Deţii un magazin local, însă potenţialii clienţi încă nu au auzit despre el? Acesta este momentul ideal pentru a ieşi în faţă! Înainte de popularitatea reţelelor de socializare, promovarea afacerilor costa o mică avere, însă datorită noilor tehnologii, acum poţi alege dintr-o varietate de modalităţi pentru promovarea gratuită sau aproape gratuită a acestora. Iată câteva dintre recomandările noastre!
Foloseşte instrumentele gratuite Google!
Google oferă câteva instrumente inteligente, care sunt extraordinar de utile în promovarea online a afacerii. Pentru început, recomandăm crearea unui cont pe Google My Business și Google Locations.
Ambele instrumente sunt complet gratuite, aşadar nu există nici un motiv pentru care nu ai crea conturile. Funcţionalităţile acestora îţi vor permite să gestionezi informațiile listării, precum descrierea afacerii, mai multe detalii despre produse sau servicii, adăugarea de imagini, videoclipuri, oferte şi alte linkuri utile.
Ia în considerare realizarea unui website!
Realizarea unui website profesional nu trebuie să te sperie; acest proces este cel mai adesea puţin costisitor şi uşor de realizat! Va trebui să te asiguri că website-ul este uşor de accesat, atractiv, funcţionabil şi adaptabil în funcţie de dispozitivele mobile. Prin intermediul diferitelor CMS-uri, precum WordPress, poţi dispune de diverse teme gata făcute, care cuprind toate funcționalitățile de care website-ul tău va avea nevoie.
Optimizează website-ul pentru motoarele de căutare.
Un website nu este util dacă nu este bine indexat pe motoarele de căutare. Însă cum poţi face asta? Reţeta magică poartă denumirea de optimizare pe motoarele de căutare. Pentru început, îţi recomandăm să analizezi cuvintele cheie care corespund cu afacerea ta. Pe scurt: ce termeni caută potenţialii clienţi astfel încât să ajungă la afacere, ce întrebări au aceştia? Dacă tot vorbeam mai sus despre instrumentele Google, nu putem uita să menţionăm şi ,,Planificatorul de cuvinte cheie Google”. După găsirea acestor termeni, poţi concepe o strategie de conţinut.
Ce zici de o listă de emailuri?
O bună parte dintre afacerile mici nu iau în considerare beneficiile marketingului prin e-mail, astfel că neglijează complet acest segment. Pentru a face primul pas spre promovarea prin email, te încurajăm să introduci pe website o secţiune prin care utilizatorii se pot abona la ultimele noutăți/articole/oferte.
O altă modalitate prin care poţi introduce email marketing-ul este prin înscrierea prin email. Oferă materiale utile, precum resurse digitale sau infografice. În plus, poţi organiza diverse concursuri. De asemenea, în formularul de înscriere poţi opta pentru adăugarea unor câmpuri suplimentare, care conţin întrebări precum: ,,cum aţi auzit despre afacere?”, ,,ce sugestii aţi avea pentru îmbunătăţirea experienţei online pe website”, etc.
Potenţialii clienţi au nevoie de informaţii valoroase!
Şi cum altfel să le oferi decât prin intermediul unui blog? Pe lângă faptul că este uşor de adăugat în website, blogul te poate ajuta să interacţionezi cu clienţii şi să le oferi frecvent informații utile. Un alt beneficiu al articolelor este influenţarea poziţiei website-ului în clasamentul pe motoarele de căutare. Nu uita să adaugi şi imagini în structura articolelor! Există zeci de website-uri care oferă imagini gratuite, la o calitate profesională. Printre acestea amintim: Pixabay, Unsplash, Pexels.
Refoloseşte conţinutul din blog!
Crearea frecventă de conținut util necesită mult timp și efort. Deşi optimizarea pe motoarele de căutare ne spune că un conținut de calitate este mai mult decât vital, realizarea acestuia poate necesita un efort extraordinar.
