
Optimizarea pe motoarele de căutare ar trebui să fie un element esențial în orice plan de marketing. Însă cum ar trebui să țină pasul un marketer cu noile schimbări, atunci când motoarele de căutare îşi actualizează algoritmii în mod frecvent? În acest articol am adunat alte zece modalităţi de optimizare a website-ului recomandate de experţii din domeniu.
Optimizează logo-ul și favicon-ul website-ului
O modalitate de optimizare a logo-ului este redenumirea fişierului. Nu ajunge ca acesta să fie redenumit doar ,,logo”! Adaugă şi numele afacerii, astfel: ,,logo-optimpro.png”. Deoarece este vorba despre o imagine, poţi adăuga şi o descriere alternativă, astfel încât motoarele de căutare să poată citi mult mai uşor subiectul fişierului.
Un favicon este un fişier cu o dimensiune redusă, care cel mai adesea este afişat ca şi pictogramă lângă denumirea paginii din tab. Când vine vorba despre încărcarea în website a acestuia, nu uita să adaugi un fişier (recomandat logo) în format pătrat.
Optimizează titlurile paginilor!
Când optimizezi titlurile paginilor ia în considerare adăugarea cuvintelor cheie principale, astfel încât să ajuţi motoarele de căutare şi utilizatorii să afle într-un mod facil despre ce este vorba în paginile respective.
Iată şi alte bune practici SEO legate de optimizarea titlului:
- Fiecare pagină trebuie să un atribut <title> unic şi reprezentativ
- Titlul trebuie să fie concret
- Se recomandă că titlurile să aibă mai puţin de 60 de caractere
- În procesul de optimizare a titlurilor este inclusă şi pagina principală

Optimizarea meta descrierilor
Atenţie la metadescrieri! Acestea sunt afişate şi în rezultatele motoarelor de căutare. Aşadar, trebuie să profiţi de ele în aşa fel încât să atragi utilizatorii, obţinând astfel un trafic ridicat.
Cercetează brandul pe Google!
Toţi ne-am căutat cel puţin o dată numele pe Google, nu este un secret. Însă ai căutat şi numele afacerii? Ce se vorbeşte în lumea online despre aceasta? Trebuie să te asiguri de reputaţia brandului înainte de trece la paşii următori. Degeaba ai un website extraordinar de bine optimizat, dacă pe Internet circulă doar zvonuri rele despre afacere.

Optimizează sitelinkurile paginilor!
Sitelinkurile sunt acele hyperlink-uri care apar în anumite rezultate ale căutării, sub link-ul principal. Acestea ajută utilizatorii să cunoască paginile unui website şi să le acceseze mai uşor. Sitelinkurile bine optimizate pot creşte rata de click şi implicit, pot aduce un trafic mai mare. Chiar dacă nu pot fi optimizate în mod direct, există câteva metode prin care poţi influenţa afişarea acestora.
Iată câteva sfaturi pe care le poţi pune în aplicare:
- Asigură-te că website-ul apare într-o poziţie superioară pentru cuvintele cheie care conţin numele brandului.
- Creează o structură simplă a website-ului, astfel încât să nu cuprindă mai mult de 3 nivele. Meniul website-ului trebuie să reflecte structura simplă a acestuia.
- Include în pagina principală referinţe spre alte pagini importante din website (precum pagina de servicii, blog sau contact).
Optimizează paginile pentru featured snippets
Fragmentele principale sau featured snippets sunt structuri de text care apar într-o poziţie superioară în rezultatele căutării, astfel încât să răspundă rapid la întrebările utilizatorilor. Conţinutul afişat în fragment este extras din textul paginii.
Google iubeşte listele, drept urmare le consideră utile în cadrul fragmentelor principale. De exemplu, poţi căuta ,,reţetă cheesecake”, ,,Coca-Cola” sau ,,ce este meta?”, iar motoarele de căutare îţi vor afişa fragmente de text, liste sau chiar tabele care îţi vor răspunde la întrebări.
Iată câteva metode prin care poţi optimiza fragmentele principale:
- Plasează listele în partea superioară a paginii.
- Adaugă un titlul <h2> sau <h3> deasupra tabelului sau listei.
- Nu uita să utilizezi etichete de tip <li> şi <ul> pentru structurarea listei.

Verifică existenţa şi consistenţa etichetelor <H1>!
Prin folosirea etichetei H1, vei indica motoarelor de căutare subiectul principal al paginilor. Optimizându-le în funcţie de cuvintele cheie dorite şi intenţia utilizatorului, paginile vor câştiga un plus de vizibilitate.
Iată câteva sfaturi pentru optimizarea etichetelor H1:
- Eticheta H1 nu trebuie să fie la fel ca titlul paginii.
- Eticheta H1 trebuie să fie vizibilă pentru utilizatori.
- Foloseşte o singură etichetă H1 pe pagină.
Optimizează etichetele H2, H3, etc.
- Foloseşte etichetele de titlu doar dacă sunt necesare. Poţi evidenţia anumite idei sau subtitluri cu bold sau italic.
- Utilizează titlurile pentru structurarea conţinutului.
- Foloseşte într-un mod inteligent titlurile secundare. Dacă informaţiile sunt puţine, poţi utiliza doar <H1> şi <H2>.

Include în primul paragraf cuvintele cheie vizate!
Făcând o cercetare amănunţită asupra cuvintelor cheie, vei putea ştii modul în care vei optimiza conţinutul. Una dintre practicile SEO ne spune că în primul paragraf din pagină trebuie incluse cuvintele cheie dorite. Astfel, Google va putea ştii că pagina cuprinde subiectul legat de cuvintele cheie folosite.
Asigură-te că fiecare pagină are suficient conţinut de tip text!
Motoarele de căutare înţeleg textul mai bine (şi mai uşor) decât orice alt tip de conţinut. Aşadar, încearcă să incluzi text pe toate paginile. O pagină formată doar din imagini sau videoclipuri nu este SEO friendly.

Concluzie
Ar fi un act de naivitate să credem că întregul domeniu SEO ar putea fi cuprins în doar câteva articole. Învăţarea elementelor de bază a optimizării pe motoarele de căutare necesită mult timp şi cunoştinţe. Aşadar, te invităm să consulţi urmatorul ghid pentru mai multe informaţii şi sfaturi utile.