Cum să îţi creşti vânzările cu ajutorul reţelelor de socializare

Vânzarea prin intermediul social media a devenit una dintre principalele activități de marketing online. Indiferent de industrie, produs sau serviciu, cu siguranţă concurenții tăi au introdus în strategia de marketing promovarea pe reţelelor de socializare. Facebook a fost mult timp un pilon al succesului pentru multe companii online, astfel că milioane de advertiseri îl folosesc pentru a promova produse sau servicii.

Primii paşi

1. Alege produsele sau serviciile potrivite pentru promovare

Înainte de a începe, există câteva limite cu privire la ceea ce poți promova pe Facebook. Cumpărarea sau vânzarea următoarelor categorii este interzisă:

  • Produse pentru adulţi,
  • Animale,
  • Părţi ale corpului, sânge, organe, ţesut uman, dinţi,
  • Produse sau servicii care încurajează discriminarea,
  • Documente şi instrumente financiare,
  • Jocuri de noroc,
  • Produse, materiale sau substanțe cu risc ridicat,
  • Suplimente nutritive nesigure,
  • Produse medicale,
  • Arme, muniţie sau explozibil,
  • Conţinut senzaţional sau controversat.  

Vezi aici lista completă: https://www.facebook.com/policies/commerce.

Chiar dacă produsele pe care doreşti să le promovezi nu fac parte din categoriile de mai sus, ele vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare înainte de a putea fi promovate. 

2. Elemente de bază

Dacă vei începe promovarea de la zero, vei dori să construieşti prezenţa afacerii pe Facebook ca un adevărat expert.  Înainte de toate, creează un plan de afaceri care să urmărească conturarea obiectivelor. Un plan de afaceri trebuie să includă denumirea produselor, modalităţi prin care se ve face promovarea și alocarea costurilor pentru Facebook Ads şi/sau Instagram Ads. 

Sfat util: studiază activitatea concurenților de pe Facebook. Acest lucru te va ajuta să înțelegi mai bine ce anume funcționează în strategia lor pentru a genera vânzări.

3. Pregăteşte produsele înainte de a le vinde pe Facebook.

Este nevoie de timp pentru a pregăti un produs pentru etapa de vânzare, așa că ocupă-te de detalii înainte de a începe promovarea. Scrie o descriere de 150 de caractere despre afacere și produsele oferite. 

Realizează câteva imagini profesioniste cu produsele. Va trebui să le fotografiezi utilizând un fundal alb şi abordând mai multe unghiuri. Imaginile finale trebuie să aibă cel puțin 1024 x 1024 px.

Sfat: realizează câteva fotografii sau filmează două-trei videoclipuri scurte cu modalităţi de utilizare a produselor. Încearcă să adaugi o poveste, astfel încât potenţialii clienţi să resimtă o emoţie în timpul vizualizării videoclipului. Nu uita, majoritatea oamenilor sunt pe Facebook pentru a socializa cu familia și prietenii. Ia în considerare acest aspect în timp ce promovezi produsele. Mai multe sfaturi utile legate de conţinutul găseşti aici: https://optimpro.ro/strategie-marketing-videoclip/.

4. Creează pagina de Facebook a afacerii.

Acum că totul a fost planificat, este timpul să creezi pagina de Facebook a afacerii. Există câteva cerințe înainte de a trece la următorii pași pentru vânzarea pe Facebook:

  • Acceptă și consultă termenii şi condiţiile Facebook,
  • Oferă câteva detalii despre afacere, precum adresa de e-mail şi numărul de telefon.

Pentru a crea pagina de Facebook a afacerii, recomandăm a se începe prin crearea unui cont de Business Manager. Prin intermediul acestuia, vei putea gestiona mult mai uşor reclamele şi pagina publică a afacerii. Urmăreşte cu atenţie paşii de mai jos: 

1) Accesează https://business.facebook.com/.

2) Introdu detaliile afacerii. 

3) Confirmă adresa de e-mail. 

4) Creează pagina publică a afacerii. 

5) Alege categoria afacerii! 

După crearea paginii publice, adaugă următoarele informații despre afacerea ta:

  • Program de lucru, 
  • Politica de confidențialitate,
  • Costuri de livrare,
  • Timp de livrare și retur. 

Pagina de Facebook va fi parte din prezenţa online a afacerii, un loc în care utilizatorii vor putea să te contacteze, oricând au nevoie de serviciile, produsele sau chiar sfaturile tale. 

Sfat: Înainte de a lansa pagina, pregăteşte câteva postări utile, precum locaţiile fizice ale afacerii, programul de funcţionare, o scurtă descriere, etc.

6) Un site sau un landing page nu strică niciodată!

Deși poţi vinde pe Facebook fără instrumente externe, este esențial ca afacerea ta să aibă un site dedicat. Prin intermediul unui website, poţi ajunge la mai mulţi potenţiali clienţi, poţi oferi mai mult conținut şi poţi converti cu uşurinţă vizitatorii în cumpărători. Cu ajutorului site-ului, nu numai că vei putea urmări accesările și să înțelegi mai uşor comportamentul utilizatorilor, ci vei avea acces la instrumente extraordinar de utile precum Facebook Pixel. 

În procesul de analiză sau realizare a website-ului, ia în considerare următoarele aspecte: informaţiile oferite să coincidă cu realitatea, conţinutul să fie ușor de citit, tema să fie ajustabilă în funcţie de dispozitivul de pe care este accesată şi paginile să se încarce cât mai rapid. Pe scurt, experienţa utilizatorului trebuie să fie cea mai bună în momentul navigării. 

Cum să promovezi produsele pe Facebook? 