În acest punct, ne îndreptăm atenţia spre reciclarea conţinutului actual. Dacă vei reutiliza informaţiile postate anterior, asigură-te că le vei prezenta într-un format diferit, pentru a putea fi distribuite pe canale noi. Iată un exemplu concret: poţi folosi datele prezentate într-o postare pe blog, într-un podcast sau chiar într-un videoclip de pe YouTube.
Educă potenţialii clienţi cu privire la produsele sau serviciile tale!
Dacă domeniul afacerii tale necesită cunoștințe specializate, ia iniţiativă şi educă voluntar potenţialii clienţi cu privire la noţiunile de bază. Deşi poate părea o idee naivă, vei atrage persoane cu interese similare, ceea ce poate însemna clienți potențiali sau chiar conexiuni utile. Indiferent de rezultat, un lucru este sigur: vei ajuta la creșterea nivelului de conștientizare a brandului.
Comentează pe paginile blogurilor cu caracteristici similare!
Cercetează bloguri din domeniul afacerii și fă-ţi simţită prezenţa, fie prin comentarea postărilor sau distribuirea conţinutului. Acest lucru te va ajuta să îţi creezi legături în cadrul comunităţii şi totodată te va ajuta şi din punct de vedere SEO, prin crearea de legături externe. Dacă site-ul web are o anumită autoritate, Google va indexa conținutul website-ului tău într-o poziţie superioară după asociere.
Structurează conţinutul!
Când ai citit ultima oară un articol cap-coadă? A trecut ceva de timp, aşa este? Oamenii se plictisesc uşor, tocmai de aceea va trebui să livrezi un conţinut bine structurat. Optează pentru mai multe alineate, fraze uşor de citit, paragrafe scurte şi un conţinut vizual suficient de interesant încât să provoace cititorul să parcurgă articolul până la capăt.
Reprezintă vizual afacerea printr-un logo reprezentativ!
Pe cât sună de simplu acest sfat, pe atât poate fi de util! Prin intermediul unui logo reprezentativ şi a unui branding bine gândit, îţi poţi face afacerea cunoscută şi mult mai credibilă în faţa potenţialilor clienţi. Pentru început, gândeşte-te la caracteristicile unice ale afacerii. Cum le poţi reprezenta vizual? Ce personalitate ţi-ar plăcea să transmită vocea brandului?
Consistenţa NAP (denumire afacere, adresă şi telefon)
Aceste trei elemente reprezintă un factor esențial în clasarea pe motoarele de căutare. Google va ţine cont de consistenţa acestora atunci când afişează rezultatele potenţialilor clienţi. Aşadar, dacă ai creat un cont al afacerii pe Google My Business, verifică dacă detaliile de mai sus sunt corecte și asigură-te că au aceeaşi consistenţă pe toate reţelele în care afacerea ta este prezentă.
Recenzii, cât mai multe!
Clienţii tăi actuali sunt mulţumiţi de produsele sau serviciile pe care le oferi? Încurajează-i să-şi spună opinia şi în lumea online! O simplă recomandare poate influenţa potenţialii clienţi să te ia în considerare pentru achiziţia viitoare. Pentru a impulsiona scrierea de recenzii, poţi adăuga la finalul e-mailurilor un link către pagina de recenzii. Dacă încă nu ai optat pentru email marketing, poţi adăuga un pop-up pe site-ul afacerii sau chiar poţi oferi anumite beneficii (precum x% reducere la comanda viitoare).
Oferă consultanţă gratuită!
O altă modalitate de transformare a potenţialilor clienţi în clienţi este oferirea de consultanţă gratuită. Găseşte acele persoane care ar avea nevoie de un astfel de serviciu şi oferă-le informaţiile dorite, fără costuri ascunse. Acest lucru îţi va permite să îi sugerezi potenţialului client soluții practice și să demonstrezi valoarea pe care o poate aduce produsul sau serviciul vizat.
Fii sociabil!
