Direcționarea reclamelor către persoanele potrivite este una dintre acţiunile chei pentru a avea succes în strategia de marketing. Facebook are miliarde de utilizatori în întreaga lume, astfel încât găsirea celor mai potrivite audienţe necesită utilizarea funcției de targetare pusă la dispoziţie de către Facebook.
Segmentele de public reprezintă o secțiune din cadrul Ads Manager în care poţi crea liste de persoane pe care să le vizezi.Listele se împart în două mari categorii: retargeting și prospectare.
Retargeting: convertirea publicului ,,fierbinte”
Vorbim despre utilizatorii care au vizitat site-ul web, au adăugat ceva în coșul lor sau te urmăresc pe Instagram. Categoria aceasta este mai probabil să ia în calcul o achiziţie viitoare, însă au nevoie de câteva motive pentru care să realizeze conversia.
Ţi s-a întâmplat să navighezi pe diferite site-uri web şi apoi să vezi reclama cu produsele sau serviciile pe care tocmai le-ai căutat? Nu este o întâmplare! Ai fost ales pentru o campanie de remarketing.
Poţi crea segmente de public utilizând funcționalitatea ,,Audienţe”, aflată în meniul din Business Manager. Publicul personalizat îţi oferă opțiunea de a accesa toate datele capturate de pixel.
Când realizezi o audienţă personalizată, vei avea la dispoziţie mai multe variante. Cele trei surse principale pe care ne vom axa sunt listele de clienţi, traficul de pe website și interacţiunile.
1. Listele de clienţi
Această funcţionalitate permite încărcarea listelor care conţin adrese de e-mail, numere de telefon sau orice alte informații de contact ale potenţialilor clienţi sau clienţilor actuali. Facebook va găsi aceste detalii în funcţie de propriii utilizatori, astfel încât să îi poţi viza direct prin anunţurile create. Crearea unei audienţe folosind listele este excelentă pentru a atrage atenţia clienților anteriori, fie cu produse noi, fie pentru a se aduna la newsletter.
2. Traficul site-ului web
Informaţiile folosite din traficul site-ului web permit crearea unei liste de remarketing pentru a ajunge la vizitatorii website-ului. Listele pot fi create în funcţie de diferite criterii, precum acțiunile întreprinse sau paginile vizitate pe website. Cele mai eficiente liste de remarketing sunt cele includ includ utilizatorii care au vizitat website-ul în ultimele 30 de zile sau au adăugat produse în coșul lor, în ultimele șapte zile.
3. Interacţiuni
Dacă deţii o pagină publică de Facebook sau Instagram sau ai experimentat anunțuri ce au generat interacţiuni (aprecieri, comentarii sau distribuiri), îţi recomandăm targetezi şi acest segment. Folosind interacţiunile din audiențele personalizate vei crea o altă listă, care conţine diferite tipuri de interacţiuni.
Fie că ai publicat un videoclip ce a adunat multe vizualizări sau ai organizat un eveniment care a avut un număr mare de participanți, vizarea acestor utilizatori este o modalitate eficientă de a aduce potențialii clienţi spre website.
Găsirea de noi clienți
Găsirea de noi clienți este o modalitate și mai bună de a scala afacerea cu ajutorul reclamelor Facebook.
Numim această etapă drept „prospectare”, acest lucru presupunând promovare orientată către cei care nu au cumpărat sau nu au interacționat cu afacerea online. Pentru a facilita procesul, Facebook a creat două instrumente utile care ajută afacerile să găsească cei mai buni potențiali clienți :
1. Publicul similar
Un mod prin care Facebook găsește potenţiali clienţi pentru afacerea ta este prin utilizarea unei liste de clienți sau clienți potențiali. Audiențele similare utilizează datele din audienţele personalizate şi astfel creează un segment nou de public, care prezintă asemănări cu clienții existenți.
Audiențele similare pot fi create utilizând oricare dintre segmentele de public personalizate și variază ca dimensiune și asemănare de la 1%, la 10%, din populația unei țări dorite. Un public similar 1% conține persoane care seamănă cel mai mult cu sursa de audiență personalizată.
2. Interese, comportamente și date demografice
Dacă nu dispui de o listă cu clienți anteriori sau vizitatori ai site-ului, poţi folosi audienţele similare, interesele, comportamentele și datele demografice puse la dispoziţie de către Facebook pentru a crea audiențe noi.
Iată o categoriile disponibile:
- Interesele se referă la pagini și conținut cu care au interacționat utilizatorii Facebook (de exemplu, alimente organice, yoga, dietă)
- Comportamentele sunt acțiuni întreprinse de utilizatori (celebrarea zilei de naștere, mutarea, căsătoria, etc.)
- Datele demografice includ informații despre profilul utilizatorului (mămici, ingineri, absolvenți de facultate)
Există mai multe segmente de public disponibile şi toate acestea merită testate, mai ales cele potrivite pentru publicul ţintă al afacerii tale. Instrumentul Audience Insights te poate ajuta să restrângi aceste opțiuni și să identifici cele mai potrivite categorii pentru testare.
Informațiile adunate în Audience Insights pot fi folosite pentru a identifica noi interese ale potenţialilor clienţi, precum și destinații noi sau locații, care ar putea funcționa pentru grupul demografic ales.
Deoarece interesul, comportamentul și audiențele demografice sunt de obicei complexe și constau din sute de mii până la milioane de utilizatori, este o bună practică să le testezi individual, astfel încât să poţi vedea care segment funcționează cel mai bine. După ce ai restrâns audiențele, poţi începe să experimentezi intersectările sau excluderile.