Există multe modalități prin care Facebook ușurează promovarea produselor în lumea online. Vom parcurge două modalităţi pentru care poţi opta astfel încât să îţi maximizezi profitul. 

1. Postările organice

Cu siguranţă nu îţi vei dori să creezi impresia potenţialilor clienţi că prezenţa online a afacerii este gândită doar pentru a face vânzări. Pentru a evita acest lucru, găseşte modalități de a interacţiona cu comunitatea: distribuie postări utile, răspunde la comentarii, organizează concursuri, postează articole informative, etc. 

Facebook a făcut câteva actualizări pe parcursul anului 2020 care aduc în prim plan videoclipurile. Fie că doreşti să distribui videoclipuri preînregistrare sau live, găseşte o modalitate de a include acest tip de conţinut pe pagina afacerii.

Pe lângă că videoclipurile sunt memorabile, acestea te pot ajuta şi în cadrul remarketingului (posibilitatea de a promova diverse produse utilizatorilor care deja au interacţionat cu brandul). 

Sfat: Oricine poate realiza videoclipuri scurte. Iată câteva idei de conţinut: 

  • Modalităţi de utilizare a produsului,
  • Clienți care vorbesc despre produse și valoarea pe care o oferă,
  • Modul de realizare, ambalare și livrare a produselor,
  • Povești despre echipă,
  • Informaţii utile despre produse. 

2. Promovarea plătită prin intermediul reclamelor 

Deoarece promovarea organică nu mai este la fel de utilă precum era în trecut, vei avea nevoie să iei în considerare şi reclamele plătite. O postare organică va ajunge în feed-ul a mai puţin de 10%  dintre utilizatorii care te urmăresc. Şi este de la sine înţeles: una dintre principalele surse de venit ale Facebook sunt reclamele. 

Există două moduri de a face reclamă plătită: 

  • anunţuri, 
  • postarile sponsorizate.

Postările sponsorizate îţi permit să promovezi o postare care a fost sau va fi partajată cu cei care urmăresc pagina. Prin promovarea acestor postări, conţinutul va ajunge la câţi mai mulţi utilizatori.

Anunțurile Facebook sunt reclamele clasice. Iată formatele de reclamă existente: 

  • Clip video,
  • Imagine, 
  • Colecţie,
  • Carusel,
  • Experienţă instant, 
  • Generare de clienţi potenţiali,
  • Oferte, 
  • Răspunsuri la eveniment. 

Cele mai frecvente tipuri utilizate sunt reclamele de tip imagine, clip video şi carusel. Prin intermediul anunţurilor carusel, vei putea afișa mai multe imagini cu produsele. În fiecare tip de anunţ vei putea adăuga diverse apeluri la acţiune, precum ,,cumpără acum”, ,,află mai multe”, ,,contact”, etc.  

Ţi-am stârnit curiozitatea despre promovarea plătită pe Facebook? Citeşte acest articol pentru a afla pas cu pas cum lansezi prima campanie de promovare. 

Instrumente utile în promovarea pe Facebook Ads

Acum că am aflat elementele de bază legate de prezenţa afacerii pe Facebook, este timpul să vorbim despre instrumentele și strategiile de marketing Facebook, care nu numai că te vor ajuta să îţi creşti numărul de vânzări, ci îţi vor optimiza vânzările și vor face ca Facebook să fie un aliat principal în promovarea afacerii în lumea online. 

Facebook Pixel

Dacă doreşti să vinzi pe Facebook într-o manieră profesională și ai deja un site web, primul lucru pe care trebuie să îl instalezi este Facebook Pixel.

Ai nevoie de acest instrument deoarece:

  • Îţi permite să urmăreşti toate vizitele de pe website. Acest lucru te va ajuta să analizezi și să înțelegi cum să optimizezi fiecare etapă a „pâlniei de vânzare”. 
  • Este un instrument esențial pentru optimizarea campaniilor. 
  • Vei putea urmări rezultatele publicității în timp real. 

Remarketing cu Facebook Ads

Nu degeaba am amintit mai sus Facebook Pixel! După cum am spus, cu ajutorul acestuia, vei putea construi reclame cu oferte, care vor fi livrate special către persoanele care au vizitat site-ul web în trecut şi care sunt direct interesate de anumite produse.

Mai mult de 98% dintre utilizatori nu finalizează vânzarea de la prima vizită pe un site web. Surprinzător sau nu, un lucru ştim sigur: prin intermediul remarketingului poţi convinge utilizatorii să finalizeze achiziția.

Strategii de vânzare pe Facebook Ads

Coduri de discount

Una dintre strategiile comune de a vinde pe Facebook este folosirea codurilor de reducere. Acestea pot fi utilizate în cadrul ofertelor și a promoțiilor sau pentru a atrage utilizatorii să se întoarcă pe site-ul web și să finalizeze achiziția. 

Vânzarea încrucişată/ Cross-selling

Folosind reclamele dinamice (promovarea acelor produse care au fost accesate în trecut de către potenţialii clienţi) și diferite elemente de retargeting, vei putea afișa produse relevante publicului potrivit. 

Pregăteşte-te să îţi creşti vânzările cu Facebook! 

Acum că ai aflat diferite modalităţi de a-ţi creşte vânzările prin Facebook, este timpul să pui în practică noile cunoștințe. La treaba! Dacă te confrunţi cu nelămuriri sau erori de set-up a paginii/campaniilor de marketing? Nu ezita să ne contactezi!

Durata citire articol
15 min
Abonează-te la
#optimpronewsletter
Doar conținut scris de experți

CATEGORII
ARTICOLE RECENTE