Primul pas spre socializare (online) începe cu crearea conturilor de afacere pe reţelele de socializare. Dacă ai ajuns în acest punct, asigură-te că ai introdus informațiile corecte. Ulterior, pentru a mări vizibilitatea îţi recomandăm să te înscrii pe diferite grupuri, care au un specific similar cu cel al afacerii tale. Însă doar înscrierea pe grupuri nu te va ajuta să îţi faci simțită prezenţa în lumea online! Postează pe Facebook, Instagram sau LinkedIn informaţii utile, oferte, detalii despre evenimente şi fotografii care să atragă vizual.
Promovarea online plătită, la nivel regional.
Conectează-te la nivel local cu clienţii prin intermediul promovării online regionale! Pentru început, ia în considerare promovarea plătită prin Facebook Ads. Cu ajutorul anunţurilor pe Facebook, vei putea ajunge la potenţialii clienţi dintr-o anumită regiune, având posibilitatea de a investi un buget minimal. Deoarece Facebook deține o bază de date impresionantă despre caracteristicile demografice ale utilizatorilor săi, vei putea viza eficient persoanele care ar putea avea nevoie de produsele sau serviciile tale. Utilizatorii pot fi vizaţi în funcţie de următoarele caracteristici: vârsta, starea civilă, locația geografică și hobby-uri.
Pe lângă Facebook Ads, un alt canal de promovare incredibil de eficient este Google Ads. Optând pentru reclamele pe Google, vei lista website-ul afacerii pe motoarele de căutare, atunci când se accesează anumite cuvinte cheie. La fel ca şi în cazul Facebook Ads, vei putea viza potenţialii clienţi în funcţie de caracteristicile lor demografice şi interese.
Speriat de costuri mari? Unul dintre cele mai mari avantaje ale Facebook Ads şi Google Ads îl reprezintă controlul asupra bugetului zilnic.
Foloseşte-te de puterea videoclipurilor!
Videoclipurile sunt o resursă excelentă în rândul consumatorilor de astăzi și oferă o modalitate inedită de a-ți promova afacerea. Realizând videoclipuri care prezintă detalii despre produs sau serviciu, poţi creşte interesul potenţialilor clienţi şi implicit, baza de fani. Nu ştii ce subiecte să abordezi? Aruncă un ochi aici pentru a vedea câteva dintre ideile noastre!
Ce infografice ar fi potrivite pentru afacerea ta? Publică-le pe Pinterest.
Chiar dacă este o platformă de socializare mai puțin cunoscută, Pinterest poate fi o modalitate inovatoare de a promova produsele către un anumit public țintă. Platformele care se axează pe distribuirea de imagini sau videoclipuri, au un nivel mai ridicat de implicare decât alte platforme. Profită de funcţionalităţile pe care Pinterest le oferă: postează fotografii atractive cu produsele, idei de utilizare a acestora, moduri de personalizare a produsului, sfaturi şi orice alte resurse vizuale pe care le consideri utile.
Creează o prezenţă consistentă pe reţelele de socializare!
Atunci când creezi conţinut pentru reţelele de socializare, încearcă să optezi mereu pentru consistenţă! Foloseşte acelaşi ton pe toate canalele, abordează chiar şi o paletă de culori similară! Pe scurt, ai nevoie de anumite elemente caracteristice, în aşa fel încât potenţialul client să îşi poată da seama că este vorba despre brandul tău, încă de la primul contact cu conţinutul.
Porneşte un canal de YouTube!
Până în anul 2021 se estimează că peste 82% dintre toate tipurile de conţinut va fi reprezentat de către conţinutul video. Aceste cifre nu ne surprind, deoarece oricine are acces la o cameră foto poate crea un videoclip. Cu toate acestea, utilizatorii sunt atraşi de ideile interesante, conceptele unice şi conţinutul care transmite o emoţie sau o poveste. Acestea fiind spuse, pe tine ce anume te opreşte să oferi conţinut video potenţialilor clienţi?
Nu uita de apelurile la acţiune!
