De ce ai nevoie de un specialist Google Ads?

Gestionarea campaniilor Google Ads de unul singur poate fi o adevărată bătaie de cap! Aşadar, apare întrebarea ,,chiar este nevoie să angajez un expert PPC”? Dacă constaţi că este o necesitate reală, te vei lovi de un nou hop: găsirea unui expert în domeniu. Totuşi, înainte de asta, trebuie să înţelegi atribuţiile acestuia şi motivele pentru care un expert Google Ads poate face diferenţa între o promovare de succes şi una de mântuială. 

Care sunt atribuţiile unui specialist Google Ads?

Conceperea strategiei şi schiţarea obiectivelor

Înainte de toate, un specialist Google Ads va crea o strategie pentru campaniile viitoare. În cadrul strategiei, acesta va identifica obiectivele într-un mod clar, practic şi uşor de înţeles. Aşadar, dacă îţi doreşti ca într-o lună să ai parte de 100 de comenzi, specialistul Google Ads va trebui să schiţeze calea până la atingerea obiectivului. În cadrul acesteia, el va include tactica pe care o va folosi, tipul de optimizări la care va apela şi modul de realizare a rapoartelor. Atenţie, strategia poate fi modificată în timp în funcţie de rezultatele acesteia. 

Realizarea campaniilor

După implementarea strategiei, specialistul Google Ads va efectua o cercetare cu privire la cuvintele cheie. În funcţie de acestea, vor implementa campaniile şi grupurile de reclame. Campaniile pot fi efectuate chiar şi înainte de a cerceta cuvintele cheie. Acestea pot fi configurate cu uşurinţă, deoarece Google pune la dispoziţie doar câteva tipuri de campanii, precum: display, search, video, aplicaţii şi shopping. 

Gestionarea campaniilor

Fiecare expert Google trebuie să gestioneze campaniile create într-un mod regulat, la o anumită perioadă de timp, precum o dată pe lună sau o dată pe săptămână. În funcţie de rezultatele observate, vor trimite raportările. Prin gestionarea campaniilor, ne referim la optimizarea cuvintelor cheie, minimizarea costului per vânzare, costului per click şi îmbunătăţirea ratei de conversie.

Minimizarea costului per vânzare

Unul dintre obiectivele principale al experţilor Google Ads este obţinerea unui cost/vânzare cât mai mic. Pentru a face acest lucru, pentru început trebuie minimizat costul per click. 

Minimizarea costului per click

Înainte de producerea unei vânzări, va trebui să urmăreşti obţinerea unui click. Prin urmare, şi costul per click este un element care trebuie optimizat în mod constant. Cum se poate face asta? Experţii Google Ads jongleaza între diferite tehnici, precum folosirea cuvintelor cheie negative, audienţele potrivite, remarketing, targetarea locală, testarea de tip A/B şi multe alte setări care pot îmbunătăţi rata de click, în timp ce anunţurile ajung la audienţa direct interesată. 

Îmbunătăţirea ratei de conversie

Prin îmbunătăţirea costului per click vei optimiza şi rata de conversie, la un cost cât mai mic. Sumarizând toate aceste aspecte, putem garanta că prin focusarea pe audienţa potrivită, cuvintele cheie relevante şi reclamele potrivite, toate acestea vor influenţa în mod pozitiv rata de conversie. 

Raportare

Rapoartele de performanţă vor fi trimise de către specialist săptămânal sau lunar. Prin intermediul acestora, îţi vei putea da seama cum funcţionează campaniile în funcţie de obiectivele stabilite la primul pas. Dacă acestea nu au fost îndeplinite, va fi necesară o schimbare de strategie. 

În loc de concluzie

Poate în trecut ai avut parte de o colaborare nefericită, nu eşti singurul! Multe dintre afaceri s-au găsit în această situaţie. Însă nu trebuie să cazi pradă generalizării! Ia legătura cu noi pentru a afla mai multe detalii despre experienţa şi afacerea ta!

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE