Google Ads te poate ajuta să obţii mai multă vizibilitate şi implicit, mai multe vânzări. Iată 20 de strategii practice pentru eCommerce!
Poţi avea rezultate extraordinare chiar şi dacă afacerea a fost de curând lansată. Cu toate acestea, pentru a putea ajunge în acest punct, va trebui să utilizezi doar strategii bine gândite şi specifice industriei. De exemplu, afacerile de tip e-commerce, se vor axa pe strategii care vizează vânzarea produselor. Pe de altă parte, un furnizor de servicii cu siguranţă va trebui să abordeze altă tactică specifică. În acest articol vom prezenta câteva strategii eficiente pe care le poţi în aplicare.
Stabileşte de la bun început KPI-urile potrivite afacerii.
În funcţie de aceşti indicatori, vei putea ştii dacă efortul de promovare online dă rezultatele dorite sau nu. Iată câteva dintre KPI-urile pe care le poţi include în analiză: rata de click, performanţa cuvintelor cheie, costul per achiziţie, scorul de calitate şi costul per click. Pentru o analiză optimă, alege cel puţin două KPI-uri!
Începe strategia campaniilor cu un obiectiv în minte.
Ce îţi doreşti să obţii în urma promovării: mai multe vânzări, o vizibilitate mai mare, mai multă interacțiune din partea potenţialilor clienţi? În funcţie de aceste răspunsuri, vei ştii cum să determini bugetul investit în promovarea pe Google Ads.

În cazul campaniilor de tip Search Ads, stabileşte o strategie de cuvinte cheie.
În cadrul campaniilor de tip CPC, cuvintele cheie sunt extrem de importante! Costul per click al acestora va fi stabilit în funcţie de termenii incluşi şi suma pentru care vei opta. Alegând inteligent cuvintele cheie, vei putea face diferenţa dintre o campanie de succes şi una eşuată.
Analizează competiţia în funcţie de cuvintele cheie utilizate şi mesajul transmis.
Analizând concurenţa, vei putea cunoaşte modalitatea în care vei concepe strategia PPC. Există multe instrumente online de analiză a campaniilor concurenţei. Optează pentru una dintre acestea şi stabileşte punctele forte ale concurenţei. Cu cât vei afla mai multe despre piaţa afacerii tale, vei avea şanse mai mari la succes.
Foloseşte pagini de destinaţie relevante pentru campaniile gândite.
Atunci când setezi paginile de destinaţie, ţine cont de mai multe aspecte. O pagină de destinaţie bine gândită va duce la costuri mai mici, în timp ce una cu erori sau care nu este relevantă pentru publicul ţintă ales, va duce la costuri mai mari.

Setează un anumit buget şi cost per click maxim.
Setează un buget zilnic, care să corespundă cu bugetul total stabilit. Există posibilitatea ca bugetul să nu fie epuizat complet într-o zi dacă setările au fost făcute de aşa natură. Setează şi un cost per click maxim pe care ai fi dispus sa îl plăteşti după efectuarea unui singur click de către potenţialul client. Dacă nu eşti sigur de modalităţile manuale de stabilire a bugetului, poţi opta pentru funcţionalitatea automată.
Optează pentru un call-to-action adecvat!
Pune-ţi următoarea întrebare: cum pot convinge potenţialul client să acceseze reclama? Răspunsul poate veni în forme variate, de la transport gratuit până la discount.
Stabileşte locaţiile în care se va face promovarea.
Prin intermediul anunţurilor Google vei putea direcţiona reclamele în funcţie de anumite regiuni dintr-o ţară, o anumită distanţă în jurul unei locaţii sau chiar o întreagă ţară. Utilizează informaţiile afişate în Google Analytics înainte de a seta targetarea geografică.