Mai sus aminteam despre postarea cu regularitate pe conturile de social media ale afacerii. În momentul realizării postărilor nu uita să îndrumi utilizatorii spre realizarea unei anumite acţiuni, precum: află mai multe despre produse/servicii/afacere, descoperă noile bunătăţi din stoc, fii la curent cu noile noastre evenimente, etc.
Ce spui despre găzduirea unui webinar?
Un alt mod grozav de educare a potenţialilor clienţi poate fi găzduirea unui webinar. Prin intermediul seminariilor online, vei putea ajunge uşor la potențiali clienți și totodată te vei putea bucura de conexiuni utile. Webinariile pot fi susţinute chiar pe Facebook, Instagram sau YouTube. Foloseşte funcţionalitatea ,,Pune o întrebare” de pe Instagram, ia diferite întrebări din comentarii sau răspunde la mesajele private în acel seminar pentru a mări implicarea potenţialilor clienţi.
Organizează evenimente locale, care să vizeze publicul ţintă al afacerii.
Da, poţi organiza un eveniment cu buget redus sau chiar zero! Însă vei avea nevoie de multă răbdare şi aptitudini de management! Stabileşte toate detaliile evenimentului, respectă perioadele şi ţine cont de ordinea paşilor propuşi.
Încurajează utilizarea produselor tale!
Dacă tu nu porţi produsele tale în public, nimeni altcineva nu o va face! Fii reprezentantul principal al afacerii tale! Nu poţi ştii niciodată când vei da peste persoanele interesate de concept sau idee.
Clienţilor le plac reducerile!
Nu este un lucru nou pentru nimeni! Cu toate acestea, multe dintre afaceri uită de acest aspect! Chiar și o reducere banală poate genera o creștere a vânzărilor. Pe de altă parte, potenţialii clienţi trebuie să afle despre aceste reduceri! Pentru a realiza acest lucru, poţi opta pentru promovarea plătită. Dacă dispui de un magazin online de tip e-commerce, poţi utiliza coduri de reducere. Trimite-le prin e-mail sau anunţă oferta pe paginile de socializare!
Pune accent pe relaţia cu clienţii.
Nu este nimic mai rău decât un serviciu necorespunzător al relaţiei cu clienții! Nu numai că te confrunţi cu riscul de a pierde clienţi actuali, însă te vei putea ,,bucura” şi de un renume prost. Strategia de management a relaţiilor cu clienții ar trebui să includă şi răspunsul la recenziile negative. Oferă-le clienţilor posibilitatea de a reclama atunci când au avut parte de evenimente neplăcute, comunică cu aceştia şi încearcă să rezolvi problema într-un mod cât mai profesional cu putinţă. Pentru rezolvarea situaţiei negative, le poţi oferi un produs gratuit sau o reducere la următorul serviciu. Nu uita, o scuză sinceră poate face diferența dintre pierderea și păstrarea unui client.
Menţiuni în ziarele locale
Intră în legătură cu ziarele sau revistele locale! Află dacă editorii doresc să facă o referire către afacerea ta! Nu numai că este un proces aproape gratuit, însă vei putea oferi afacerii și produselor o credibilitate mult mai mare decât ar putea oferi orice anunț plătit.
Creează materiale vizuale interesante, care sa atragă atenţia, precum flyere sau cărţi de vizită.
Pliantele sunt o modalitate excelentă de a face cunoscută o afacere, un produs sau chiar un serviciu într-o anumită regiune. Iată un exemplu: să spunem că vrei să promovezi un club de seară prin intermediul pliantelor. O locaţie ideală de distribuire a acestora poate fi în cămine sau zonele studenţeşti.
Gânduri finale
Aplicând aceste idei pentru promovarea locală a afacerii, vei putea să ieşi în evidență şi totodată vei influenţa potenţialii clienţi să te ia în considerare pentru achiziţiile viitoare. Modalităţile de mai sus trebuie testate și ajustate în funcţie de specificul afacerii tale! Ai adăuga şi alte idei în această listă? Nu ezita să le împărtăşeşti cu noi!