie care sunt relevante pentru afacerea sa.
6. Lipsa unei strategii şi a testării
Dacă obiectivul tău este de a îmbunătăți vizibilitatea brand-ului, atunci este o idee bună să te aflii într-una din primele două poziții ale anunțurilor, dar dacă obiectivul este de a obține cele mai bune rezultate, uneori este mai bine să fii în poziția 3-5.
Fără testare, nu există nicio modalitate de a ști care poziție a anunțului este cea mai bună pentru afacerea ta. Uneori, poziţionarea pe unul din primele două locuri funcționează foarte bine, dar alteori, pozițiile trei sau patru oferă o eficienţă mai bună.
De altfel, fără o strategie bine definită, reclamele create de către utilizator, pot avea un rezultat negativ asupra bugetului lor. Profesioniştii de AdWords studiază piaţa în mod constant şi vă pot oferi rezultate calitative gestionând bugetul în cel mai eficient mod cu putinţă.
Ca în oricare altă strategie de marketing, nu toate aceste tactici vor funcționa pentru toată lumea. În cele din urmă, cei mai mulți experţi AdWords deţin multe cunoştinte în acest domeniu de care afacerea ta va avea nevoie, pentru o creştere naturală şi sănătoasă financiar, pe termen lung.
Nu ezita să apelezi la serviciile unui profesionist! Vei câştiga timp, bani şi vei avea mereu alaturi un aliat si un consilier care îţi va fi aproape la fiecare pas. Decizi să rişti, având o posibilitate incertă de reuşită sau să câştigi încet şi sigur, lăsând promovarea în mâinile unui specialist, este doar alegerea ta!