Alege o varietate de cuvinte cheie, cu cât mai multe şi relevante, cu atât mai eficientă va fi campania!
Există patru modalităţi prin care poţi folosi cuvintele cheie: cuvintele cheie de tip broad match, cuvinte cheie tip modified broad match, phrase match şi exact match. Citeşte ceastă listă pentru a afla mai multe despre fiecare tip de cuvânt cheie.
Optează pentru reclamele de tip shopping!
Dacă afacerea ta este de tip e-commerce, nu ezita să foloseşti aceste tipuri de campanii! Prin intermediul reclamelor de tip shopping, potenţialul client va putea vedea mai multe detalii despre produs (imagini, titlu, preţ şi evaluări), fără a accesa pagina de destinaţie.
Grupează grupurile de reclame în funcţie de produse.
Optând pentru o bună organizare a grupurilor de anunţuri, vei putea lucra mult mai eficient şi vei putea urmări rezultatele într-un mod bine structurat. De exemplu, un magazin online care vinde produse de îmbrăcăminte pentru femei, poate grupa reclamele astfel: tricouri (primul grup), pantaloni (al doilea grup), fuste (al treilea grup) şi rochii (grupul de reclame 4).|

Licitează o valoare mai mare pentru produsele care au un preţ ridicat!
Licitând o valoare mai mare strict pe produsele mai scumpe este o strategie utilizată de giganţii din e-commerce. Această strategie este recomandată să fie utilizată mai ales în cadrul audienţelor de tip ,,high intent”. Magia se produce atunci când utilizatorii arată un interes puternic de cumpărare şi produsele potrivite apar la momentul potrivit.
Scoate în evidenţă ofertele speciale!
Potenţialii clienţi iubesc reducerile! Oferind posibilitatea de a economisi, aceştia nu vor ezita sa achiziţioneze produsele reduse. Include în textul reclamei sau în extensiile acesteia ultimele discount-uri, oferte sau reduceri.
Optimizează reclamele în funcţie de trendurile sezoniere.
Sezonalitatea poate fi o problemă reală dacă nu se ţine cont de ea în realizarea reclamelor! Nimănui nu i-ar plăcea să primească reclame cu geci de iarnă în plină vară! Dacă afacerea ta vinde anumite produse care vor deveni de-a dreptul populare în anumite perioade, va trebui să pui la punct strategia din timp!

Creează reclame care să atragă.
Alegând cuvintele potrivite şi caracteristicile unice ale afacerii tale, potenţialii clienţi cu siguranţă vor lua în considerare reclamele promovate! Oferă o atenţie deosebită titlurilor, căci acestea sunt primul contact cu potenţialii clienţi.
Include în strategie cuvintele cheie negative pentru un plus de relevanţă!
În majoritatea cazurilor, vei dori să incluzi şi cuvinte cheie negative. Prin intermediul acestora, te vei asigura ca reduci posibilitatea de afişare a acelor reclame oamenilor care nu sunt direcţi interesaţi de produs.
Nu uita să utilizezi extensiile!
Cu ajutorul extensiilor, poţi adăuga informații suplimentare care pot atrage potenţialul consumator. Printre acestea se numără: butoanele de apel, taguri de locație, text suplimentar cu caracteristicile unice, link-uri suplimentare, etc.

Testează, testează şi iar testează.
Observă ce anume funcţionează şi care reclame sau grupuri de reclame nu aduc rezultatele dorite! Ia măsuri în timp util şi testează diverse variante pentru a obţine rezultatele dorite!
Ţine cont de recomandările oferite de către Google.
Google Ads oferă frecvent sugestii cu privire la îmbunătăţirea reclamelor. Ia în considerare fiecare sfat, căci ar putea să fie recomandarea de care campania ta are nevoie pentru a avea cea mai bună performanţă.
Măsoară indicatorii cu o anumită frecvenţă.
Google Ads este un instrument care ne permite să monitorizăm rezultatele în timp real. Pentru a obţine performanţa dorită, va trebui să arunci un ochi la KPI-urile stabilite mai sus. În cazul unor rezultate nefavorabile, va trebui să testezi şi alte variante.
Gânduri finale
Pe lângă aceste 20 sfaturi, cu siguranţă mai există sute sau poate chiar mii. Nu uita ca indiferent de setările făcute, la capătul celălalt al ecranului se află oameni ca mine şi ca tine! Adu-ţi mereu aminte de cel mai important factor: omul! Asigură-te că potenţialul client va avea partea de cea mai bună experienţă, atât în timpul cumpărării, cât şi după achiziţie, iar rezultatele nu vor întârzia să apară!